Moeilijkheidsgraden
augustus 2008
-
luke-11Hallo iedereen,
Iemand heeft vast wel een topic gezien van mij, waar er een moeilijkheidsgraad bij zit.
Is dit niet een leuk idee om dit als keuze erbij te zetten, als je een tool of tweak endergelijke maakt?
Klik hier voor screenshot!
Als het niet ingevoerd word, kan je het ook vrijwillig doen, want het zal wel een stukje gebruiksvriendelijker worden, als dat erbij word gezet.
Hier alle moeilijkheidsgraden:
[img]http://img166.imageshack.us/img166/4429/moeilijkheidmakkieyx1.png[/img]
Wanneer gebruik je deze?
Als je bijv. een naam van bestanden moet wijzigen, dus erg makkelijk.
Wat vinden jullie ervan?
Een paar voorbeelden van een rating in een tool of tweak:
Vista stijl vor WinRAR - 1 Ster
Vista Wallpaper pak - 2 Sterren
Het grote versnel je PC tweak - 3 Sterren
MVG,
Luke-11
PS: De moeilijkheidsgraden, gelden voor alle tweaks, tools en tutorials. Maakt niet uit voor welk onderwerp.
Sleep dan de moeilijkheidsgraad naar de URL balk en kopie?r de site die er dan staat. Plak deze site dan aan de bovenkant van je Tweak, Tool of Tutorial en zet aan de voorkant van de site deze code: [-img] en aan het eind van de site [-/img]. [b]
LET OP: Haal het streepje weg bij de [img] code. Ik bedoel deze: - [/b]22 augustus 2008 13:46 -
zoneLijkt me een mooi idee , maar dan zou ik eerder de gebruiker (en niet de uploader) de moeilijkheidsgraad laten kiezen , zoals het rating systeem van waarde post ,.22 augustus 2008 13:51
-
erwin_wLeuk idee wel maar pas even de tekst aan bij moeilijkheid: 4 sterren, schrijf dat even als begint (dus met een t i.p.v. een d)
Is maar een kleinigheidje maar staat wel beter.22 augustus 2008 13:53 -
luke-11[quote=119192]
De maker kan een rating kiezen, en als de tweak of tool nagekeken word door een admin, kan hij het wijzigen als hij het geen goede rating vind.22 augustus 2008 13:53 -
zoneWat denkje van :
De amker kiest een rating en de gewone gebruikers kunnen de rating "aanpassen" ?22 augustus 2008 13:59 -
luke-11[quote=119195]
Juist niet, want een admin, weet (naar mijn mening) alteid net iets meer over PC's.22 augustus 2008 14:05 -
stephan90Ik vind het ook wel een goed idee :P
Maar waarom doen we het niet zo:
1. De uploader kan een moeilijkheidsgraad kiezen;
2. Gebruikers kunnen stemmen, net als dat je hier een post een waarde geeft d.m.v. een blauwe ster.
3. De admins kunnen het gemiddelde zien van de blauwe sterren -> kijken of het klopt of niet -> en dan wordt het verder aangepast.22 augustus 2008 14:11 -
pciwebja da vindt ik wel een goed idee22 augustus 2008 14:15
-
enesgUhm vind het eigelijk niet zo'n goed idee, want bijvoorbeeld weekje terug vroeg ik zelf hardeschijf van m'n laptop kon verwisselen. had geen idee waar dat ding zat & hoe die vast zat., en dan weet je dus ook niet hoeveel sterren je moet geven xD
Achteraf zou ik het 1 ster geven :p22 augustus 2008 14:18 -
vixstamisschien is dit wwel handig(*=ster) VOORBEELD
Moeilijkheidsgraad:
uploader:
**
Gebruikers:
Admins:
*
22 augustus 2008 14:18 -
stephan90@ Enesgulcicek
Deze waardes van sterren worden gegeven voor Tweaks binnen Windows.
Hardwarematig is weer een heel ander verhaal.
@ Vixsta
Ik snap niet precies wat je bedoelt?
De Admins hebben volgens mij juist meer inbreng omdat ze zelf ook gebruiker zijn, en tevens gemiddeld meer van pc's afweten.22 augustus 2008 14:22 -
luke-11[quote=119199]'
Nee, maar je gaat toch ook geen tutorial maken, over hoe je een harde schijf verwisseld, terwijl je bang bent, dat ie kapot gaat?22 augustus 2008 14:22 -
vixstawat ik bedoel te zeggen dat dan iedereen wat inbreng heeft in het rating systeem
de Admins kunnen denk ik wat beter oordelen dan de anderen want die weten er wat meer van, de gebruikers mogen ook hun stem inbrengen zodat iedereen kan zien of het ECHT zo makkelijk is.22 augustus 2008 14:29 -
keitaroIk vind het wel een leutig idee. Al zal Rax er flink wat werk aan hebben denk ik zo.
Maar als men zo druk maakt over ratings. Waarom vergeten jullie leden dan de 'Post Count' ratings? ;) Die tellen ook mee he ;)
Dus vooral ook stemmen op de postcounts en alle andere ratings die er al zijn.
Dit topic is nog amper gerate. Nu pas door 2 mensen waarvan mij en Edwin zover ik weet.
Just ter info.22 augustus 2008 14:35 -
mattuz[quote=119205]
maar dit heeft toch ook niks met ratings van de leden te maken. dit heeft gewoon te maken met hoe moeilijk een bepaalde tweak is. ;) of ligt dat nou aan mij?:P22 augustus 2008 17:13 -
stephan90Keitaro wil erop wijzen dat 9 v/d 10x het raten van een post al niet gebeurd, laat staan dan het raten van een tweak o.i.d.
Lijkt mij dan gewoon dat dit een vaste instelling wordt bij het uploaden, dus de uploader zal het niet vergeten.
Nu moeten wij (de gebruikers) het alleen niet vergeten dit dan te raten, net als alle posts.22 augustus 2008 17:22 -
erwin_wAls iemand wat upload, ongeacht wat dat is, kunnen leden hun mening geven over hetgene wat geupload is of over de inhoud van een bericht die wordt geplaatst. Dit staat los over de moeilijkheidsgraad van b.v. een tweak, tutorial e.d. waarover de TS-er dit topic opende.
Maar waar Keitaro op doelde is, dat men hier wel een topic opent (wat natuurlijk goed is) over het aangeven middels de sterren over de moeilijkheidsgraad van b.v. een tweak, tutorial o.i.d. maar dat er weinig moeite wordt gedaan (uitzondering daargelaten) m.b.t. een oordeel te geven (Post Counts) over een bepaald bericht, wallpaper, tutorial e.d. middels de 'waarde post sterren' die bij elk bericht staan, Rax heeft ze niet voor niets hier geplaatst en geeft een ander een inzicht over dat bepaalde bericht o.i.d.22 augustus 2008 17:23 -
kyenteiErwin_w, daar geef ik je helemaal gelijk in. Dat neemt niet weg dat dit geen goed idee is natuurlijk, persoonlijk vind ik dat alle moderators en admins goed genoeg met computers om kunnen gaan om zelf te oordelen over de moeilijkheidsgraad voor een ''average'' computer gebruiker. Daarom lijkt het mij de beste keuze dat mods/admins tijdens het valideren ook een moeilijkheidsgraad plaatsen. (voor de 1 is het maken van een C++ scriptje weer een eitje, voor de ander is het een hele opgave maar een thema 'modden' daarintegen bijvoorbeeld weer niet. Daarom denk ik dat de uploader/schrijver van een tool/guide zijn eigen upload nooit 'moeilijk' zou geven als rating.)22 augustus 2008 18:15
-
raxHet is op zich wel een goed idee. Het zal ook niet zo heel moeilijk te realiseren zijn. Ik zal dit weekend even kijken of ik dit makkelijk kan inbouwen.
De moeilijkheidsgraad kan dan worden ingesteld bij het uploaden of aanpassen van een tweak.22 augustus 2008 19:15 -
klopkoekLijkt me wel een leuk idee!
Want er zit ook een functie op dat je sterren uit kunt delen voor hoe goed het is.
En dan ook nog voor de moeilijkheidsgraden(s)
Leuk idee!22 augustus 2008 19:18 -
erwin_w@Klopkoek, dat wat Rax dus maakt geldt alleen voor diegene die de upload dus doet of diegene die de upload aanpast.
Je zal dit niet kunnen wijzigen als je alleen een bezoekje brengt aan dat topic/tutorial/tools/enz.22 augustus 2008 19:26 -
blacksorcererIk vind het ook een prima idee Luke-11 (y)23 augustus 2008 16:37
-
mattnlLeuk idee!
Alleen ik denk dat de mensen die al meer dan 1 jaar op dit forum zitten niet rekening hoeven te houden met de moeilijkhijdsgraad want die hbben hier al zoveel geleerd23 augustus 2008 17:56 -
kyentei[quote=119296]
Het is natuurlijk altijd aan jezelf of je er rekening mee wilt houden ;) Het is een goed systeem.23 augustus 2008 18:23 -
luke-11____________
Als je een Tweak, Tool of Tutorial gaat uploaden, terwijl de nieuwe functie nog niet in gebruik is genomen, kan je het ook vrijwillig doen.
Begin dan je Tweak, Tool of Tutorial met een moeilijkheidsgraad.
Sleep dan de moeilijkheidsgraad naar de URL balk en kopie?r de site die er dan staat. Plak deze site dan aan de bovenkant van je Tweak, Tool of Tutorial en zet aan de voorkant van de site deze code: [-img] en aan het eind van de site [-/img]. [b]
LET OP: Haal het streepje weg bij de [img] code. Ik bedoel deze: - [/b]23 augustus 2008 19:55 -
raymusHet is idd een super idee;) Zo kan je meteen zien of het je waarschijnlijk wel of niet gaat lukker;) Zo hebben de posters veel minder vragen waarschijnlijk..23 augustus 2008 21:18
-
unltdHet bepalen of een tweak makkelijk of moeilijk is hangt totaal af van jezelf af. Je kunt moeilijk inschatten wat de niveau van een "doorsnee pc gebruiker" is..
Slim bedacht tho (Y)23 augustus 2008 21:38 -
luke-11[quote=119304]
En daarom, kunnen admins hem ook wijzigen, als ze het nakijken. Snap je ;)26 augustus 2008 13:59