Beste TW'ers..
Ik had de laptop van een vriend van mij schoon gemaakt.. Een nieuwe XP Media Center op geinstaleerd.. Alles doet het perfect bij mij thuis ( draadloos internet ) maar bij hem tuis kan die niet met hun netwerk verbinden ( ja wel verbinden maar hij blijft bij IP-vernieuwen ( als je repareren doet rechts onderin bij draadloze verbindingen ))
04 mei 2008 23:12
masterwillems
is het draadloos? en hoe staan de ip instellingen? hoe is de router daar geconfigureerd?
04 mei 2008 23:17
diiabl0
Ja het is draadloos maar maakt toch niet uit hoe hij geconfigureerd is.. Bij mij thuis verbond die 'm gelijk zonder moeite..
04 mei 2008 23:25
masterwillems
ja maar als ze bij hem in het netwerk hebben ingesteld dat hij een vast ip adres nodig heeft en bij jou niet lukt het niet ;)
04 mei 2008 23:41
diiabl0
Ok.. En hoe zou ik 'm dan kunnen verbinden met hun SpeedTouch ? Door hun IP ergens intevoeren ?
04 mei 2008 23:43
masterwillems
zoals ik al zei. hoe is hun router ingesteld? bekijk dat eerst voordat we allemaal dingen gaan doen die niet nodig zijn.
04 mei 2008 23:55
diiabl0
Waar moet ik dan opleten en hoe kan ik kijken hoe hij is ingesteld.. Want ga er moorgen avond weer naar toe..
05 mei 2008 00:08
masterwillems
zoals ik al zei. kijk of de router het ip adres geeft, en wat de ip range is.
05 mei 2008 00:19
diiabl0
Ja hoe?
05 mei 2008 00:29
druipsnuit
als ze daar nog een andere computer op draadloos netwerk hebben kan je met de command "ipconfig" kijken wat de range is.
Dan moet je natuurlijk wel zorgen dat het laatste cijfer van de ip anders is.
05 mei 2008 00:35
diiabl0
Hun hebben daar nog 1 pc staan maar die is met gewone kabel
05 mei 2008 00:39
masterwillems
dat kan maar het zou het makkelijkste zijn om in de router te komen om de instellingen te bekijken
05 mei 2008 09:03
erwin_w
Je zal iig moeten zorgen dat de gegevens in de router overeenkomen met de gegevens in de netwerkkaart.
Kan ook zijn dat je het mac-adres moet vrijgeven in de router.
Ook de beveiliging zal moeten worden overgenomen in de netwerkkaart.
1. dus check even wat het ip-adres van de netwerkkaart is
2. check ook of de ip-adres worden vrijgegeven zoals eerder is aangegeven.
3. check of de wireless optie is aangezet
4. check of de beveiliging in de router is ingesteld, zo ja dat moet je deze gegevens gebruiken in je netwerkkaart.
5. indien nodig geef je mac-adres op in de router zodat deze toegang krijgt tot de router.
(zou best kunnen zijn dat, indien de wireless opties aanstaat en niet beveiligd, iemand anders hierop meehuppelt met b.v. hetzelfde vaste ip-adres, ik noem maar iets)
En hou ook de opties die eerder zijn gegeven in de gaten.
05 mei 2008 09:08
diiabl0
Heb ik geprobeerd en nog blijf hij steeds bij Acquiring network access hangen.. En na een paar minuten verbreek hij de verbinding...