ik heb laast een nieuw dvd speler gekregen (philips) toen heb ik hem helmaal goed aangelsloten en toen deed hij het gewoon toen ik de computer op nieuw had opgestart deden mijn beide spelers het niet meer
als ik in apperaatbeheer kijk staat er dit":
Windows heeft het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat in het geheugen geladen, maar kan het apparaat zelf niet vinden. (Code 41)
kan iemand helpen ??
07 mei 2008 17:58
arjan_sa
Heb je apparaten op master en slave gezet? (jumpers achter de drives).
07 mei 2008 18:13
beukers
hoe bedoel je waar dat ding in zit
07 mei 2008 18:16
zone
We bedoelen dit : http://img160.imageshack.us/my.php?image=img0252qk3.jpg
Links naast de brede ide poort staan 3 keer 2 pinnetjes , op de rechtse 2 staat een omhulsel, dat is een jumper .
Als je die rechts zet (zoals op de foto) Staat hij op master , zet je hem in het midden dan zet je hem op slave.
Zorg er dus voor dat op elke cd/dvd speler een plugje rechts staat en 1 in het midden op de andere , probeer dan nog eens .
[offtopic]Ik wist dat mijn foto's ooit nog eens van pas gingen komen :p[/offtopic]
07 mei 2008 18:23
beukers
ow zo bedoel je dat :P ja dat had ik wel goed gezet
07 mei 2008 18:27
zone
Probeer anders eens een andere ide kabel te gebruiken ?
ik had dit ook , hij kon niks meer lezen , nu een andere aangesloten en het lukt weer.
07 mei 2008 18:34
leviathan
Mijn Sony dvd-brander stopte er ook een keer spontaan mee. Firmware updaten hielp. Probeer dat eens.
07 mei 2008 22:14
beukers
waar kan ik dat vinden dan
08 mei 2008 17:19
erwin_w
Probeer eens via Google het merk en type in te vullen en voorzien van b.v. firmware.
Dus: philips+(jou type brander)+firmware
Helaas geef je geen type aan dus dat wordt voor ons moelijk zoeken.
Wel even opletten, zorg er voor dat je wel de correcte firmware download van de site en dat je weet wat je doet en je houd aan de procedure van de firmware-update.
08 mei 2008 17:58
Account verwijderd
Alle kabels goed aangesloten? Zowel stroomvoorziening als de IDE/SATA kabel
Jumpers goed? Kijk even of het goed staat ingesteld op maaster of slave. Kijk ook even of er niet misschien een drive is die zijn jumper mist ;)
Verder softwarematig tsja, je kan niet meer als de frimware updaten, misschien dat dat iets oplevert maar het is wel redelijk riskant (vooral als je niet een beetje ervaring hebt en verstand ervan) misschien nog eens windows laten zoeken naar nieuwe drivers.
08 mei 2008 18:50
beukers
er zat nog wel een nero 8 cd bij maar die kon ik niet installeren die was voor vista ofzo
09 mei 2008 21:27
marijn100
Hmmmm.... dat is raar dat nero 8 niet werkt onder xp, bij mij werkte 8 namelijk wel.