Hallo, ik wil wat nieuwe desktop effecten hebben die zo als linux/beryl zijn,
Ik heb een hoop geprobeert, maar de meeste zijn gewoon flut.
Iemand nog ideeen?
15 april 2008 15:25
nickk
[quote]Ik heb een hoop geprobeert, maar de meeste zijn gewoon flut.[/quote]Welke heb je dan geprobeerd?, dan hoeven wij die hier niet op te drunen ^o) ...
Ik ken alleen Deskspace, die gebruik ik zelf ook wel eens. Deze kost wel geld, er was ook een gratis voorloper van deskspace, maar deze kan ik niet vinden. Ik dacht dat Simon8400(als ik me het goed herriner) deze nog wel had, misschien moet je hem even vragen.
Ik neem aan dat je wel op Windows XP oid bedoelt.... dat is niet echt op te maken. En waarom zijn die anderen niet goed??.. schokkerig of bevallen ze gewoon niet.
15 april 2008 15:40
nickk
[quote]Ik neem aan dat je wel op Windows XP oid bedoelt[/quote]Ja, hij bedoelt Windows XP. Onder de topic titel is dit topic geplaatst onder Windows XP ^o)
15 april 2008 15:44
bj farmore
[offtopic][quote=109085]
Tja, ik heb het liever in de openingspost staan. Ik zie dat nooit, jij toevallig wel. Maar je hebt gelijk dat het er gewoon staat. Maar de openingen zijn hier overal zo mager....[/offtopic]
15 april 2008 15:45
arjan_sa
Voorganger van deskspace was denkik Yod'm 3D ;). DIe had ik nog laatst op m'n XP, het werkt fijn maar is geen desktop manager. Het neemt gewoon screenshots van je huidige desktops en voegt er een kubus aan toe. Je kan dus geen lifebeelden of dingen slepen van een naar ander desktop:(
Verder kan je voor vista de tool "windows Switcher" (een soort expos? met leuke extra's alleen dan voor windows(A)).
[size=8]Geupload door moi(6)[/size].
Voor XP is er verder niet zoveel eyecandy, wel jammer eigenlijk. Maar dat komt ook denk ik doordat (windows) XP niet opensource is:(.
15 april 2008 16:49
bj farmore
Ik kan met deskspace wel gewoon slepen, ik weet niet wat je bedoelt met lifebeelden. Maar slepen wil wel, dus ik denk dat het ook wel wil met Yod'm 3D(dat was de naam die ik niet kon vinden:P)
EDIT: die windows switcher kan alleen voor Vista(ziet er wel leuk uit btw), ik denk dat hij iets zoekt voor XP omdat zoals Wesley zei dat het onder een XP-topic zit.
15 april 2008 17:50
druipsnuit
Windows is gewoon niet gemaakt voor dit soort dingen. Ik heb nog nooit zo'n soort applictaie voor windows gezien die mooi draait en prettig werkt.
m.u.v. rocketdock die geeft een mooie weergave balk voor snelkoppelingen
Als je echt voor eyecandy gaat zou ik gewoon linux nemen, daar draaien dat soort dingen vlekkeloos op
15 april 2008 19:39
zebez
En dat progje dat ik zo flut vond, was van het bedrijf stardock, windowblinds is fantastisch, maar hun desktopX programma zuigt.. wel bedankt voor de snele reacties :P
Oh en BTW, ik heb Rocketdock al 4 maanden, (rechts), maar dan alleen voor de games, gebruikt nog geen 15MB geheugen, en vertraagt de reboot zeerzeker niet. geweldig programma, maar ik bedoel met dat programma om die effecten te krijgen die je met bv vensters slepen in LINUX ook hebt, dat vond ik wel ZOO vet!
16 april 2008 17:21
arjan_sa
Dat is dus Yod'm 3d, en aangezien het geen warez is mag je denk ik via torrents zoeken..
Die effecten die je bedoelt zul je niet krijgen in XP, heb me ook rotgezocht. En als het was zouden er wel meer zijn die zoiets hebben, en zou het ook wel wat populairder zijn.. en dus makkelijker te vinden.
Alleen de kubus komt nog wel dichtbij met nog zoiets als stardock idd.. maar veel dichter lukt het niet meer denk ik..
16 april 2008 23:37
arjan_sa
Xerxes249, cubedesktop is echt een heel mooi programma:|.
Ik raad het de TS ook aan;).
alleen raar dat mijn HD er telkens mee stopt als ik het uitvoer:S