ik ben al een tijdje opzoek naar een manier om mijn account totaal onafhankelijk van de andere accounts te maken! Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld, niet de programma's opstarten die bij de andere accounts opstarten, niet hetzelfde startmenu, niet dezelfde instellingen(sommigen zijn niet instelbaar per account) etc. Je hebt virtual pc etc. maar dat is nog afhankelijk van je werkelijke account. Mijn ideaal hiervoor: alleen toegankelijk via je wachtwoord, en je complete eigen omgeving, instellingen, programma's etc.
iemand een ideetje?(a)
06 mei 2008 19:49
davy16
jij bedoelt dat er allemaal familie leden zijn met een eigen Naam op inteloggen?
06 mei 2008 19:53
unknown
nee, die zijn er al! we hebben 5 accounts. maar die delen wel allemaal sommigen instellingen, en het menu start en ook de meeste programma's. ik wil mijn account dus eigenlijk in een 'kluis' stoppen. en alle informatie die er in of uit gaat en er in staat. gaat alleen via mijn wachtwoord! dus als ik in mijn account het hele menu start leeg zou maken, dat dat niet gebeurt bij de andere gebruikers. en als ik bijvoorbeeld een programma installeer, dat hij niet voor andere gebruikers toegankelijk is!
ik wil hiermee minimaal mijn:
* eigen virusscan, firewall etc
* eigen programma's
* eigen menustart
* eigen systeeminstellingen
06 mei 2008 19:59
arjan_sa
Dat lukt dus niet.
Wat je wel kan doen met progjes, is in het begin. Install for me only (die optie moet dan worden weergeven).
Qua uiterlijk kan je doen wat je wilt zonder dat het andere accounts be?nvloedt, maar dat is dus ook weer vrij gelimiteerd.
Ik ben bang dat je dan voor iets moet gaan als dualboot ofz:P
06 mei 2008 20:02
Account verwijderd
5 verschillende windowsversies installeren, en zorgen dat die elkaar niet zien misschien een idee? En dan nog een 6e partitie voor gedeelte documenten die iedereen kan zien?
En dan het mbr zo aanpassen, dat er ipv 5 keer de naam Windows XP staat allemaal de namen van de mensen waarvoor de familieleden zijn.
Dit heb ik ook een tijdje gehad, werkte toch wel het beste en naar mijn mening is dit stukke beter als gewoon verschillende accounts.
Een andere manier is er ook niet, want die dingen die jij opnoemt kan je bij een en dezelfde windows versie niet laten verschillen (behalve dan het menu start gedeeltelijk)
Dit kan je wel proberen, maar of het alle wensen van je doet vervullen weet ik niet!
06 mei 2008 20:02
unknown
@Arjan_sa: jou oplossing is maar bij een klein aantal installatie's mogelijk, niet elk programma heeft dat in zijn setup zitten.
@Soemie: dat van die 5 verschillende versie's word hier onmogelijk, we hebben namelijk een compaqpctje met zo'n herstelpartitie, dus kan ik maar een windowsversie eropkrijgen.
06 mei 2008 20:08
keitaro
[quote=110983]
Over de opmerking van: Install only for me...
Dat klopt ook niet helemaal... Die software staat dan nog steeds lokaal op de pc.... alleen de snelkoppelingen er naar toe in de all programs directory staat in de %username%, ipv all users.
En Registry instellingen staan dan in 'Currunt User'.
06 mei 2008 21:00
arjan_sa
[quote=110983]
Dat is precies wat ik voorstelde, dualboot:P.
er is dus volgens mij geen oplossing apart van dualboot/andere pc..
@Keitaro, dat bedoelde ik ook.
Het is iig zo dat die andere users 'm niet kunnen gebruiken. En het is niet bij elke setup zo.
07 mei 2008 07:26
blacksorcerer
Als je nu alleen een herstelpartitie hebt, kan je soms ook nog een Windows CD aanvragen (afhankelijk van de fabrikant), echter krijg je dan soms daar ook weer alleen all-in-one herstel cd's i.p.v. een OS op cd + een of meer driver/applicatie cd's (zoals Fujitsu Siemens doet -of deed?- )
Je kan wel eens een CD'tje met dezelfde XP versie (en taal) van een vriend/kennis/familie lenen en kijken of je key daar ook op werkt. Zoja, dan zie ik niet in waarom je dat niet zou gebruiken, je installeert hetzelfde OS immers niet op meerdere PC's (ik weet of je daarmee alsnog de licentievoorwaarden schendt, maar dat zou je dan zelf moeten uitzoeken mocht je dat iets uitmaken)
07 mei 2008 08:55
luccey
En als je dan geen cd kan lenen, dan kun je altijd nog een XP downloaden. Als je je eigen licentie gebruikt is dit volgensmij niet illigaal. Correct me if I'm wrong...
07 mei 2008 09:30
unknown
Ik heb inderdaad van die herstelcdtjes, dus geen os-cd.
is het dan ook mogelijk om een dualboot te maken met vista, maar alle bestanden van vista onzichtbaar te maken voor xp?
07 mei 2008 10:36
druipsnuit
waarom maak je niet gewoon al je mappen persoonlijk. Dan kunnen anderen er ook niet zomaar inkomen.
07 mei 2008 10:59
unknown
@druipsnuit: de mappen zijn geen probleem! het gaat mij om het lijstje hierboven!
07 mei 2008 11:07
Account verwijderd
[quote=111003]
Dat kan, gewoon in iedere versie de partition van de ander niet laten mounten. Dus er geen letter aan laten toewijzen (C:/ ect.). Dit doe je dan in computerbeheer (rechtermuisknop deze computer -> beheren)
07 mei 2008 11:08
unknown
oke dan wordt dat denk ik de oplossing! ik maak wel een dualboot, maar voordat ik vista ga installeren wil ik even iets weten. kan ik het bootmenu standaard op xp zetten. dat hij automatisch xp laad. en het bootmenu niet laat zien? dus dat ik op een toets moet drukken om in het bootmenu te komen, en zodra ik dat niet doe, hij xp laad?
07 mei 2008 11:39
blacksorcerer
Ja, gewoon XP als default instellen in de bootmanager (VistaBootPro bijvoorbeeld) en een tijd van 1 sec instellen, dan zou je in principe nog genoeg tijd hebben om op de juiste knop te rammen (gewoon pijltje naar beneden, dan stopt de tijd met tellen).
Als het 2 aparte harde schijven zijn (niet alleen 2 verschillende partities dus) dan zou je tijdelijk de XP hdd kunnen loskoppelen, Vista op de ander installeren, en dan voortaan door middel van het kiezen van de hdd tijdens het opstarten nog naar Vista kunnen gaan (in de bios kun je de default hdd aanvinken).
Echter is het dan wel fijn dat je een mobo hebt dat tijdens het booten daar een key voor heeft, anders moet je steeds de bios in...
07 mei 2008 16:21
unknown
probleem opgelost! hier kan van mij een lockje op ;)