Ik beoordeel tot nu toe ook bijna alle berichten netjes... Alleen ja ik zie te vaak dat er nog misbruik van wordt gemaakt;)
02 juli 2008 11:47
arjan_sa
Dat is idd een reden om het wel te doen, daarom doe ik het ook:).
[size=8][offtopic] Ik kom er nu achter dat ik niet kan stemmen op Hardwareprofiel[/offtopic][/size]
02 juli 2008 11:47
lbjornl
Jha je kan zien in welke volgorde je stemmen op je hardwareprofiel gekregen hebt. In mijn geval 2 1 1 3 voor mijn PC terwijl ik echt niet weet wie die 2 ??nen heeft gegeven. Ik zou ook niet weten wat ik er beter aan kan veranderen?! Dat je mss kan zien wie die sterren heeft gegeven en hem op een mooie manier met hem een discutie daarover kunt voeren? (A)
02 juli 2008 12:48
keitaro
[quote=116333]
Dat gaat wel heel erg ver.
Men dient gewoon eerlijk te zijn. En als iedereen normaal en eerlijk stemt, maakt het niet uit dat er 1 iemand negatief stemt. Als er al 50 mangestemt heeft en 1 is negatief, of 2, merk je daar heel weinig van in je rating.
Nu merk je dat veel omdat er maar een handje vol mensen de ratings gebruiken.
02 juli 2008 12:50
blacksorcerer
[quote=116333] Dat van die 2 1 1 3 lijkt me eerder een weergave fout, ik heb daar namelijk "1;1;7;3;5;4 sterren" en die 7 lijkt me nogal sterk :o
Maar wederom, ook dat is offtopic omdat het duidelijk buiten de scope van dit topic valt.
Het is nu al zo vaak gezegd dat meer stemmen gewoon een betrouwbaarder beeld oplevert. En dat er nu nog soms een beetje oneerlijk/belachelijk/hoe-je-het-ook-wil-noemen gestemd wordt, dat is toch alleen reden te meer om jouw stem wel te laten horen ;)
Of je zin hebt om te stemmen, dat moet je helemaal zelf weten, niemand die je verplicht. Maar de argumenten om 'dan-maar-niet' te stemmen vind ik tot nu toe niet echt geldend.
Momenteel heb ik zelf het idee dat de berichten die omlaag gerate worden (naar 1 ster) beter beoordeeld dan sommige posts die 4 of 5 sterren krijgen. Maar zodra meer mensen stemmen trekt dat wel bij. Je hoeft ook niet te vrezen dat als je post 1 ster wordt, dat je bericht direct verdwijnt (dat is pas bij minstens 2 votes die dan dus gemiddeld 1 moeten zijn -- er wordt naar boven afgerond) en een post met 1 ster die door 1 persoon is beoordeeld zal denk ik ook minder zwaar wegen als een post die 2 sterren heeft, maar door 5 mensen is beoordeeld.
Als dan iemand met laag gewaardeerde uploads en berichten zijn balkje bij z'n naam bijna leeg heeft, terwijl hij wel 30 uploads en 300 berichten op z'n naam heeft staan, wil dat toch aardig wat zeggen over de kwaliteit van die uploads/berichten.
02 juli 2008 14:18
arjan_sa
@Bs,
Dit hoeft niet hoor;).
Ik heb zo'n beetje 1000 posts en rond de 30 uploads. Maar als al die uploads niet beoordeeld worden krijg ik ook geen balkje voller ofzo.
Een groot deel van mijn uploads zijn dan ook niet beoordeeld. Wat ons trouwens weer brengt op het probleem: stemmen maar niet misbruiken.
02 juli 2008 14:38
blacksorcerer
Je balkje raakt wel voller als je uploads maakt (die tellen zelfs iets zwaarder als posts --als ik het correct heb) ook al worden die niet beoordeelt. Pas als je slechts 1 of 2 sterren beoordeeld wordt kan het zo zijn dat ze niet meetellen (of misschien een minpuntje krijgen) voor het balkje. Hoe het precies zit, dat weet alleen Rax (en dat zal voorlopig ook zo blijven) en dat is verder ook niet zo relevant lijkt me.
En dit nieuwe verbeterde systeem is pas recent ingevoerd, dus het duurt misschien nog even voordat je het resultaat ervan ziet (of dat resultaat positief of negatief is, dat hangt natuurlijk maar net van de kwaliteit af). En een beetje vertrouwen in de leden mag best ;)
En zoals eerder gezegd: duidelijk misbruik zal worden aangepakt.
02 juli 2008 14:49
louwrens
next topic gaat over de rangen? waar ook niks van deugt(A)...
iedereen is een 'Basic user', behalve de admins/mods (logisch), sommige prem (ook logisch) en een paar 'Business user' (huh?).
voor derest goed werk(Y) alleen dat het scrollen zo vertyft slecht gaat is wel minder(N)
fijn heur:
[code]Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted
(tried to allocate 13107227 bytes) in D:\domains\tweakwindows.nl\public\www\php\class\build.class.php on line 232[/code]
[color=red]- Als je je account upgrade dan kun je premium user worden.
- Aan foutmeldingen zonder te vermelden welke pagina, browser etc kan ik helemaal niks mee[/color]
browsert: FF3 (jeweettoch!?:P)
waar?: uhm, weet ik zo 123 niet meer.
prem lid via upgrade weet ik, werkt niet in FF3 :P als ik op bank klik staat er niks in xD
nog steeds geen antwoord op Business user.....
02 juli 2008 19:35
keitaro
@ Louwrens,
Kan je is een lid laten zien met link die Business User is dan? Ik heb nog geen Business Users gezien. Zover ik weet is dat ook een rank die niet in de huidige database te vinden is.