Ik heb hier een pc staan (pentium 4) en deze zou upgrade van xp naar vista krijgen .
Ik heb even upgrade advisor laten draaien en hij raad aan vista bussines (handig want die heb ik toch legaal liggen) maar als ik wil upgraden moet ik eerst norton verwijderen .
Dit vind ik heel vervelend want deze is net voor een half jaar verlengd (en ik ga niet nog een half jaar wachten)
moet ik nu echt eerst mijn norton verwijderen en daarna upgraden of kan ik gewoon upgraden en die norton behouden ?
17 augustus 2008 17:38
klopkoek
Maar je hebt Norton toch op CD staan?
Als je hem tenminste gekocht hebt en niet gedownload.
17 augustus 2008 17:59
zone
Hij is gekocht , maar je snapt me blijkbaar niet echt.
De norton is ge?nstalleerd en om het jaar moet je een bedrag neertellen voor het volgende jaar weer norton te kunnen gebruiken .
Nu is de norton net weer opnieuw betaald (60?) maar als we nu de norton eerst verwijderen , dan xp upgraden naar vista , en dan weer norton installeren . zijn we weer 60? kwijt , we gooien niet met geld h
17 augustus 2008 18:02
erwin_w
Wat je kan doen is contact opnemen met Norton en daar deze info neerleggen.
Wie weet kan je de licentie waarvoor je betaald hebt ook gebruiken bij de versie die wel geschikt is voor Norton onder Vista.
Zou ook nog eens kunnen dat Norton wel gewoon werkt onder Vista, dus die gekochte versie onder Vista installeren en kijken wat die doet.
17 augustus 2008 18:06
enesg
Als je opnieuw instaleerd, en je vult die licentie code in bij het instaleren dan doet ie het gewoon hoor ;)
Had een licentie van 60 dagen bij me laptop gekregen elke keer bij het opnieuw instaleren van vista kreeg ik weer 60 dagen :p
17 augustus 2008 19:09
erwin_w
Maar de vraag van de TS-er is of de licentie die hij nu heeft voor Norton die op XP werkt ook geldt als hij de Norton-versie voor Vista installeert?
Dat de licentie blijft werken als je telkens dezelfde versie installeert is wel logisch maar als je van versie veranderd werkt deze misschien niet meer.
17 augustus 2008 19:19
zone
[quote=118898]Dat bedoel ik dus. Om alles even te verduidelijken: Ik wil mijn huidige licentie meenemen en blijven gebruiken op vista.
Kan ik niet de xp upgraden? En normaal geeft hij tijdens de installatie dan een fout (als het niet lukt met norton) en rolt hij de installatie weer naar xp .
17 augustus 2008 19:23
masterwillems
Als ik het goed heb, kijkt norton hoevaak een licensie tegelijk in gebruik is, dus als je hem er eerst vanaf haalt en daarna vista installeert en daarna norton er weer op zet, moet het geen probleem zijn.
17 augustus 2008 19:32
erwin_w
Maar de Norton die hij nu gebruikt op zijn XP is volgens de 'vista advisor' niet compatible met Vista, dus hij zal een andere versie van Norton moeten gaan gebruiken (denk ik) en dan wilt de TS-er dus weten of de licentie van de XP-versie ook werkt op de nieuwe Vista-versie.
Lijkt mij dat je hiervoor echt die gasten van Norton moet benaderen of gewoon de gok nemen en kijken wat die doet.
En wie weet werkt die versie van XP ook wel op die van Vista.
17 augustus 2008 19:54
arjan_sa
@Erwin_w, Volgens mij wilt de TS gewoon weten of hij na Norton te hebben gewist zijn 'licentie' weer kan gebruiken.
Mijn antwoord: Dit kan, maar je moet wel zeker weten of de versie Norton die jij hebt ook compatibel is Vista (zoals Erwin_w zegt) ?n je moet een licentie code invoeren mits je die hebt. Oftewel, je kan Norton (gratis) van de officiele symantec site downloaden, en daar je licentie invoeren omdat je die licentie hebt gekocht.
Nogmaals, het moet wel om dezelfde versie gaan van je Norton. Dus je kan een Norton Antivirus licentie niet voor een Norton Internetsecurity gebruiken. En ook nogmaals, weet je zeker of je Norton antivirus/internetsecurity werkt met vista?
Dus in een lijstje:
1. Heb je een CD/DVD of een setup.exe bestand van Norton?
2. Heb je je Licentie code op papier staan?
3. Werkt je huidige Norton ook op Vista (wellicht 64bit?)
[size=8][quote]Nu is de norton net weer opnieuw betaald (60?) maar als we nu de norton eerst verwijderen , dan xp upgraden naar vista , en dan weer norton installeren . zijn we weer 60? kwijt , we gooien niet met geld h?[/quote]
Dat snap ik niet, als je Norton weer installeert ben je niks kwijt.
Nu staat er bij norton toch iets als; Licentie verloopt om (bijv.) 08-12-2009? Nou, als je diezelfde licentie die je net hebt gekocht voor 60,- weer gebruikt staat er nog steeds dat hij om 08-12-2009 verloopt. [/size]
17 augustus 2008 20:08
pciweb
[quote=118909]
Maar bij Kaspersky kan je de serial maar 3 keer (of meer het is te zien welk serial je koop) gebruiken. Dus als je 3 keer opnieuw installeert kan je het niet meer gebruiken. Want dat wordt het op de zwarte lijst gezet. Ik weet wel niet of dit ook het geval is bij Norton
17 augustus 2008 20:16
arjan_sa
Pciweb, het is niet handig (misschien zelfs dom) dat jij nu zo'n lap tekst van mij quote om alleen maar iet ste vermelden waar je niet eens zeker van bent. JIJ hebt het recht om je licentie zo vaak te installeren als je maar wilt. Als ze jouw licentie op de Blacklist zetten is dit alleen om SoftwarePiracy te voorkomen, als je ze 1xtje belt en het uit legt gaan ze je heus je licentie niet van je af nemen:S.
En dit is de 1e x dat hij z'n licentie opnieuw moet gebruiken gok ik? Hij heeft z'n licentie net gekocht???
[offtopic][size=4]Ik begin me echt te ergeren aan jou:S[/size][/offtopic]
17 augustus 2008 20:20
nickk
Ik heb even gekeken op de site van Norton, en er staat als je hem koopt wel steeds 3-user of 1-user. Maar dit is toch nog maar de eerste keer dat je hem opnieuw gaat installeren, zoals Arjan al zei ..
17 augustus 2008 20:24
zone
Dan ga ik gewoon een versie van ineternet halen en mijn licentiecode invoeren . Dan zal het wel werken
Wat mij betreft mag dit topic dicht
[offtopic]@arjan_sa Je bent niet de enige[/offtopic]
17 augustus 2008 20:57
erwin_w
Vind je het goed als we dit topic nog even open laten?
Wij zijn benieuwd wat het resultaat zal zijn wanneer je de licentie overzet naar de nieuwe Vista versie.
17 augustus 2008 21:29
zone
mij goed , het kan wel nog een tijdje duren (het is niet mijn pc).
Zal zo snel mogelijk proberen.