Dit te doen, als je geen keuze wil maken in Windows XP Pro en installer. Dus automatisch naar XP Pro
Rechtermuisknop deze computer -> eigenschappen -> geavanceerd -> kopje opstart- en herstelinstellingen -> Instellingen -> kopje systeem starten -> bewerken
Deze code (onderaan) is voor ??n Windows XP Home Edition. Jij hebt waarschijnlijk onder de naam [code]multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect[/code], ongeveer de zelfde regel maar ipv Mircosoft Windows XP Home Edition heb jij daar windows xp profesional instaler. Zo ja?, verwijder die regel en sla het op. (geschreven vanaf Home Edition, bij jouw Pro ipv. Home)
Je kan daarna nog even testen als de regels kloppen, dit door middel van
Start -> bij uitvoeren "msconfig" intypen (zonder "") -> boot.ini -> alle opstartregels controleren.
[code][boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect[/code]
14 april 2008 12:45
timmie201
Ik heb xp pro maar ik snap nie presies wat je bedoeld
14 april 2008 18:46
nickk
Dus als je geen keuze wilt maken tussen WinXP en WinXP installer. Dan:
Rechtermuisknop deze computer -> eigenschappen -> geavanceerd -> kopje opstart- en herstelinstellingen -> Instellingen -> kopje systeem starten -> bewerken
Daar staan 2 regels die er ongeveer zo uit zien
[code]multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Proffesional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Proffesional installer" /noexecute=optin /fastdetect [/code]
Dan verwijder je de code van de installer van WinXP, dus de onderste code in het voorbeeld.
Om dan nog even te controleren als alles goed is
[quote]Je kan daarna nog even testen als de regels kloppen, dit door middel van
Start -> bij uitvoeren "msconfig" intypen (zonder "" -> boot.ini -> alle opstartregels controleren.[/quote]
14 april 2008 19:00
timmie201
Nou zit ik met een niuw boot probleem nou doet ie er 30 seconden over en dan komt het windows laad gedeelte en nou zag ik dat ik dat uit kon zetten dus gedaan maar er stond nergens toepase ofzo aleen oke
maar het duurt nog steeds 30 sec en de instelingen staan dat ook weer op 30 sec hoe moet ik dit veranderen
17 april 2008 15:51
nickk
Start -> uitvoeren -> msconfig -> boot.ini -> Tijd Time-out op 3 zetten (3 sec.) lager niet aanbevolen
17 april 2008 16:02
jaspervh
formatteer gewoon je hdd en installeer de zooi opnieuw. da werkt het beste.
17 april 2008 16:03
timmie201
dat is um niet die staat al lang op 3 sec
ik heb de instalatie nie meer
17 april 2008 21:04
kyentei
[quote=109302]
Dan download je die ergens. Voor hulp hierbij neem je maar even contact met mij op (dus niet hier in deze topic, maar een personal message of via msn)
[offtopic]Het downloaden van windows is niet illegaal, de productcode ergens vandaan plukken wel ;)[/offtopic]
17 april 2008 21:07
arjan_sa
[offtopic]: Als je al in bezit bent van windows mag je zoveel downlaoden van windows als je wilt ;) (het os dan)! Als het maar dezelfde is met de smoes "veiligheidskopie". Je mag het aan niemand sharen denkik:P.[/offtopic]
17 april 2008 21:17
timmie201
Em hoe wil ik dat downloaden .... kan iemand een site pm ik heb code nog maar dan geeft ie toch foutmelding als er een andere code word gebruikt ??