ok ik heb een .iso er op gezet van een cd van 1.4gb dat kan toch ook wel pakt ie hem dan ook. oja trouwens ik heb linux-mint die ik er op ga zetten.
22 juni 2008 16:49
kyentei
@Blacksoso: Arjan_sa heeft eigenlijk al gezegd wat ik wilde zeggen. Via Wubi is dit mogelijk, dit is recent nog geupload op tweakwindows.nl.
Geen zorgen, als ik ergens geen verstand van heb zal ik ook niet reageren in een topic Bs, maar je kan ubuntu installeren op dezelfde partitie als windows (bijvoorbeeld c schijf). Hiermee bedoelde ik dus niet in de windows map of over windows zelf heen.
22 juni 2008 16:51
arjan_sa
Hij zou moeten werken.. Als'ie bootable is gebrandt. Heb je dat wel goed gedaan? ZO nee, doe dat dan met IMGburn, een gratis programma die je kan downloaden;).
22 juni 2008 16:52
sonyw810i
oke en ik heb nu een iso gebrandt dat kan dus ook.
22 juni 2008 16:52
arjan_sa
[offtopic]Godsamme, lees nou wat ik zei hiervoor, het kan dus als je het goed hebt gebrandt..:P[/offtopic]
22 juni 2008 16:53
kyentei
Als dat de vraag was heb ik je verkeerd begrepen. De makkelijkste manier om een ISO te branden is deze te mounten in Daemon tools, dan je brandprogramma opstarten. De source (bron) instellen op de daemon tools cd drive, en "kopi?ren" maar ;)
[offtopic]Edit: @hierboven: Rustig Arjan_sa, denk aan je bloeddruk.. het is het niet waard om je druk te maken... jij zit tenslotte niet met het probleem;)[/offtopic]
22 juni 2008 16:54
blacksorcerer
Je kan ook gewoon de ISO openen in/met Nero en een groot aantal andere brandprogramma's.
Wat betreft Wubi, had er nog niet van gehoord, maar die is alleen voor Ubuntu geschikt. Daarnaast kan door een harde reboot (als het systeem zich ophangt, je per ongeluk de stekker van de pc of de stekkerdoos daarvan uitdoet, zomaar de uitknop van je pc indrukt of bij een stroomstoring) direct de root.disk file, waarin het hele Ubuntu zit, corrupt raken en dus niet meer werken. Dat lijkt me nou niet bepaald prettig voor een stabiele, betrouwbare langdurige oplossing, en ik zie dat het op het internet ook meer alleen wordt aangeraden om een distro/versie te testen e.d.
Maargoed je had gelijk, het is dus wel mogelijk zonder virtualisatie, maar op een beetje dubieuze manier. [size=8]Maar als je zoiets er niet bij vermeldt, dan heeft de TS er ook niets aan, formatteert ie dalijk per ongelijk z'n C:\ schijfstation met Windows OS (a)[/size]
22 juni 2008 17:43
sonyw810i
oke bedankt iedereen die heeft me geholpen aan dit topic het is mij gelukt om Linux op mijn Computer te krijgen
erg bedankt iedereen, Sony w810i
22 juni 2008 18:30
erwin_w
Mooi dat het geukt is maar misschien is het ook handig om deze info te delen met ons zodat andere er ook wat aan kunnen hebben. Dus b.v. hoe je dit voor elkaar hebt gekregen.
22 juni 2008 18:35
bram94
Ik ga morgen ook Linux installeren Linux Ubuntu
[size=8][color=red] Mod: [/color][color=black]Is leuk voor je maar geeft totaal geen meerwaarde aan deze topic, dus ?f schrijf iets nuttigs ?f schrijf helemaal niets graag, dit gebeurt te vaak dus let hier op.[/color][/size]