[how to]Banners maken
juli 2008
-
etienneAangezien er in het TweakWindows: Banner contest topic veel vragen waren over lettertype's, het maken van banners, de programma's e.d. heb ik dit topic voor jullie aangemaakt waar je de vragen kunt stelllen.
Hier worden dus g??n banners geplaatst. Dat gebeurt hier.13 juli 2008 12:11 -
stimoOk, dit is wel handig jah. Maar met welk programmatje maken jullie de banners.13 juli 2008 12:31
-
erwin_w@Louwrens: Ja en daar is nu juist dit topic over gemaakt, om dus vragen hierover te stellen. Waren de programma's hier vermeld dat had dit topic niet geopend te worden. Zo kunnen jullie de info delen en gebruiken.
PS. Waarom heb je toch overal commentaar op !!13 juli 2008 12:49 -
druipsnuitvolgens mij maakt het niet uit met welke apps de banners gemaakt worden. Het gaat om de banner (naar mijn idee).
Maar ik gok zo dat alle banners photoshop zijn gemaakt.13 juli 2008 12:51 -
arjan_sa@Stimo, dat doen we met Photoshop (CS3 en CS2).
Sommige met paint, andere weer met inkscape.13 juli 2008 12:52 -
jaspervhhoe maakt men die mooie achtergronden in photoshop? ik snap er geen bal van13 juli 2008 13:19
-
raymus[quote=117106] Misschien moet je eens wat tuts op google zoeken over, hoe werk ik met photoshop?13 juli 2008 13:20
-
stimoVoor die programmas moet je ckr betalen?13 juli 2008 13:52
-
erwin_w[quote=117110]
Daar gaat het nu ook niet om.
Wil je gratis, probeer dan eens PaintNet, werkt met layers, plugins en noem maar op.
Kan je leuke en mooie banners mee maken hoor.
http://www.getpaint.net/13 juli 2008 14:01 -
unltdHet beste ( vind ik ) is een idee'tje te hebben voor een specifieke banner, een programma downloaden waar je met layers kan werken. ( Hier een Tutorial over layers )
Dan langzaamzaan met tutorials beginnen met leren. Bijvoorbeeld als je een soort vista-achtig transparant randje wilt om de banner ga je op zoek naar PSD's van transparantie of maak je er zelf een met behulp van tutorials.
Hier ook een mooie algemene tutorial hoe je signature banners maakt ( In principe een banner alleen meestal wat groter en meer persoonlijk ) Linkjah
13 juli 2008 15:36 -
blingking@mods/admins:
Als je de banner maakt, mag je de size een heel klein beetje aanpassen?
bijv.: 480 in plaats van 468 en 90 in plaats van 60?
of daar iets in de buurt.. Of moet het perse de maten zijn die zijn opgegeven?14 juli 2008 20:18 -
leviathanVoor de meeste moet je betalen ja. Veel daarvan hebben wel een free 30-dagen-trial waarmee je in die periode toch wat moois kunt maken.
Toch zijn er ook maar zat goede gratis programma's. Volgens velen is GIMP een van de betere, gratis tekenprogramma's.14 juli 2008 20:48 -
etienne@ Blingking: Gelieve je aan de afmetingen te houden. Omdat dit standaard afmetingen zijn waar website's ruimte voor bewaren. Grotere of kleinere maten zullen ze niet accepteren i.v.m. het design van hun website.15 juli 2008 11:36
-
masterwillemsWat ik hier een beetje mis is een inleidende startpost die alles een beetje op een rijtje zet :S, dat voorkomt veel dubele vragen.
Programma s
Adobe Photoshop CS
Dit is het meest bekende photoshop programma en word ook het meeste gebruikt. Je hebt ontzettend veel mogenlijkheden met dit krachte programma het enige nadeel is, is dat het ontzettend duur is.
Corel Paint shop Pro Photo X2
Dit programma wat gemaakt is door Corel is een stuk gebruiksvriendelijker dan de hierboven genoemde Photoshop, het is ook een krachtig programma en een stuk goedkoper dan Photoshop (namenlijk ?99,- in de winkel en ?69,- op de website.)
De reden waarom profesionele mensen dit programma niet gebruiken is omdat het (volgens de *statistieken*) net iets minder krachtig is dan photoshop en omdat het later op de markt kwam. Dat zegt niet dat dit programma slecht is, het is een uitkomst voor de hobbyist die wel een programma legaal wilt hebben maar niet teveel ervoor wilt betalen.
The Gimp
The Gimp is een gratis foto bewerkings programma die in eerste instantie ontwikkeld was voor Linux, daarom is hij ook opensource en zijn er veel verschillende add-ons voor te verkrijgen.
Sommige mensen zeggen dat The Gimp net zo krachtig is als Photoshop van Adobe, alleen persoonlijk vind ik de indeling van het programma niet handig en daarom heb ik er niet veel mee gedaan.
Dit programma is zeerzeker een uitkomst voor mensen die liever geen geld willen uitgeven aan een programma maar toch de kracht van photoshop willen hebben.
Brushes
Brushes zijn speciale vormen voor Photoshop, Paint shop Pro, en The Gimp.
Voor de meeste brushes moet je betalen en soms werkt een brush voor Photoshop niet met Paint shop pro.
De gratis brushes kan je overal op internet vinden door midel van te googelen op bv *Photoshop Brushes* of *Paint shop Pro brushes*
Fonts
Fonts zijn verschillende letter stijlen die je kan downloaden van internet en dan in de map *C:\Windows\Fonts* kan zetten, hierdoor herkent Windows ze gelijk en elk ander programma waarvan je de font kan veranderen (Office programmas photoshop e.d.)
Een voorbeeld van een website waar je fonts vandaan kan halen is DaFont.com15 juli 2008 12:45 -
vosrubenHoeveel Bits moet het zijn? Of maakt dat niet uit?30 juli 2008 22:37
-
arjan_saIk zie nergens staan dat hij 'zoveel' bytes moet zijn (denk jij nog in bits?:P)
Als hij maar snel genoeg te zien is, het is een banner, je wilt niet dat het een half uur kost voordat hij geladen is (bij wijze van spreke!)30 juli 2008 22:43 -
raymus@ Arjan_sa bits zijn voor de kleuren, hier er meer over:http://nl.wikipedia.org/wiki/Bit_%28informatica%2930 juli 2008 23:07
-
vosrubenNee, Ik bedoel hoeveel kleurenbits die moet zijn. Zelf denk ik 16 Bits? Of 32? (Dat kan je instellen bij Photoshop)31 juli 2008 11:27
-
arjan_saOow, in dat geval dacht ik het even verkeerd:P, ik heb m op 16 staan aangezien 32 bits een te groot bestand oplevert en 8 bits een te slechte kwaliteit. Maar ook dit is niet vermeld in de OP dus ik denk dat het niet zoveel uitmaakt31 juli 2008 11:32
-
keitaroVoor fotografie is 16 bits beginnen met de foto te bewerken en later omzetten naar 8 bits de beste kwaliteit/grote van bestand verhouding.
8 bits is in Photoshop beste kwaliteit om in te werken. IK snap niet wat voor berekening hun gebruiken maar 8 bits is daar dus niet maar 8 bits kleuren.31 juli 2008 12:03 -
leviathanDenk er wel aan dat het bedoeld is voor een website, en je dus het beste zogenaamde 'safe-colors' kunt gebruiken. Als je bij photoshop kiest voor save for website, wordt het automatisch 'geoptimaliseerd' voor het internet.31 juli 2008 13:12
oktober 2008
-
pciwebIs er eigenlijk al een banner gekozen, want omdat pciweb vernieuwd is en ik veel tw bezoekt. Wil ik de gekozen banner op mijn website zetten (bij het thema PS: banner)12 oktober 2008 18:08