Hallo allemaal,
Toen ik Windows Xp media center gebruikte kreeg ik opeens een BSOD.
Steeds vaker, totdat hij nie meer wou opstarten.
Daarna heb ik gekozen om windows xp MCE te herinstalleren.
BSOD!
Daarna heb ik gekozen voor windows xp professional te installeren
Bestanden kunnen niet worden gekopieerd.
Daarna heb ik gekozen voor windows xp home edition te installeren
BSOD!(In de installatie)
Daarna heb ik windows 2000 pro geinstalleerd
BSOD!(In de installatie)
Tijdens de installatie willen de meeste bestanden wel kopieren, maar de bestanden die belangrijk zijn, blijkbaar niet. Na het formateren worden bestanden gekopieerd en daar zijn zeer veel bestanden die er missen. Druk ik die cd in een andere pc, gebruik ik zoekfuncie om bestand op te zoeken(op de cd) blijkt dat die helemaal niet op de cd staat :S.
Oftewel hij vraagt bestanden die helemaal niet bestaan( of op die cd staat)
Windows 98 werkt wel gewoon.
Hij is 1 of andere manier allergisch voor windows NT besturingssytemen
En 98 werkt is te oud voor mij.
En ATI heeft geen drivers voor 98.
Dus niet zo'n goede keuze.
Linux Live cd werkt trouwens ook niet.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
27 april 2008 22:35
erwin_w
Al gedacht aan een defecte cd/dvd-speler of een hik op de harde schijf.
Probeer eens een andere cd/dvd-speler en kijk eens of hetzelfde probleem blijft.
Heb je misschien een andere werkende pc waar je eventueel VirtualPC op kan zetten, kan je de cd controleren of die daar wel installeert. Dan weet je dat de cd wel in orde is (lijkt mij haast wel omdat je dit probleem ook ondervind bij andere install. cd s)
Lijkt mij een hardware-probleem.
27 april 2008 22:43
nino15
Vind het wel vreemd dat windows 98 vlekkeloos installeerd,
Heb ook geprobeerd een update te doen van 98 naar XP, Zelfde verhaal, Missende installatie-bestanden.
27 april 2008 23:46
lbjornl
[quote=109975]
Ja maar w98 is wel maar een pakketje van zoveel ...... MB tegenover xp (is al wat meer). Lijk mij idd eerder een probleem van cd-rom/dvd-speler.
28 april 2008 16:43
nino15
Ik heb 2 cdromspeler waarvan 1 kan branden, en kan booten vanaf de cdrom :S.
Daarbij lijkt me windows 2000 ook niet veel groter dan windows 98
28 april 2008 22:21
runescom
Probeer eens een andere DVD/ CDROM speler dan?
29 april 2008 08:50
gerbenkwakkel
[quote=110072]
Leuk aan aardig dat je WEL 2 CD-Rom spelers hebt, (mien god ik zal jaloers worden), probeer gewoon een nieuwe/ andere die het wel doet, en anders probeer eens een andere HDD!;)
29 april 2008 10:05
nino15
[quote=110085]
Ja ik heb alleen een 1.6GB hdd,
daar kan ik het niet op testen.
29 april 2008 13:47
gerbenkwakkel
Onee? Tuurlijk wel, WindowsXP verbruikt bij een schone install 1.4 ofzo dus moet kunnen!;)
29 april 2008 14:32
nino15
Moet ik niet geaard zijn wil ik dat veilig willen werken met hardware, zonder dat ik 'm (meer) mol met statische lading. En we hebben hier geen geaarde wandstopcontacten :S
Wel een pols-bandje
29 april 2008 17:17
louwrens
[quote=110117]
wat heb je aan een polsbandje als je geen geaard stopcontact hebt? XD
ge verwarming is ook geaard:) daar kun je dat einde ook aan vast zette.:)
Mm ga eens kijken of ik die 6.4Gb hdd uit die oude pc kan halen.
Die hoorde eerst ook in die pc.
Ik heb paar maanden geleden een plinternieuwe 80Gb hdd erin laten zetten.
Als die de problemen veroorzaakt ga ik wel terug naar die winkel.
want voor ?50 voor een 80Gb hdd is vrij duur. Daarbij heb ik 'm toen helemaal schoon laten maken.
En moest er een (versleten)schoefje uitgeboord worden. dat werd dan weer ?50.
02 mei 2008 22:26
gerbenkwakkel
Zet aub niet de polsbandje rechtstreeks op de verwarming.. want stel er gaat iemand zich douchen, en diegene gaat op het doucheputje staan terwijl jij doodleuk je HDD in de PC zet, krijgt diegene een hartverlamming..(A)
03 mei 2008 00:33
louwrens
[quote=110332]
hoezo? je kast staat niet onder spanning hoor, mss als je een slechte voeding hebt(A)
03 mei 2008 00:52
caspar
Ik wou net zeggen. Overigens ken ik zoveel mensen die rommelen in hun PC (ik ook) zonder polsbandje. Gewoon je voeding schakelaar omhalen, kabel er uit en op je power knop drukken zodat alle stroom die er nog is er uit loopt.
03 mei 2008 01:15
nino15
[quote=110334]
Dat vergeet ik soms nog wel, dat stroom eruit lopen :P.
Ik heb ook die pc eens een keer opengehaald om zelf de nieuwe HDD erin te pleuren, al kwam ik er snel achter dat de hele voeding eruit moest voordat ik de laatste 2 schoefje kon losdraaien, daarbij was er 1 doorgedraait en dus versleten. Natuurlijk wel met een polsbandje, die had ik aan het lipsje vastgeklemd van de (geaarde)stekkerdoos.
Kwam ik er na paar weken later wel achter dat de Wandstopcontact(waar de stekkerdoos in zat) niet geaard was :P
03 mei 2008 01:22
knarf
Heb je die harde schijf eral in gekregen?
03 mei 2008 11:05
gerbenkwakkel
Ik maak altijd PC's met de stroom erop:P nee geintje:P
Haal gewoon alle stroom van de PC af, net wat louwrens zegt ff die knop nog indrukken zodat alle stroom eruit loopt, en je bent safe!;)
03 mei 2008 12:24
nino15
Ik heb eerst gekeken wat de BSOD zei. Daar blijkt dat het niet de harde schijf is, maar de drivers.
Maar dat komt de hele tijd als die bezig is met het kopieren van installatie bestanden,
hoe kan het dan aan m'n drivers liggen?
Oftewel, het ligt aan drivers-> Hardware (volgens Knarf z'n link?)
Welke nieuwe hardware heb je ge?nstalleerd? Haal al het onnodige uit je pc (zo'n polsbandje is echt geen "must") en start 'm op. Kijk of je nog steeds hetzelfde krijgt.
03 mei 2008 14:58
nino15
mm, ik heb een oude hdd gebruikt, de BSOD is verdwenen maar er missen nog steeds bestanden op de XP-cd :S,
daarbij wou de BIOS ook de hdd niet pakken bij de boot(opstarten).
dus heb ik alles maar weer terug gedaan.
03 mei 2008 19:39
arjan_sa
De bios wilde HDD niet pakken? *-)
Heb je 'm dan wel weer op diezelfde SATA aansluiting aangesloten?
Er missen bestanden op de XP-CD? Werken die CD's trouwens wel op andere systemen?
Probeer eens ander mobo/andere drives/andere soort hd aansluitingen *-).
Heb je ergens een usb stickje liggen van 2-4 gig die je kan formatteren als NTFS? Probeer die dan eens*-).
(ik heb XP er op werkend gekregen:P)
03 mei 2008 20:08
nino15
De zelfde aansluiten...Ja
XP-CD werkt op andere pc's?...Op de Virtual pc draait die perfect.
Andere Mobo/andere drivers/ander soort HD aansluiting...Ik wou dat ik dat bij de hand had.
USB-sticks ondersteun m'n BIOS(uit 1999) niet.
03 mei 2008 20:29
arjan_sa
dan zou je je bios kunnen flashen, weetje hoe dat moet?
03 mei 2008 20:32
nino15
mmm dat laat ik liever doen, voordat er iets goed mis gaat.
03 mei 2008 20:36
arjan_sa
dat kan ;). Bij een pcboer:D
Hij gaat er wel wat voor vragen, flashen is niet moeilijk, je moet het bestand downloaden, op floppy zetten. Tijdens boot op een knop drukken (weet zo neit welke) en dan flashtie automatisch.
Maarja.
Je kan naar de PC boer gaan en vragen of hij je pc fixt. Je hoeft (meestal) alleen te betalen als 't hem ook echt lukt
03 mei 2008 20:38
nino15
Was dat maar zo,
Maar ze berekenen zo:
tijd in minuten x ?1 + bedrag van nieuw spul + 150(voor legetieme XP :$) = Bedrag
[size=1]Ja en ik spaar stiekem voor een Mini Mac[/size] :P
03 mei 2008 20:52
lorre851
Maar het hoeft toch niet per se iets groot zijn. Bij mijn tweede moederbord kon ik ook niets installeren. Ik kreeg dezelfde IRQL BSOD. Uiteindelijk bleek dat het batterijtje van het mobo gewoon leeg was.
Vervangen & herstarten.
03 mei 2008 21:32
nino15
Wordt de CMOS batterij niet automatisch opgeladen, als de pc aanstaat?
03 mei 2008 21:58
lorre851
Neen.
03 mei 2008 23:09
nino15
dan kan dat het misschien zijn.
Al vind ik het vreemd dat die oude P1 pcs daar niet last van hebben.
Blijkbaar is het, het interne geheugen die kortsluiting in 1 of meerdere modules heeft gemaakt, en dat die niet meer goed kunnen werken, blijkt uit het rusultaat van Memtest...
EDIT(6Aug2008): Pc is hersteld, dus er staat weer een NT-OS(Windows XP Home Edition) op