als ik een document van 2 blaadjes print dan zet de printer dit op 1 blaadje!
iemand ideen?
29 juli 2008 09:07
keitaro
Meer informatie aub.
Anders topic lock.
29 juli 2008 09:17
arjan_sa
je moet na het printen de documenten omdraaien -.-'
29 juli 2008 09:18
thombeer
Ik ben op mijn stage! en als ik gewoon 1 a4 document vol met tekst uitprint dan gaat dat goed. maar zodra het 2 a4 blaadjes worden blijft de printer het op 1 a4 printen!
hij zet de teksten dus gewoon door elkaar heen!
29 juli 2008 09:19
arjan_sa
Wat goed dat je op je stage bent?-.-'
Dan zet je 'm op dubbelzijdig, druk je op ok of toepassen. Dan druk je op printen en wacht je op instructies op het scherm, krijg je geen instructies dan heeft de printer een dubbele cartridge en is het waarschijnlijk een groot apparaat.
29 juli 2008 09:23
thombeer
het is een hp laserjet 1300, daar zit 100% geen dubbele cartridge in! ding is heel klein.
maar het is toch raar dat ie niet gewoon op 2 blaadjes print maar alles op 1 blaadje zet. heb ook al bij instellingen zitten zoeken maar kon niet zo snel wat vinden!
29 juli 2008 09:26
keitaro
Beter zoeken dan.
Check je instellingen van je Printer driver. Check de instellingen van de printer zelf.
Zal wel ergens een vinkje niet goed staan.
En anders vraag je je stage begeleidertje. Die zal wel vaker met dat ding geprint hebben....
29 juli 2008 09:27
masterwillems
[quote]En anders vraag je je stage begeleidertje. Die zal wel vaker met dat ding geprint hebben....[/quote]
Ik denk eerder juist dat dit een opdrachtje is van de stage begeleider.:P
Het klinkt als iets wat ik ook zou moeten doen als opdracht als ik op stage was.:P
29 juli 2008 10:04
thombeer
haha nee het is geen opdracht! maar het rare is als ik een testpagina laat afdrukken doet ie wel gewoon 2 pagina's uitprinten!
maar ik kan me ook niet voorstellen dat er een optie bestaat die zegt print alles op 1 pagina?!
heb trouwens ook al alle drivers en software verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar blijf het zelfde effect houden
29 juli 2008 10:11
erwin_w
Je kan even kijken bij de printer-instellingen vanuit het programma wat je gebruikt, kan nl. zijn dat er een vinkje staat dat alles op ??n pagina afgedrukt moet worden.
Mocht dat vinkje er staan gewoon uitvinken, vaak zijn dergelijk 'problemen' te herstellen bij printer-instellingen.
29 juli 2008 10:43
thombeer
ik heb zitten zoeken maar kon echt niks vinden! maar denk ook niet dat mensen mij kunnen helpen?
29 juli 2008 15:19
berre
Heb je de driver al gekontroleert?
29 juli 2008 16:07
thombeer
ja, heb de laatste versie ervan gedownload en opnieuw geinstalleerd! maar wat ook zo gek is dat als ik de printer knop 5 sec ingedrukt hou dan komt er een test pagina uit van 2 pagina's die die ook echt op 2 pagina's afdrukt! het is dus alleen bij printopdrachten van gebruikers
ja had dit artikel ook al gevonden! en heb toen ook alles verwijdert en opnieuw geinstalleerd maar zonder succes helaas!
29 juli 2008 16:36
berre
Bij mijn hp laiserjet is er een optie daarmee kun je selecteren bij het printen of je de 1 pagina per blad of meerdere per blad wilt hebben.
Probeer ook eens internet explorer 7 te verwijderen.
Ik kan niet printen als deze update is geinstalleert.
29 juli 2008 16:41
thombeer
ze werken hier al met ie7 sinds die uit is. nooit problemen gehad tot vorige week!
en bij die optie, als ik 2 pagina's op 1 blad kies gaat dat inderdaad goed, maar als ik dan zeg 3 pagina's per blad dan zet ie de 3e pagina gewoon weer over de 1e heen, het lijkt gewoon net of die niet meer dan 1 pagina kan/wilt printen als een gebruiker hiervoor de opdracht geeft.
het lijkt me misschien sterk maar het zou toch niet iets van een policy kunnen zijn van server2003?
29 juli 2008 16:43
louwrens
ja 1tje: ReadTheF*Manual!
*herinnert zich daar nog een filmpje van op school*
[mod]Ook al is het een bekende zin gebruik volgende keer liever of de afkorting of schrijf het niet voluit ;)[/mod]
29 juli 2008 19:42
klopkoek
Heb je al geprobeert gewoon 1 blaadje in je printer te stoppen ;) en dan uitprinten en als dat werkt stop je weer al je printpapier erin
was idd een instelling, maar een hele aparte! en er was nog iets!
maar toch bedankt voor alle reacties!
12 augustus 2008 18:26
arjan_sa
Misschien zo handig om te zeggen wat er was, en welke aparte instelling...
12 augustus 2008 18:32
erwin_w
Ja, graag even vermelden wat je gedaan hebt om dit op te lossen.
Wij zijn hier om elkaar te helpen en hiermee kan je andere in de toekomst ook behulpzaam zijn.
Dus graag even de moeite nemen om jou info te delen, dan kan er altijd nog een slotje op.