-
nickk
Hallo,
Toen ik vanmorgen mijn pc opstarte kreeg ik de melding:
[code]Lsass.exe (in de vorm van L van Legitiem van MS) systeemfout
Er is een ongeldige ingang opgegeven[/code]
Dan klik ik op OK en de pc start opnieuw op, naar het opnieuw opstarten krijg ik het niet weer. Tevens ook met herstart.
Dus keek ik op Google en bleek dan lsass.exe (L) van Microsoft was en dat Isass.exe (I) een virus/trojan was.
Het gaat dus om de L van Microsoft dus waarschijnlijk geen virus.
Ik ben nu aan het testen met de Blaster en Sasser removetool van Symatec..
Dus heb ik geprobeert systeemherstel te doen, dit hielp niet.
Dus heb ik in de map Windows\system32 gekeken naar alle Isass.exe (onder de L), daar kwam ik er maar een tegen, scan gedaan met Jotti en geen virus.
Weten jullie hoe ik van deze melding van kom of wat het is, ik heb geen Windows-installatie cd!!
EDIT - Tekstopmaak veranderd..
29 april 2008 08:56
-
leviathan
Ga naar uitvoeren --> cmd --> tasklist
Daar krijg je ook al je processen te zien, maar dan met het prompt lettertype, daar kun je wel duidelijk het verschil tussen de I en l zien. Dan kun je iig al uitsluiten dat het een mogelijk virus is.
29 april 2008 12:39
-
nickk
Het gaat om de L, hij staat onder de L van Isass.exe.
Ik heb de pc nu opgestart met: herstart van systeemcrash uitgeschakelen, en daarna process Isass.exe opstarten ...
Trouwens ik heb "voor de zekerheid" ook nog een scan gedaan voor Blaster en Sasser. Zat er niet in.
Edit - Ik had de pc net opgestart en geen melding gehard (normale modus) ..
30 april 2008 18:26
-
louwrens
probeer eens een andere AV, of anti-spyware meuk
30 april 2008 19:32
-
nickk
[quote=110192]Ik weet niet of het nog nodig is, maar ik heb al 2x geen melding ervan gekregen.
"Waarschijnlijk" was dit de oplossing.
Opgestart in: Uitschakelen van systeemcrash, handmatig het process opgestart van Isass.exe en daarna geen melding meer gehad.
Of natuurlijk een Windows-kuurtje ..^o)
Mod of Admin's - Het probleem lijkt opgelost, maar mag het topic nog even openblijven als toch de melding terug komt.
30 april 2008 20:41