Halo ik heb een proobleempje ik heb pas xp geinstleerd.
maar toen heb ik prongelijk nog een keer geinstleerd.
als ik nu boot staat er windows xp profesional en windows xp profesional instaler.
maar het probeelm is hij start de installer naar 4 seconde op en dat is vervelnd
weten jullie een oplosing dat ie gewoon eerst windows xp boot in een aantal seconde
GRoetjes tim
(ik heb een screenie maar hoe post je die)
13 april 2008 20:56
zone
gewoon de link tussen een [ img ] tag en aan het einde een [ / img ]
13 april 2008 21:11
blingking
ietje duidelijker:
[ img ]*Hier komt de link van de geuploade plaatje..*[ /img ]
Note: het moet zonder de spaties in de tag.. (tussen "[" en "i" etc.) ;)
13 april 2008 21:17
timmie201
dat met imago waar ik hem upload lukt nie maar het plaatje kan ik wel link voor geven
Kan je dan niet met je toetsenbord selecteren welke je neemt ?
ZONIET:
(als je een usb toetsenbord hebt )
1)ga naar je bios door bij opstarten f2 of del knop in te duwen
2) zoek naar usb keyboard support en zet dit op ennabeld en dan opnieuw opstarten en dan zou je moeten kunnen selecteren .
13 april 2008 21:27
timmie201
dat kan ik maar ik word er een beetje moe van om dat constand te doen dit is een laptop meetsal set ik hem neer start op en dan kabels erin nu moet ik ook nog wachten en het ie ierietand want je hebt maar 4 secondes
en het is bij elke bios vershilent
13 april 2008 21:29
jaspervh
als je met je rechter muisknop op "Deze Computer" klikt, en dan naar tabblad geavanceerd gaat, kun je de opstartopties veranderen. hier kun je ook de tijd vanm je het menutje van je screenshot verlengen en verkorten.
13 april 2008 22:14
caspar
Het heeft niets met je bios te maken hoor, dat je die 2 mogelijkheden hebt. Je hebt een dualboot boot.ini gemaakt.
14 april 2008 07:44
timmie201
dus waar zou ik die boot.ini kunen vinden en wat moet ik er mee doen
14 april 2008 12:32
nickk
Dit te doen, als je geen keuze wil maken in Windows XP Pro en installer. Dus automatisch naar XP Pro
Rechtermuisknop deze computer -> eigenschappen -> geavanceerd -> kopje opstart- en herstelinstellingen -> Instellingen -> kopje systeem starten -> bewerken
Deze code (onderaan) is voor ??n Windows XP Home Edition. Jij hebt waarschijnlijk onder de naam [code]multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect[/code], ongeveer de zelfde regel maar ipv Mircosoft Windows XP Home Edition heb jij daar windows xp profesional instaler. Zo ja?, verwijder die regel en sla het op. (geschreven vanaf Home Edition, bij jouw Pro ipv. Home)
Je kan daarna nog even testen als de regels kloppen, dit door middel van
Start -> bij uitvoeren "msconfig" intypen (zonder "") -> boot.ini -> alle opstartregels controleren.
[code][boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect[/code]
14 april 2008 12:45
timmie201
Ik heb xp pro maar ik snap nie presies wat je bedoeld
14 april 2008 18:46
nickk
Dus als je geen keuze wilt maken tussen WinXP en WinXP installer. Dan:
Rechtermuisknop deze computer -> eigenschappen -> geavanceerd -> kopje opstart- en herstelinstellingen -> Instellingen -> kopje systeem starten -> bewerken
Daar staan 2 regels die er ongeveer zo uit zien
[code]multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Proffesional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Proffesional installer" /noexecute=optin /fastdetect [/code]
Dan verwijder je de code van de installer van WinXP, dus de onderste code in het voorbeeld.
Om dan nog even te controleren als alles goed is
[quote]Je kan daarna nog even testen als de regels kloppen, dit door middel van
Start -> bij uitvoeren "msconfig" intypen (zonder "" -> boot.ini -> alle opstartregels controleren.[/quote]
14 april 2008 19:00
timmie201
Nou zit ik met een niuw boot probleem nou doet ie er 30 seconden over en dan komt het windows laad gedeelte en nou zag ik dat ik dat uit kon zetten dus gedaan maar er stond nergens toepase ofzo aleen oke
maar het duurt nog steeds 30 sec en de instelingen staan dat ook weer op 30 sec hoe moet ik dit veranderen
17 april 2008 15:51
nickk
Start -> uitvoeren -> msconfig -> boot.ini -> Tijd Time-out op 3 zetten (3 sec.) lager niet aanbevolen
17 april 2008 16:02
jaspervh
formatteer gewoon je hdd en installeer de zooi opnieuw. da werkt het beste.
17 april 2008 16:03
timmie201
dat is um niet die staat al lang op 3 sec
ik heb de instalatie nie meer
17 april 2008 21:04
kyentei
[quote=109302]
Dan download je die ergens. Voor hulp hierbij neem je maar even contact met mij op (dus niet hier in deze topic, maar een personal message of via msn)
[offtopic]Het downloaden van windows is niet illegaal, de productcode ergens vandaan plukken wel ;)[/offtopic]
17 april 2008 21:07
arjan_sa
[offtopic]: Als je al in bezit bent van windows mag je zoveel downlaoden van windows als je wilt ;) (het os dan)! Als het maar dezelfde is met de smoes "veiligheidskopie". Je mag het aan niemand sharen denkik:P.[/offtopic]
17 april 2008 21:17
timmie201
Em hoe wil ik dat downloaden .... kan iemand een site pm ik heb code nog maar dan geeft ie toch foutmelding als er een andere code word gebruikt ??
17 april 2008 21:48
gerbenkwakkel
Wat ik zelf altijd doe is:
Start --> Uitvoeren --> MSCONFIG --> Alle opstartpaden controleren!;)
17 april 2008 22:16
druipsnuit
[quote]rmatteer gewoon je hdd en installeer de zooi opnieuw. da werkt het beste.[/quote]
Joe kan je iemand nou zo'n advies geven voor zo'n simpel probleem :S
Wat je het best kan doen:
typ bij deze computer C:\boot.ini
Nu krijg je een tekst bestandje te zien zoals dit:
[quote][boot loader]
timeout=12
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Druipsnuit Operating System" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Linux Knoppix"[/quote]
timeout - staat voor de seconden dat er op jou keuze gewacht word
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Linux Knoppix" - staat voor een OS dus als je die weg wilt hebben verwijder je het regeltje en zoniet dan niet :P
snappie ?
17 april 2008 22:26
kyentei
[quote=109309]
Ik ben bang dat je alles stap voor stap uit moet leggen ;)
17 april 2008 23:19
druipsnuit
ik wil timmie best helpen maar niet door 100x elke stap uit te leggen.
@timmie:
Als je wilt dat ik je help dan wil ik dit doen via teamviewer (soort van extern bureaublad) Teamviewer download link je kunt gewoon starten zonder installatie.
Op deze manier kan ik timmie laten zien wat ik doe (want hij kan tijdens e sessie gewoon mee kijken. Als timmie dit wilt dan moet hij dit even aangeven ;)
18 april 2008 13:32
timmie201
het kan niet in de boot.ini daar staat het niet in er staat [bootloader] timeout=5 dus dat is het niet
en ik snap wat je bedoelt
daar heb ik namelijk al me vorige probleem opgelost