Ik probeerde XP te installeren maar de installatie ging mis met het microsoft configuratie scherm.
Ik moet de computer op nieuw opstarten maar het systeem bleef daarna hangen na de uitvoering van de POST.
Ik wacht er op
22 mei 2008 13:25
christiaan
Voldoet je PC aan de specs die nodig zijn voor xp prof? Zo ja, heb je een volledig legitieme windows gekocht? In gecrackte versies zitten vaak heel veel bugs en krijg je dit soort errors.
22 mei 2008 13:30
blaster_tw
Misschien kun je je hardware profiel even invullen. Dan kunnnen we kijken wat voor pc je hebt en of je pc windows xp professional aankan.
22 mei 2008 13:35
vriessy
ik heb de computer van school gekregen en daar zeggen de ict-ers dat het makkelijk moet kunnen (zelf heb ik er totaal geen verstand van :P)
en windows is gwn legaal bij mij
22 mei 2008 17:46
marijn100
Ik zou zeggen probeer hem gewoon opnieuw te installeren :P
22 mei 2008 22:18
caspar
De meeste ICT-ers bij mij op school zijn nep-nerds, doen alsof ze van alles weten maar intussen kunnen ze echt bijna niets. Het systeem is bij ons overigens een zeef zonder gaas. Ik weet niet hoe het bij jou op school zit, maar ik ben bang dat ze er geen pap van hebben gegeten. Als ik jou was zou ik zoals Martijn zei, eventjes overnieuw proberen. Kleine moeite. Eventueel een andere CD proberen als je die hebt liggen of Windows 2K want die werkt ook nog goed voor internet diensten, muziek, msn etc en vraagt minder snelheid + werkgeheugen.
22 mei 2008 22:56
Account verwijderd
Het kan zijn dat je cd beschadigd is, dus probeer eens een cd van iemand anders ofzo ;)
Of een andere versie proberen, zoals Caspar zei, gaat natuurlijk ook
Ik denk dat zijn pc wel aan XP voldoet, omdat bijna elke pc dit tegenwoordig toch hopelijk doet..
23 mei 2008 07:59
easyboarder
Bijna elke nieuwe/ 2de hands pc zo ongeveer wel. Maar toch:
Vriessy, vul je hardware profiel ff in a.u.b.
Dit zou eigelijk een verplicht iets moeten zijn op TW vind ik.
23 mei 2008 08:49
zone
[quote=112261] Niet alle pc's kunnen xp aan , ik heb ooit ook eens een pc van school meegehaald en die cpu was maar 400 MHZ(het zou xp wel aankunnen maar de snelheid zou niet optimaal zijn) , heb hem meteen vervangen naar een cpu met 1.2 GHZ.
Vereisten xp
* Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd (enkel- of tweevoudig processorsysteem); * Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen
* 128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies)
* 1,5 GB vrije schijfruimte*
* Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger
* Cd-rom-station of DVD-station
* Toetsenbord en Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat
23 mei 2008 19:59
blaster_tw
Zou je misschien je hardware profiel kunnen invullen dan kunnen we je misschien verder helpen!