Lokaal station C geformatteerd
juli 2008
-
klopkoekHallo,
Ik zit met een probleem misschien wiste sommige van jullie het al maar kijk: Ik had hiervoor Vista en daar zat standaart Vista in. Maar nu heb ik perongelijk Lokaal Station C geformatteerd en ben ik mijn Recovery bestandje kwijt dat is dus het bestandje waar Vista in zat en waar ik het voorgaans mee moest openen. En nu ben ik alles kwijt. Ik weet niet of het mogelijk is maar ik zoek eigenlijk iets om mijn gegevens terug te zetten. Want nu zit er noodgedwongen XP op.
M.v.g: Klopkoek29 juli 2008 12:54 -
arjan_sa@Michelvandijk, dat is niet echt zo:P. De pads naar de bestanden zijn weg, de bestanden zelf zijn er nog. Voor zover ik weet dan he!
Je zou met speciale recovery programma's bestanden op je HDD weer terug kunnen brengen, maar dat is heel moeilijk, kost veel tijd en gaat niet altijd goed.
[offtopic] Ik las dit ergens, ik weet niet of het echt zo is. Hoe zouden ze anders bestanden terugkunnen brengen op geformatteerde HDD's (denk aan politie)?[/offtopic]29 juli 2008 12:58 -
klopkoekAls jij zegt hoe ik dat moet doen wil ik het best proberen29 juli 2008 13:03
-
arjan_saGoogle naar: TuneUp undelete
29 juli 2008 13:08 -
leviathanAls je er achteraf XP op hebt gezet, is er een groot deel waarschijnlijk al overschreven en kun je dit niet meer terughalen, als daarbij je vorige installatie uit zeer veel fragmenten bestond (weinig gedefragmenteerd), is de kans groot dat er van veel bestanden wel enkele delen overschreven zijn en je dus vrij veel gegevensverlies hebt.
Je kunt met een alledaagse recovery tool wel een deel terughalen, maar een volledige herstelpartitie betwijfel ik.
Doe dit wel meteen, hoe meer dingen je opslaat, hoe meer data er overschreven zal gaan worden.29 juli 2008 13:11 -
klopkoekIk krijg TuneUp Undelete niet gevonden op Google Ajan_sa. Ik heb wel iets anders gevonden genaamd: File Recovery.29 juli 2008 13:14
-
leviathanTuneUp Undelete zit in het TuneUp Utilities pakket, en als je alleen al TuneUp in had getypt bij google was het al de eerste hit. http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/
Als je met het directe zoekwoord geen goede resultaten krijgt, ga dan vari?ren.29 juli 2008 13:17 -
klopkoek@Leviathan: Ik heb TuneUp Utilities 2008.
EDIT: Hier mag slot op ik heb net de winkel van mijn PC gebeld. En nu mag ik de CD van Vista Business komen halen29 juli 2008 13:19