-
zebez
Hallo,
Sinds AVG 7.5 overgestapt is op 8.0 werkt dit programma nogal zwaar op mijn machine.
Ik krijg bv. een grote fps drop tijdens het gamen als ie ineens 'spontaan' gaat updaten.
Weet iemand nog een goede virusscanner die mijn fps niet omlaag
haalt tijdens gamen?
Ik heb zelf de moeite genomen om wat op te zoeken, maar ik kom er niet uit, dus vraag ik ervaringen van gebruikers.
11 juli 2008 01:31
-
sjz
Als je game't, en dus eigenlijk geen internet gebruikt... Is het relatief veilig om die virusscanner uit te schakelen. Maar vergeet deze dan zeker niet terug in te schakelen zodra je klaar bent met gamen. ;)
11 juli 2008 01:43
-
blingking
Ik merk het ook alleen als ie gaat updaten, maar dan is de fps alleen voor 2 sec laag, niet de hele tijd ;)
Ohja, ik gebruik Nod32 3.0
11 juli 2008 02:46
-
leviathan
Dat kan komen omdat het een CPU-heavy proces kan zijn. Dan heeft je game opeens veel te weinig recourse van je pc om soepel te kunnen draaien. Het beste wat je in zulke gevallen kunt doen is instellen om updates op een vast tijdstip uit te voeren, of om dit handmatig te doen.
Andere virusscanners zullen hier niet veel van verschillen.
11 juli 2008 02:50
-
arjan_sa
Als je je antivirus updater op handmatig zet krijg je automatisch van windows een bericht van: Je Antivirus programma is verouderd. Dan kan je hem zelf op momenten die je wilt updaten zonder dat je problemen krijgt tijdens het gamen (dit is maar een alternatief).
Of je zet de updater op tijdstippen waar je nooit gelijk gamet, zoals zodra de pc aan gaat.
[size=8]Edit: Info dankzij WesleySneijder[/size]
11 juli 2008 12:02
-
nick
ik gebruik avast 4.8. Ik had vroeger ook avg 7.5. Ik was daarzelf niet zo blij mee.Ik was dan overgeschakelt naar avast en hij vond dubbel zoveel virussen wat avg niet vond. Met avast kan je ook een opstartscan.(dat is: eerst laad je bootskin en dan komt er een blauw scherm van avast. Zo kan je zien wat er gescant en waar het virus(sen) zit(ten).
Ik raad je aan voor avast te nemen.
12 juli 2008 13:56
-
vixsta
AVG is heel zwaar, ik zou NOD 32 aanraden, die neemt bijna niks van je CPU en is een super scanner!:P
12 juli 2008 16:36
-
vixsta
@Arjan_sa:
Jawel hij vraagt om een virus scanner die zijn fps niet wegneemt;)
12 juli 2008 20:59
-
louwrens
[quote=117058]
dat lijkt mij onmogelijk, elke AV gebruikt cpu om te checken of die database outdated is.
12 juli 2008 21:21