Dat weet ik zonet niet microsoft kennende gaan ze vragen om 1 miljoen op hun bankrekening te storten, maar het valt te proberen
19 mei 2008 20:36
cetow
lol heheh internetkabel..:P maargoed
Erwin_w kijk, nadat XP voltooid wordt gebeurd er helemaal niets. Geen virus, gewoon duidelijk clean.. Maar wann??r ik 1 keer die driver van mn internet tevoorschijn haal, ook al voer ik hem via cd of usb uit, dan zit die 2 malwares meteen in taakbeheer. Ik kan daarna echt werkelijk niks meer doen. Ik zit nu achter de pc van me broer boven, en deze kan ook geen dingen openen in het config. scherm.
Ok.. Ik weet dat deze rot malware komt wanneer ik dus tracht mijn driver voor netwerk te installeren. Anders komt hij niet. Maar ik h?b het nodig. Desnoods moet ik een andere laptop halen, maar deze pc dan? Als ik nou ook eens een pc voor me broer koop, of hij zelf, krijgen we dan toch deze malwares binnen?
Shit, voel me zo kl*te gewoon:D
19 mei 2008 20:36
erwin_w
Even een helder moment van mijzelf.
Voordat je XP gaat installeren, zorg er eerst voor dat je een virusscanner e.d. als installatiebestand op je USB zet, installeer XP en daarna meteen de virusscanner. Misschien komen de drivers wel via een website waarbij (zonder dat ze het weten) deze virusbestandje meegezonden worden en omdat je geen virusscanner erop hebt staan heeft de virus vrije kans om zich te settelen.
19 mei 2008 20:44
cetow
illegale Xp prof. ga ik toch maar weggooien. Heb er niks meer aan. Heb hier een originele xp home cd liggen die ik gekregen heb. Stel dat ik precies doe wat je me verteld hebt, en n?g is het niet weggegaan.. Is er dan geen kans om een keer lekker te kunnen internetten en nooit het gevoel hebben van ''shit, ik kan geen paint e.d openen''. Dit begint mij echt een beetje veel te worden, maar ik hoop toch dat geduld een keer wordt beloond:P Waarschijnlijk is mn usb ook besmet, maar ik koop wel een nieuwe, dat is geen probleem. Bij een vriend zijn pc download ik Kaspersky, of een ander goeie virusscanner. Gelijk nadat XP voltooid wordt voer ik dat uit.
Trouwens, ik had mijn drivers ook op usb. Toen ik mijn usb stick gebruikte om ze te installeren kwam die malware ook tevoorschijn. Ik hoop dan niet dat die nieuwe wat ik morgen ga halen om die virusscanner op te zetten, ook direct malwares erop zet..
Mensen ik bedank jullie allemaal man.. Nergens werd ik zo geholpen. Echt ''big'' thnx :O
19 mei 2008 20:58
keitaro
Download AVG. Gratis en zeer goed voor een gratis virusscanner.
Illegaal wordt nooit echt lkkr beloond ><
Daarom zoveel mogelijk aanschaffen of OpenSource software gebruiken.
19 mei 2008 21:01
cetow
Erwin_w.. Volgens jou advies heb ik direct na het installeren van Windows, Kaspersky geinstalleerd. Meteen geupdate en full scan gedaan. Nu heb ik een vraag, zouden jullie hier even naar willen kijken en vertellen wat ik moet doen?
Ik heb nog geen Windows Update gedaan. Ik bedoel hiermee, na het installeren van Windows zag ik geen geel afbeelding van Update rechtsonder. Ik kan gewoon het gewoon handmatig via Windows Update doen toch?
Maar ik hoop dat alles verder goed is, want ik zit nu achter mn broer zijn pc. Hele D schijf is naar de klote, ik zal hem wel vertellen wat hij moet doen. Heb toch screens gemaakt dus, het ligt aan hem.
Mijn probleem met malware is gewoon, wanneer ik driver voor internet installeer. Dan komt hij pas. Volgens mij gewoon door Autorun. Maar ik heb ook geen andere keus.. Ik ga over een paar maanden een laptop aanschaffen en hopen dat het voorbij is. Hier zit dus een legale XP Home op die we gekocht hebben.
Say goodbye to torrents
20 mei 2008 18:52
Account verwijderd
Die oude bestanden wat je hebt gebackupt daar zitten gewoon die virussen enzo in? :P (I)
Dus tjs als je die steeds mee neemt ja dan krijg je dat :P
Niet meer doen dus ;)
20 mei 2008 18:58
cetow
^ Ja idd.. Maar daar zitten foto's en veeeel te veel stuff van mn broer in. Dus ik kan ze zo niet direct formatteren snap je. Heb toestemming nodig wat nodig is voor hem, en wat ik gewoon kan verwijderen. Heb hem een sms gestuurd wat er in die screenshots stonden met D schijf etc. Wacht nu gewoon op antwoord. Maar wat moet ik nu doen? Gewoon Close klikken of via Actions iets doen?? Scan is gewoon complete.
Gelukkig doet internet en paint het gewoon. Hoop ook dat alle functies werken in het configuratie-scherm