Xp kan geen update uitvoeren
juli 2008
-
kippetjeHoi,
Sinds 25 april 2008 kan ik geen updates meer instaleren van Microsoft Update. Ook de automatische update werkt niet (deze staat wel aan). Iedere keer als ik Microsoft update start geeft hij aan dat ik Hulpprogramma voor Windows Genuine Advantage-validatie (KB892130) moet instaleren. Als ik dit doe zegt hij De volgende update's zijn niet ge?nstalleerd: Hulpprogramma voor Windows Genuine Advantage-validatie (KB892130).
Enkele programma's doen het nu niet meer en sommige zeggen dat ik de Microsoft update moet uitvoeren. Kan iemand me helpen hoe ik de update aan de praat krijg?23 juli 2008 17:29 -
erwin_wHeb je zelf al pogingen ondernomen om dit bv. via google op te zoeken?
Kan dit nl. in jou bericht niet terugvinden.
Edit: wat google al niet voor je kan doen h?: klik klik
Misschien vind je hier de oplossing23 juli 2008 17:31 -
kippetjeDaar werkt niks van.23 juli 2008 17:40
-
erwin_wDan google je eerste zelf maar eens, als je dat gedaan hebt en daaruit is niets gekomen dan kunnen we misschien wel verder helpen.
Lijkt mij sterk dat je op Google geen oplossing kan vinden.
(In de regels staat ook beschreven dat je eerst zelf pogingen moet hebben ondernomen voordat je een topic start)
Geef hier a.u.b. wel even aan wat je zoal gevonden hebt en of dat heeft geholpen.23 juli 2008 17:55 -
nickkHeb je wel een Legale Windows XP?23 juli 2008 20:01
-
keitaro[quote=117669]
Dat is natuurlijk een heel belangrijk punt!
Tevens zou ik graag willen verzoeken of je is in je update.log kan zoeken naar eventuele fouten.
Die is hier te vinden:
[code]c:\windows\WindowsUpdate.log[/code]
Kijk trouwens ook even bij applications in de Eventvwr.
24 juli 2008 07:35 -
knarfAls je zoekt op TW zijn er ook al een paar oplossingen. Zo hielp deze oplossing bij mij.
1. Stop de functie Automatische updates. Ga hiervoor als volgt te werk:a. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ cmd en klik op OK.
b. Typ de volgende opdracht bij de opdrachtprompt en druk vervolgens op Enter:
net stop wuauserv
2. Registreer het bestand Wups2.dll. Ga hiervoor als volgt te werk:a. Typ de volgende opdracht bij de opdrachtprompt en druk vervolgens op Enter:
regsvr32 %windir%\system32\wups2.dll
Opmerking Typ voor een computer met Windows XP Professional x64 Edition de volgende opdracht en druk op Enter:
regsvr32 %windir%\syswow64\wups2.dll
b. Klik in elk bevestigingsbericht dat wordt weergegeven op OK.
3. Start de functie Automatische updates. Hiertoe typt u de volgende opdracht bij de opdrachtprompt en drukt u vervolgens op Enter:
net start wuauserv
4. Sluit de opdrachtprompt af. U doet dit door exit te typen en op Enter te drukken.24 juli 2008 12:09