Ik heb inderdaad van die herstelcdtjes, dus geen os-cd.
is het dan ook mogelijk om een dualboot te maken met vista, maar alle bestanden van vista onzichtbaar te maken voor xp?
07 mei 2008 10:36
druipsnuit
waarom maak je niet gewoon al je mappen persoonlijk. Dan kunnen anderen er ook niet zomaar inkomen.
07 mei 2008 10:59
unknown
@druipsnuit: de mappen zijn geen probleem! het gaat mij om het lijstje hierboven!
07 mei 2008 11:07
Account verwijderd
[quote=111003]
Dat kan, gewoon in iedere versie de partition van de ander niet laten mounten. Dus er geen letter aan laten toewijzen (C:/ ect.). Dit doe je dan in computerbeheer (rechtermuisknop deze computer -> beheren)
07 mei 2008 11:08
unknown
oke dan wordt dat denk ik de oplossing! ik maak wel een dualboot, maar voordat ik vista ga installeren wil ik even iets weten. kan ik het bootmenu standaard op xp zetten. dat hij automatisch xp laad. en het bootmenu niet laat zien? dus dat ik op een toets moet drukken om in het bootmenu te komen, en zodra ik dat niet doe, hij xp laad?
07 mei 2008 11:39
blacksorcerer
Ja, gewoon XP als default instellen in de bootmanager (VistaBootPro bijvoorbeeld) en een tijd van 1 sec instellen, dan zou je in principe nog genoeg tijd hebben om op de juiste knop te rammen (gewoon pijltje naar beneden, dan stopt de tijd met tellen).
Als het 2 aparte harde schijven zijn (niet alleen 2 verschillende partities dus) dan zou je tijdelijk de XP hdd kunnen loskoppelen, Vista op de ander installeren, en dan voortaan door middel van het kiezen van de hdd tijdens het opstarten nog naar Vista kunnen gaan (in de bios kun je de default hdd aanvinken).
Echter is het dan wel fijn dat je een mobo hebt dat tijdens het booten daar een key voor heeft, anders moet je steeds de bios in...
07 mei 2008 16:21
unknown
probleem opgelost! hier kan van mij een lockje op ;)