Malware
april 2008
-
cetowBeste TW mensen, ik heb even een vraagje. Ik had laatst een bestand gedownload dat XP Validation heette, en kreeg al aardig 2 malwares binnen nadat ik op OK had geklikt. Ik heb al een tijdje zitten Google'n en er werd gezegd dat ik ComboFix moest gebruiken ?n Hijackthis. Nou, ik heb dit allemaal gedaan en de 2 malwares waren n?g niet weg. Verder kwam ik er niet uit hoe ik dit moest verwijderen. Ik heb wel 5 x zitten formatteren met XP, en 1 keer met Killdisk, maar dat hielp niet.
Hebben jullie hier ervaring mee? Zo ja, kunnen jullie mij helpen en vertellen h?e ik deze 2 lastige malwares kan verwijderen. Owja, tuurlijk, deze 2 heten namelijk Mrofinu1001186 en 17PHolmes1001186.
Trouwens, deze 2 heb ik ook in mijn Prefetch map in Windows. Moet ik deze ook legen? Er zitten meerdere bestanden in.
Ik zie het wel.. Bij voorbaat dank allemaal23 april 2008 23:25 -
nickkOke, Leeg even je Internet mappen (dus niet de mappen zelf!!), maar de inhoud.
[b]C:\Windows\Temp
C:\Documents and Settings\<<USERNAME>>\Local Settings\Temp
C:\Documents and Settings\<<USERNAME>>\Local Settings\Temporary Internet Files[/b] (verborgen mappen gewoon intypen in je balk)
C:\Documents and Settings\<<USERNAME>>\Local Settings\Temporary Internet Files/content.ie5 (ook verborgen)
<<USERNAME>> is je gebruikersnaam
Post hier even daarna je Hijackthislogje en een logje na Combofix.
Alle twee bestanden op het bureaublad zetten, en nadat je de licentievoorwaarde hebt geaccepteerd (combofix) niet er in klikken je scherm, je pc loopt dan vast!!
Nog vragen dat horen wij het hier wel.
P.S. Je mag alle bestanden wel verwijderen in de Prefetch map ...24 april 2008 07:08 -
blingkingDownload Combofix van de link die wesly aangaf, omdat Combofix elke dag wordt geupdate
btw. Hijackthis en Combofix scannen je pc. Bij hijackthis moet je zelf aanvinken wat je wil "fixen"
nja, we zien je logjes wel ;)24 april 2008 15:08 -
cetowBeste TW mensen. Mn excuses voor deze late reactie
Het probleem is al inmiddels opgelost. Alle malware is nu weg:)
De grote reden dat er steeds malware in mn pc kwam, was mijn USB stick!!
Daar stonden drivers op van mn audio/video en lan. Ik deed express even mn taakbeheer open om te zien of die 2 erin stonden en wachtte een lange tijd maar zag niks. Nadat ik mn drivers wou installeren zag ik ze in beeld:D Hoera dacht ik, mn USB stick zit onder malware:P Ik kan dus mijn muziek er niet uit krijgen. Nu is hij goed, maar er zitten nog belangrijke bestanden in
Alleen heb ik een paar andere problemen. Mwa, ik zie ze niet echt als een probleem.
1st: Wanneer ik op een foto wil dubbelklikken om het te kunnen bekijken, doet hij het niet. Daarvoor moet ik rechtermuisknop/bewerken doen zodat hij in Paint komt.. Niet zo'n erg probleem maar had liever dat het wel lukte..;)
2de: Ik kan geen muziek luisteren via Media player. Ik had Foobar gedownload maar die vond ik niet zo fijn. Ik moet een muziekprogramma openen om het te kunnen beluisteren. Weten jullie misschien een ander simpel muziekprogramma? Dus geen WMP11.. Winamp wilt hij ook niet installeren.
Ik hoor het wel:)
P.s: Ik had wel logjes gemaakt met Combofix maar die had ik later verwijderd omdat het probleem opgelost was:)
Lange tekst maar goed:) Ik bedank iedereen die mij wilt helpen met deze 2 problemen28 april 2008 23:03 -
arjan_saVlc is wel een simpel all-in-one afspeel progje ;).
Zelf gebruik ik itunes, maar dat is puur door coverflow, zo mooi gewoon. En het hapert niet als je alle albums erin hebt staan:D.
Voor je 1e probleem:
Doe eigenschappen op een foto, dan bij openen met: Veranderen(change)
En als laatste kies je paint, vink aan dat hij altijd met dit programma moet openen, toepassen/ok en voila
Vanaf nu opentie altijd met paint ;). (dat bestand en andere bestanden met die extensie, bijv JPG)29 april 2008 11:47 -
cetowWat dom van me dat ik daar niet aan kon denken:P en ik maar rechts klikken en bewerken lol
Over VLC, ik ga dat even downloaden en installeren. Bedankt voor je hulp Arjan_sa:)29 april 2008 21:34