Ik heb een probleem met de rechten op mijn nederlandse xp (zie hardware profiel). Op dit systeem ben ik de enige administrator (naast mijn nonkel en de administrator account, maar die zijn uitgeschakeld), ik had al enige tijd niet meer aangemeld op dit systeem. En wanneer ik dat gisteren deed zag ik dat ik de windows klassiek weergave had, nergens kon rechtsklikken, het startmenu was ook zogoed als leeg. Ook kon ik bijna geen programma's starten. De enige programma's die ik nog kan starten zijn IE, mediaplayer, firefox en enkele programma's uit 'bureau accessoires'. Zelfs kladblok kan ik niet meer starten, ook kan ik geen programma's meer uitvoeren via 'Start - uitvoeren' want dat staat er niet en ook windowstoets + R werkt niet, net zoals taakbeheer. Graag wat hulp bij het verhelpen van dit probleem.
24 juni 2008 13:28
bram94
Waarschijnlijk heb je hem in de veilige modus aanstaan. Kijk maar eens
24 juni 2008 13:30
vrome8
[quote=115683]
nee, de pc is gewoon opgestart, want als ik afmeld kunnen de andere gebruikers gewoon aanmelden en als je opstart in veilige modus heb je gewoon VGA-resolutie en dat heb ik niet.
Dus sammenvatting: ik ben niet in veilig modus opgestart.
[quote=115801]
Nee, dat werkt niet want ik kan niet eens in het configuratiescherm komen.
26 juni 2008 19:24
arjan_sa
Jeuz:P
Je hebt geprobeerd om het te doen in de NIET veilige modus? Probeer het eens in veilige modus: F8 voor de bootscreen.
26 juni 2008 19:30
bram94
Dit had ik vroeger ook op mijn Windows XP, was ik op vakantie geweest heeft heeft PC het Windows Klassiek uiterlijk. Ik kon dit gewoon veranderen bij Bureaublad -> Eigenschappen, als dit nog niet werkt moet je dit maar eens proberen: http://www.computerinfo.be/xptips.htm als het hiermee nog niet verholpen is zal je helaas moeten gaan Googlen :P
26 juni 2008 19:40
arjan_sa
@Bram, lees jij wel wat zijn probleem is?
[size=2]Kan je uberhaubt wel lezen -.-'?[/size]
26 juni 2008 19:49
vrome8
[quote=115853]
Ik heb het geprobeerd in veilige modus, maar daar heb ik hetzelfde probleem. Ik kan daar net even weinig.
26 juni 2008 20:13
arjan_sa
Oke, dan ligt het dus naar mijn weten niet zo veel aan rechten tenzij je de Admin rechten (dus van de admin in veilige modus) ook hebt begrenst.
Dan zit er niet zoveel meer op denk ik:(.
26 juni 2008 20:15
vrome8
@Arjan_sa: gezien de administrator account is uitgeschakeld en ik de enige andere administrator ben, kon ik in veilige modus enkel met mijn account aanmelden.
26 juni 2008 20:19
arjan_sa
[quote=115857]Voor zover ik wist kon je de Admin account niet volledig uitschakelen maar uitzetten, het account zou wel bestaan.
Hoe dan ook, wat ik net zei is niet echt van belang bij jouw probleem.
Ik kan je niet verder helpen meer:(, misschien lukt het om al je bestanden op externe HD te zetten dmv een Live CD (lees: Ubuntu) ofzo.
Veel geluk met je probleem!