Printer en office 2007 kunnen niet samenwerken
juli 2008
-
nickkHallo,
Ik heb 2 pc's waarop ??n printer (Canon MP510) is aangesloten. Toen de hoofdpc (waar de printer op aangesloten zit via usb) terug kwam van een opschoon beurt begon de elende. Ik installeerde de printer op bijde pc's (hoofdpc - usb en andere pc via het netwerk) dat ging allemaal goed.
Maar nu merk ik dat ik de programma's van office 2007 (m.u.v. Outlook) steeds afsluiten met een foutmelding id 1000 (na opstarten ongeveer 5 sec. krijg ik die foutmelding.). Word en de andere programma sluiten zich af en herstarten steeds weer. Na lang zoeken kwam ik erachter dat het door de printer kwam. Toen heb ik die weer verwijderd en de programma's werken - voor als nog - goed.
Maar het liefst wil ik dat ik de printer erook nog opkrijg zonder die foutmelding.
Wat heb ik al geprobeerd?
- Office erafgegooid en opnieuw geinstalleerd
- Tussen door nog een keer register gecleand
- Printer opnieuw erop geinstalleerd
Maar nu is de vraag aan jullie hoe krijg ik die printer weer op de pc (via het netwerk) zodat Office 2007 het ook weer doen.
Extra info foutmelding:
Faulting application winword.exe, version 12.0.4518.1014, stamp 45428028, faulting module cnmdr85.dll, version 0.3.0.0, stamp 44492b1c, debug? 0, fault address 0x00007ea2.
Het probleem doet zich alleen voort bij de pc die print over het netwerk.
29 juli 2008 11:22 -
keitaroWelk OS heeft de pc die print via het Netwerk? HEt topic staat in XP dus ik neem aan dat de PC waarop de printer aangesloten zit een XP machine is.
Welke type en merk printer praten we?
Wellicht dat er ook (driver) updates zijn uitgebracht voor de printer.
Heeft de pc die print via het netwerk eventueel netwerk fouten? Ook met andere applicaties?
Daarbij zou ik je graag willen verzoeken even in de Eventvwr's te kijken van beiden machines in de Application EN de system logs.29 juli 2008 12:03 -
louwrensuhm ja, hoe ik het deed: op de hoofdpc (waar de printer aan zit) de drivers installeren -> de printer delen in configuratiescherm -> op de andere pc naar printers zoeken -> dan komt die printer er tussen de staan -> dan vraagt windows om de driver -> (driver uitpakken) via Bladeren naar de uitgepakte map -> Map selecteren (dacht ik) -> OK -> windows gaat zoeken en installeren...29 juli 2008 12:33
-
nickk@Keitaro - Alle 2de pc zijn XP's.
@Louwrens - dat werkt niet, hij geeft hetzelfde probleem29 juli 2008 12:39 -
keitaro[quote]Daarbij zou ik je graag willen verzoeken even in de Eventvwr's te kijken van beiden machines in de Application EN de system logs.[/quote]
Nu wacht ik nog op deze.29 juli 2008 14:01 -
nickk[s]Deze fout komt steeds als ik office - programma's opstart:
Faulting application winword.exe, version 12.0.4518.1014, stamp 45428028, faulting module cnmdr85.dll, version 0.3.0.0, stamp 44492b1c, debug? 0, fault address 0x00007ea2.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
In het systemlog staat niks over word of andere programma's[/s]
Het probleem is inmiddels opgelost. Na SP3 installatie en opnieuw printer zoeken werkt het weer.29 juli 2008 14:21