Ik heb zojuist een PC ge?nstalleerd (een DELL inspiron 1300 laptop), maar ik zit met een probleem:
Na de drivers ge?nstalleerd te hebben, heb ik via Windows Update de SP3 en nog enkele updates gedownload en ge?nstalleerd. Dat ging probleemloos.
Daarna heb ik Microsoft Update en Microsoft Office 2003 ge?nstalleerd en de pc opnieuw opgestart.
Daarna heb ik Windows Live proberen installeren, en daar heb ik de eerste fout gekregen. Na het downloaden van ieder onderdeel kwam er 'mislukt' op.
En daarna heb ik Windows Update gestart en ook daar kwam het niet verder dan het downloaden van de updates. Na 'installatie initializeren' komt erop: 'Sommige (eigenlijk alle) updates konden niet ge?nstalleerd worden'
Ik heb al opnieuw opgestart, op 'updates installeren en de computer afsluiten' geklikt en in de logboeken gekeken, maar ik heb niks gevonden...
Kan iemand helpen?
(Ik heb er Windows XP Professional SP3 opgezet en hij is legaal geregistreerd en geactiveerd.)
17 juli 2008 20:36
erwin_w
Je WindowsXP SP3 is legaal maar gelt dat ook voor Microsoft Office 2003?
Deze kan ook via de Windows Update geupdated worden en als die dus niet legaal is krijg je ook dergelijke meldingen.
17 juli 2008 21:03
lorre851
Ook office is legaal.
Er zitten ook gewone XP update's nog tussen, en ook die werken niet.
17 juli 2008 22:13
jerx
Ga is naar configuratie menu -> Systeemebeheer en dan naar Services. Klik op het tabje ''standaard'' zoek in de lijst naar Remote Procedure Call (RPC). Kijk of deze gestart is zo niet start het dan even. Zoek nu even naar Windows Installer, als het goed is staat deze op manuel en gaat pas aan als je iets probeert te installeren. Je kan natuurlijk ook gewoon proberen Windows Installer te starten om te kijken of je dan wel kan installeren
18 juli 2008 08:08
lorre851
Nope. RPC stond aan en werd automatisch gestart. Ik heb dan Windows Installer eens aangezet, maar het werkt nog steeds niet...
18 juli 2008 12:11
jerx
[quote=117452]
Hmm oke na het doorlezen van je bericht (opnieuw) vraag ik me af of je nog wel op het internet zit? Weet niet of je op google kan komen of zit je nu op TW met je laptop?
EDIT: Ik probeerde te achterhalen of hij uberhaupt wel internet hadAangezien hij geen updates etc binnen kon krijgen.
[mod]Dit bericht bied weinig tot geen input voor de vraagstelling, ik vraag mij af wat de reden van dit bericht zou moeten zijn.[/mod]
18 juli 2008 12:58
lorre851
Toch maar even: ik zit op het internet en .op TW met de laptop.
Ik heb enkele updates apart proberen installeren, en dat lukte wel. (???) Maar nu zit ik nog steeds met mijn windows live - probleem...
"Setup heeft ontdekt dat het service pack van uw computer hoger is dan Service Pack 2. U hoeft deze update niet te installeren. Klik op OK om de installatie te be?indigen."
18 juli 2008 16:31
vrome8
Ik had net het zelfde probleem als Lorre851 nadat ik SP3 had ge?nstalleerd. Ik heb gewoon SP3 eraf gegooid en het probleem was opgelost.
18 juli 2008 17:26
lorre851
Ik heb nu geprobeerd om SP3 te verwijderen, maar als ik dan naar updates zoek krijg ik niets anders dan de SP3...
Ik heb nu automatische updates maar uitgezet en de laptop weer aan de eigenaar gegeven. Hij zal het nu zonder updates moeten doen...
18 juli 2008 17:29
vrome8
[quote=117466]
als je op windows update kijkt en dat scherm krijgt van de SP3-update, heb je normaal nog een knopje met "naar andere updates zoeken" of zoiets.