-
zone
Ik wil naast mijn vista ook terug xp installeren (op een apart schijfje)
Dus ik haal mijn vista schijf er even uit en ik boot van de cd op mijn andere schijf.
Dan moet ik formateren als ntfs of fat32 (bij mij staat alleen maar ntfs)
Dat doe ik en dan begint hij bestanden te kopi?ren.
Deze kopi?ren zonder problemen .
Dan moet ik de pc rebooten , dan zoekt hij naar ide schijven en naar een bootable cd (deze zit er in)
dus hij start weer op van de cd.
Dan doe ik weer hetzelfde van hierboven en haal ik na de reboot eerst de cd er uit .
Dan bij het zoeken naar bootable cd loopt alles mis .
Hij blijft hangen en in de tekst op mijn scherm (nog voor een bootscreen) verdwijnen een aantal letters en veranderen er een paar in een blauw vakje met een rood streepje.
Ik probeer ook in de bios in te stellen om niet te zoeken naar een bootable cd maar als ik dan weer reboot veranderen weer een aantal letters .dus dat helpt niet.
Weet iemand soms wat het probleem kan zijn ? (ik denk dat het niet aan de harde schijf ligt want een andere os instaleren lukt en met dezelfde cd op een andere schijf installeren lukt ook niet)
het gaat hier over een xp sp2 cd n als ik het probeer met een xp sp1 cd lukt het ook niet.
Ik heb niet gegoogeld omdat ik niet weet hoe ik dit kan omschrijven in trefwoorden .
27 april 2008 18:06
-
erwin_w
Als je XP wilt installeren hoef je de pc eenmaal via de cd te laten opstarten.
Je krijgt een melding te zien dat als je wilt opstarten van cd je een toets moet aanraken, anders gaat die gewoon door naar de IDE.
Eenmaal opgestart via de cd kan je de schijf aten formateren, die optie zit in de install-cd van XP, eenmaal dat gedaan kopieert die de data naar de schijf en installeert de boel.
De pc zal enkele malen herstarten maar dan mag je geen toets aanraken anders start die weer op vanaf cd en dat moet niet.
Op deze maner zal de installatie van XP doorgaan totdat die helemaal klaar is.
Ik denk dat je iets fout door de pc nogmaals van cd te laten opstarten.
Een complete uitelg van de installatie van XP:
[url]http://www.schoonepc.nl/instal/setup.html[/url]
27 april 2008 19:22
-
zone
Ik kom er niet aan aan mijn pc , als hij reboot start hij automatisch weer opneiwu op van de cd.
27 april 2008 19:31
-
erwin_w
Er zijn dan twee mogelijkheden:
[li]in de BIOS staat ingesteld dat de pc opstart vanaf cd en niet vanaf HD[/li]
[li]tijdens de opstart kan je kiezen voor opstarten vanaf cd d.m.v. het indrukken van een toets[/li]
Check de bios-instelling eens of de opstartprocedure vanaf HD is en niet vanaf CD, de eerste lijkt mij het meest logisch omdat je schrijft dat je er niet aankomt tijdens het opstarten.
Dus controleer dat eerst even.
27 april 2008 22:26