XP SP3: "niet genoeg schijfruimte"
juni 2008
-
sjzKrijg hier stilaan grijze haren van... Ik probeer SP3 te installeren, maar krijg telkens de error dat er niet genoeg schijfruimte vrij is. Dit terwijl er maar liefst iets meer dan 8Gb vrij is! Dit zou toch voldoende moeten zijn voor een SP'kje? :s
Ik heb de standalone installer alreeds gedownload, zelfde resultaat. Via Microsoft Update wilt het ook al niet lukken (het downloaden, ten spijt van mijn datalimiet, helaas wel natuurlijk...).
Wie kan mij helpen? Moet ik echt nog meer schijfruimte (lees: partitie vergroten) zien te krijgen? :s Pft, dan laat ik die wel opzij liggen.
Screenshot
Edit: De error is inderdaad pure onzin. Volgens dit artikel van Microsoft blijkt dat SP3 maximaal 1280mb (want systeemherstel is bij mij uitgeschakeld).22 juni 2008 23:05 -
jerxHeb je al een schijfopruiming erover heen gegooid?23 juni 2008 08:21
-
sjzJazeker. Net ook nog meer ruimte vrij gemaakt door wat programma's buiten te zwieren, waardoor ik nu op 10Gb zit. En nog geeft die error niet genoeg schijfruimte aan. Het belachelijkste is nog wel dat er in die error staat dat het '4mb' te kort komt.
Ik heb geen flauw idee waar dit aan kan liggen.23 juni 2008 10:37 -
keitaro23 juni 2008 10:44
-
kaboomskiIk heb ergens gelezen dat Service Pack 3 een fout bevat die ervoor zorgt dat je pc de hele tijd opnieuw opstart. Na de installatie 'denkt' je pc dat je een Intel chipset heb. Als je dan een AMD processor heb, blijft de pc de hele tijd opnieuw opstarten.
[mod]Is niet van toepassing in dit topic![/mod]23 juni 2008 11:39 -
producthttp://forums.microsoft.com/TechNet/ShowPost.aspx?PostID=2587667&SiteID=17
Kijk hier eens, precies hetzelfde. Misschien zit er een antwoordje tussen.23 juni 2008 11:48 -
kaboomskiZelf heb ik geen probleem. Ik wil die jongen gewoon waarschuwen ;). Het is niet leuk als je voor zo'n verrassing komt te staan.23 juni 2008 11:51
-
sjz@ Keitaro: er staan geen andere updates op mij te wachten. Wat je truc betreft, van de 10gb schiet er nog rond de 9Gb over...
@ Kaboomski: het is een Intel-processor, zie mijn HW-profiel. Maar toch bedankt voor de waarschuwing. ;)
@ Product: het betreft inderdaad een Mac, hopelijk biedt uw link de uitkomst. Ik heb zonet die string aan mijn register toegevoegt, en ik ga nu rebooten.
Edit: Gelukt! Dankzij Product's link. Dit is de oplossing:
[quote]From start menu:
go to run
type regedit
click on hkey local machine
--> software
--> microsoft
--> windows
--> currentversion
--> setup
highlight the "setup" folder
right click on the RIGHT hand side of the division
go to new
pick string value
name it BootDir
right click BootDir
choose modify
under value, type: C:\
then exit out, and that should be it. no reboot needed.[/quote]23 juni 2008 12:14