De computer van mij zusje loopt op elke willekeurig moment vast zelfs als windows bezig is met booten loopt hij soms al vast of tijden installeren van windows xp :S
De computer is vannaf 2005 dus lijkt me raar dat het komt van de ouderdom. De processor is een Intel celeron D 2,8 ghz met een msi moederbord.
Verder heb ik geprobeerd standaard instellingen van bios terug gesteld wat niks helpt windows xp opnieuw geinstalleerd.
Wie weet wat ik ermee moet doen ???
04 juli 2008 16:05
gardianangel
probeer eens om het geheugen te testen, geeft de pc ook een melding als hij vastloopt?
04 juli 2008 16:54
harco_nl
hij geeft geen melding loopt gewoon vast nu heb ik videokaart eruit gehaald en me zusje zit erop zonder te klagen dat hij uitvalt dus tog mischien de videokaart kapot ?
en met welk programma kan ik geheugen testen ?
04 juli 2008 17:01
sjz
De videokaart... Mjah, als die kapot is werkt die gewoon niet. Ik denk niet dat deze een pc-vastloper kan veroorzaken.
Je ramgeheugen testen kan je met het programma Memtest86 doen. Je moet die download eerst uitpakken, waarna je een ISO-bestand krijgt. Dit bestand moet je branden op een CD, via bijvoorbeeld Nero.
04 juli 2008 18:43
harco_nl
geen errors in memtest86
hij loopt nu ook vast op de onboard video alleen minder vaak wat kan het zijn ??
04 juli 2008 19:49
louwrens
[quote=116537]
hoelang heb je memtest gedraaid?
moet ~8 uur(of meer), dan weet je cker dat je mem niet stuk is.
04 juli 2008 20:57
harco_nl
1 uur denk ik
04 juli 2008 22:07
vistaready
Hij loopt niet vast zonder videokaart dat komt dan denk ik omdat het dan net safe mode lijkt.Probeer is op te starten met videokaart en in safe mode.Verwijder dan alle bestanden die je niet meer gebruikt.Dat had voor mij ook geholpen.
Als je een iligale os gebruikt kan het ook gebeuren instaleer het os dan opnieuw en gebruik goede cracks:P
05 juli 2008 09:46
sjz
[quote]Als je een iligale os gebruikt kan het ook gebeuren instaleer het os dan opnieuw en gebruik goede cracks:p[/quote]
Hier gaan we geen advies over geven lijkt me, mogen we gewoon niet volgens de regels.
Een herinstallatie raden we trouwens aan als duidelijk is dat er iets met de Windows-installatie scheelt, en dan nog proberen we gewoonlijk eerst het probleem te vinden (en indien mogelijk op te lossen :p ).
Memtest gaf dus geen enkele error? Dan ligt het waarschijnlijk al niet aan je ram-geheugen.
Maakt je harde schijf tijdens het opstarten etc vreemde geluiden misschien? Zowat tik-geluiden? Geluiden die je eerder niet hoorde oid. Wat is ongeveer het laatste geweest dat je op de pc deed vooraleer deze problemen optraden?
05 juli 2008 11:03
harco_nl
ik heb al een aantal keer opnieuw geinstalleerd windows xp bedoel ik de hardeschijf is ook en 2 partities verdeeld en windows staat nu op 2e schijf zeg maar en hij is nog geen 1 keer uitgevallen.
Ik heb vanmorgen ook 2 uur lang cpu en mem test gedaan in everest dat doet die gewoon zonder vastlopers
woensdag toen het zo warm was liep die heel vaak vast