Zoals jullie vast al gelezen hadden op het forum had Gerbenkwakkel al een
Topic gestart over SP3. Zie HIER.
Maar ik heb het vermoeden dat dat toch een B?ta versie was, hij was namelijk
meer als 200MB groot. Toen ik vanmiddag van m'n vader hoorde dat SP3 via
Windows Update te krijgen was ben ik meteen gaan kijken. Want hij vertelde
me dat deze SP3 maar zo'n 60MB groot was. Ik keek in mijn Software lijst
en zag tot mijn verbazing DIT.
SP3 stond in de lijst van gewone Software, dit kan volgens mij niet kloppen.
Ik heb hem dus verwijderd en ben daarna in Windows Update gaan kijken,
waar ik DIT aantrof,
SP3, maar dan in kleiner formaat.
Dus ik heb zo'n mijn twijfels of de versie van Gerbenkwakkel wel de officie?le was, niet
om hem een slechte naam te geven ofzo, maar kijk het even na
EDIT - Ik heb nu de SP3 ge?nstalleerd via Windows Update, hij staat nogsteeds in de software lijst
dus dat zegt blijkbaar niet veelAlsnog heb ik zo m'n twijfels ;)
07 mei 2008 12:28
windowman
Het kan een mogelijkheid zijn als men in het algemeen een update ontvangt van MS dat de update eerst wordt gedownload als een gecomprimeerd bestand (bijv. 68.4MB) Pas als het gedownload is wordt de installatie pas geinitialiseerd en het bestand uitgepakt. Een voorbeeld is SP2 op CD-rom: Dit is een zelf-uitpakkend bestand; Dus in zekere zin gecomprimeerd.
Wat mij opvalt is dat op vele andere site's de grootte van SP3 wordt omschreven als een bestand met een grootte van 336MB gemiddeld.
Misschien dat er nog andere zijn met deze ervaringen, we wachten rustig af...
07 mei 2008 12:55
berre
Dit klopt cht hij zouw maar 68.4MB groot zijn.
Ben ook gaan kijken bij windows update.
07 mei 2008 13:25
keitaro
de officiele is sinds vandaag uit. 305 mb groot en de install duurt ongeveer 34 min...
07 mei 2008 13:32
ikkus
Ik heb net ook ff in Windows update gekeken, ik kreeg niks, ook niet in optionele software...
Misschien omdat ik nog 2 essentiele updates moet installeren:P
Maar dit slaat ook nergens op, downloadinformatie van een Office 2k7 SP1: Downloadgrootte: 716.9 MB , kleiner dan 1 minuut. Typisch microsoft:P Ik kijk strax ff op m'n laptop of die wel de update vind.
07 mei 2008 13:34
danox!
Ik blijf nog maar even bij SP2 en als ik hem ga installeren, dan wordt het eerst een schone pc en dan SP3 installeren. Ik denk dat iedereen ook het beste eerst kan formatteren en dan SP3 installeren, maar dat is jullie eigen keuze.
07 mei 2008 14:57
keitaro
[quote=111024]
Dan dien je wel Sp3 in de cd te bakken... anders heb je nog het zelfde effect als gewoon updaten...
07 mei 2008 15:38
alfran
Ik ben naar MS Update gegaan.
Resultaat:1 essenti?le download=SP3
De download is 68,4 MB ,maar dan krijg je toch ruim meer dan 1Gig op de harde schijf erbij.
Maar,dat zie alleen als ook de fatsoenlijke software ervoor hebt.
Heel fors dus..
P.S Alles ging perfect(de download) en de beide systemen zijn nog stabieler geworden.
Ik ben voorlopig tevreden.
Bevalve dan dat je ongevraagd Messenger ge-installeerd krijgt.
Ik vind het niet echt shit.
[size=8][color=red]Mod:[/color][color=black]o.O Wooo. Kunt u ook Komma,s in Punten gebruiken in uw zinnen? Want hier is geen koeienstront van te maken, laatstaan chocola..
. Dank u.[/color][/size]
07 mei 2008 16:10
berre
Het oficiele bestand is 304MB groot.
De setup is 68.4MB
Moet nog veel gedownload worden bij windows update.
07 mei 2008 17:00
richard brons
zie deze afbeelding!!!!
07 mei 2008 17:13
keitaro
[quote=111038]
Jup die kreeg ik ook deze ochtend met het updaten van wat systemen.
07 mei 2008 17:20
7741globe
[quote=111040]
Die melding kregen we hier niet.
Gewoon snel zoeken in WU, en downloaden.
07 mei 2008 17:41
Account verwijderd
Dit wil NIET zeggen dat de download van microsoft (via Gerben) een beta was!! :O
Het is gewoon, die download van Gerben bevatte alles, alle updates, alle hotfixes ect. vanaf het allereerste begin van XP.
En die via windows update kijkt wat je pc al heeft (dus bij de meeste SP2 en nog een heleboel patches) en download dan wat ie nog nodig heeft. Daardoor word het dus veel kleiner.. ;) En trouwens er bestaat geen nederlandse beta ;) Het was gewoon de RTM die door fabrikanten word geinstalleerd op hun machines hoor ;)
Snappie ;)
07 mei 2008 17:58
richard brons
uxtheme multi patcher doet het nu niet meer. Sinds ik SP3 voor Windows XP heb geinstalleerd werkt uxtheme multi patcher niet meer. Hij zegt de volgende fout melding:
07 mei 2008 18:44
arjan_sa
had je even gezogt op google zag je dat er een UXthemepatcher was apart voor sp3 ... -.-'
07 mei 2008 18:49
richard brons
[quote=111053]
ow osrry (A), had ik inderdaad nog niet gedaan
EDIT: nu werkt het wel weer, sorry voor de onnodige post
07 mei 2008 18:51
mattuz
jupperdepup gwn automatische update selecteren en dan krijg je dat.. gwn doen ;) bij ij doe ie het nu ook :P
07 mei 2008 19:40
richard brons
[quote=111058]
Service Pack 3 werkt bij mij ook, alleen duurt het wel twee minuten voordat msn zich uiteindelijk aanmeld, maarja misschien dat het morgen beter is
07 mei 2008 20:10
mattuz
had ik geen last van dat ligt aan jou pc.. en het word egt sneller dat merk je.. ik vooral bij het opstarten..:)
07 mei 2008 21:21
mlnl13
Ik ga sp3 ook maar ff downloaden en instaleren. Is kijken wat voor resultaat het oplevert.