Ik ben mijn vista aardig beu !
Ik wil daarom graag downgraden naar xp , nu is mijn vraag : bestaat er een mogelijkheid om van vista naar xp te downgraden en mijn programma's te behouden ?
Ik wil deze graag meenemen !
03 mei 2008 20:56
nino15
Volgens mij is dat niet mogelijk.
Daarbij zou ik ook maar eerst zorgen dat XP er goed op komt te staan :P
Bij een pc van een vriend liep het nogal in de soep.
03 mei 2008 21:05
leviathan
Nee, Vista is een ander Operating System en beschikt over een andere 'schil'. Deze 'schil' vertaalt programma's naar dingen die de machine zelf kan verstaan. Alles wat er nu staat is zeg maar gebonden aan die schil. Even van schil verwisselen is niet nodig.
Het beste wat je kunt doen is gewoon alles backuppen wat je hebt, en alles opnieuw te installeren.
03 mei 2008 21:12
lorre851
[offtopic]ben je vista nu al weer beu?[/offtopic]
Microsoft heeft speciale versies voor een downgrade van Vista naar XP. Zoek eens op google naar 'Windows XP downgrade edition'
Microsoft heeft die uitgebracht voor bedrijven die van Vista weer naar XP willen. Ik weet niet of ze die in het openbaar geven/verkopen.
03 mei 2008 21:12
zone
[quote=110491]Google levert niet veel op .
Zal dan maar alles backuppen.
Ik kon xp niet meer installeren (zoals dit topic duidelijk maakt http://www.tweakwindows.nl/?p=forum&id=6163 )Nu effe een vraagje , ik had een ide kabel die volledig verdraaid was (bijna stuk)Ik heb deze vervangen , zou hiermee het probleem kunnen opgelost zijn ?
03 mei 2008 21:28
erwin_w
Kom je maar op een manier achter en dat is uitproberen.
03 mei 2008 21:31
zone
[quote=110502]Getest, Mislukt
Kan ik nu mijn vista terug werkend krijgen ?Want die start nu ook niet meer op.
03 mei 2008 21:50
nino15
Ja daarvoor wou ik je dus waarschuwen -_-'
Ik hoop voor je dat je een Recovery Dvd hebt van Vista anders is het lenen of kopen van Vista-dvd
03 mei 2008 22:22
leviathan
[quote=110502]Virtual Machine
03 mei 2008 22:27
lorre851
Recovery DVD zal niet echt werken als de XP maar half ge?nstalleerd is (denk ik). Het enige dat je kan proberen is boot repair.
Maar waarom wil je nu in godsnaam weer XP hebben? Vista werkte toch goed bij jou?
03 mei 2008 23:02
gerbenkwakkel
1 --> Open je DVD lade
2 --> Doe de XP CD erin
3 --> Boot ervan
4 --> Volg de setup
5 --> En je hebt XP:)
Je kan nu toch al niet meer je programmas backuppen omdat het er half opstaat;)
04 mei 2008 00:16
lorre851
Hij bedoelt wel een downgrade. Net zoals een upgrade van XP naar Vista: je hebt dan Vista, maar alle programma's die je in XP had heb je nog.
Als je op jouw manier XP installeert, ben je al je programma's van Vista kwijt. En upgraden van Vista naar XP gaat niet...
04 mei 2008 10:39
zone
[quote=110528]In virtuele machines heb ik dit probleem niet.
Ik heb een screenie van het probleem gemaakt zal het straks even posten .
Ik heb met de vista recovery dvd mijn vista hersteld .En ik heb van al mijn programma's een backup gemaakt , dus het enige probleem is nu nog mijn xp terug te kunneninstalleren
[offtopic]Ik ben mijn vista niet beu , ik heb gewoon teveel programma's die op vista nog niet werken[/offtopic]
04 mei 2008 12:41
lorre851
[offtopic]zoals welke programma's?[/offtopic]
Dat lijkt een fout van je BIOS. Het ligt aan je mobo.
Heb je niet ergens een andere versie van XP? (home, x64) Als het dan ook niet werkt ligt het 100% aan je computer zelf.
Probeer mss eens een andere HDD om op te installeren?
04 mei 2008 13:49
zone
[quote=110627]Ik had vroeger nog een xp cd (een eerdere versie)
en daar kon ik wel verder mee (bijna tot in de installatie) maar net voor het bootscreen gaf hij een foutmelding (welke weet ik niet meer maar het was ook iets met boot en nog wat)
[offtopic]je denkt toch niet dat ik dit hier allemaal ga verkondigen ?[/offtopic]
04 mei 2008 14:55
lorre851
Gebruik XP dan in VPC voor die "programma's die niet werken"
04 mei 2008 15:13
zone
[quote=110640]Het zijn ook games en die kan ik niet spelen in vpc.