PC gekraakt
juli 2008
-
mattnlHallo Tw'ers.
Ik had vandaag een ruzietje met mijn broer en ik had mijn computer op afmelden staan zodat ik dacht dat hij niet kon binnenkraken (ik heb een heel moeilijk wachtwrood op mijn eigen + administrator staan)
Maar toen kwam ik aanlopen en ik zag dat hij iets in bios aan het doen was.
Toen hij klaar was kon hij zonder inloggen op mijn computer.
Hoe heeft hij dat gedaan en hoe kan ik dit voorkomen dat hij dit nog een keer doet?
MAtthias16 juli 2008 18:32 -
nickkDan moet je een wachtwoord op je bios zetten
Als je het niet weet, Lees anders even dit bericht door of zoek info op Google16 juli 2008 19:10 -
arjan_saHij is waarschijnlijk op jou pc gekomen dmv de admin user.
Daar kan je op door tijdens het booten op F8 te drukken waardoor je de keuze veilige modus krijgt en dus admin mode.
Wat hij in je bios heeft gedaan weet ik niet, misschien iets veranderd van het wachtwoord?
Wat WesleySneijder al zei, zet een wachtwoord op je bios, op je admin account en op je eigen account.
Weet wel, jouw account is NIET het admin account.
En als je eenmaal het wachtwoord van de admin account kwijt bent ben je je pc kwijt. Dat je het weet..
@hieronder, een formatje, nou daar hebben we veel aan zeg.. -.- . Dan ben je toch ook al je data kwijt??16 juli 2008 19:42 -
killerAls je het wachtwoord van je admin account kwijt bent kun je nog altijd format disk doen ;) Verder zijn er meerder programmas (ophc crack ofzo ?) die je het wachtwoord geven tijdens het booten van die bootdisks... Deze programmas kunnen het wachtwoord leveren door middel van rainbowtables.17 juli 2008 09:35
-
jerxMet Hiren BootCD kan je je password van je account resetten. Waarschijnlijk heeft je broer met deze CD geboot of een andere om zo je wachtwoord te resetten.
Dus als ik jou was boot vanaf de CD en gebruik ??n van de Password Tools.17 juli 2008 11:22