ik zit met ??n probleem. Ik kan mijn PC niet Stand-by zetten, dit probleem had ik al toen ik Windows XP Pro installeerde. Zou iemand mij kunnen helpen.
M.v.g: Klopkoek :)
[mod]m.v.g. vermeldingen zijn niet nodig hier[/mod]
30 juli 2008 14:24
lorre851
Dit kan in verschillende gevallen gebeuren:
Je PC is net ge?nstalleerd, maar enkele drivers ontbreken nog. Oplossing: kijk bij apparaatbeheer of er 'overige apparaten' zijn.
Je PC is niet ACPI compatibel oplossing: ACPI is een geavanceerde instelling die er oa voor zorgt dat je je pc in stand-by, slaapstand, ... kan zetten.
Ga naar je BIOS settings. Je komt daar door je PC opnieuw op te starten. In het begin, als je opstart, zal er wel ergens een tekstje staan van 'press F2 to view your BIOS settings' ofzo.
Kijk bij elk tabblad, elke configuratie en kijk of ACPI ergens aan- of uitstaat. Als het uitstaat, zet het dan aan en HERINSTALLEER JE BESTURINGSSYSTEEM. Als ACPI reeds geactiveerd is, is je computer gewoon niet in staat om in stand-by te gaan.
30 juli 2008 14:32
klopkoek
Ja ik kijk bij overige apparaten en indd ik zie daar allemaal drivers staan met gele uitroeptekens erlangs.
30 juli 2008 14:35
lorre851
Installeren dus! Je kan dat op verschillende manieren doen:
- Rechtermuisknop op het apparaat: 'Stuurprogramma bijwerken'. Vink dan (indien nog niet aangevinkt) aan dat-ie ook moet zoeken op de Windows Update-site. (NIET AANGERADEN ALS JE EEN ILLEGALE XP HEBT)
- Als je enkele CD'tjes bij je PC (of andere apparaten) hebt meegekregen, laat hem daar ook op zoeken.
- Post anders ook eens een screenie, dan kunnen wij mss ook meezoeken.
Ik bedoelde, maak een screenie van het venster van apparaatbeheer, waarin je alle onbekende apparaten kan zien. Dan kan ik/kunnen we handmatig de drivers zoeken.
Download op bovenstaande link alle drivers van audio, graphics, chipset, modem en netwerk. Sla ze op een plaats op waar je er later nog aan kan, mocht je ze nog eens nodig hebben.
Voer ze dan een voor een uit. Als alles uitgevoerd is mag er geen ??n onbekend apperaat meer staan in apparaatbeheer ?n dan kan je je pc in slaapstand zetten.
EDIT: is dit toevalig de pc uit dat 'Geen geluid in XP'-topic?