Het is al een tijdje geleden dat ik om jullie hulp vroeg, ik hoop dat ik er dit keer net zo goed uit kom als vorige keren.
Dit keer ben ik op zoek naar een PCI-Expres kaart met een HDMI uitgang (dus een kaart om je pc uit te rusten met HDMI). Een vriend van me heeft onlangs een (redelijk budget) Asus mobo gekocht waar deze kaart bij zat. Ik heb zelf de Asus Striker Extreme en wil graag mijn pc uitbreiden met een HDMI kaart omdat ik van plan ben een nieuwe tv te kopen, zo kan ik deze op mijn pc aansluiten.
Ik kan echter nergens vinden waar zo'n kaart te koop zou kunnen zijn. Weet ??n van jullie dit misschien?
-EasyBoarder
02 september 2008 15:56
masterwillems
Waarom gebruik je geen DVI -> HDMI kabel? DVI kan ook HD aan en dan kan je gewoon je videokaart gebruiken die HD kan verzenden.
02 september 2008 16:50
keitaro
Daarbij hebben de nieuwste van Nvidia allemaal 1 DVI en 1 HDMI poort zag ik.
Ze zijn vollop te krijgen iig.........
02 september 2008 19:55
louwrens
Er wordt tegenwoordig een DVI naar HDMI verloopstuk meegeleverd...
Als je een ATi kaart neemt, kun je gelijk audio over de HDMI mee sturen, wat nvidia niet kan.
[size=8](bij sommige nvidia kaarten kan het wel, dan moet iets doorlussen)[/size]
02 september 2008 20:29
easyboarder
De audio komt goed, die sluit ik gewoon via een jack->jack kabel aan op m'n speakers. Ik ben ook nog niet van plan een andere videokaart te kopen, mn 8800GTX OC-ed werkt nog lekker.
Maar jullie zeggen dus dat het een stuk makkelijker is om een DVI->HDMI converter te kopen? is die kwaliteit dan niet een stukje lager?
03 september 2008 12:40
masterwillems
[quote]Maar jullie zeggen dus dat het een stuk makkelijker is om een DVI->HDMI converter te kopen? is die kwaliteit dan niet een stukje lager?[/quote]
Aangezien DVI tot 1080P ondersteund blijft de kwaliteit het zelfde als dat je eerst een pci kaart koopt en daarna een HDMI kabel (en het is een stuk goedkoper.)
03 september 2008 13:05
blacksorcerer
Er zijn ook DVI -> HDMI kabels, gewoon even kijken wat het goedkoopst voor je is.
Let wel, als je met een 8800 serie kaart HDMI gebruikt, dat over de DVI alleen beeldsignalen worden verstuurd en je geluid dus alsnog apart moet versturen (gewoon vanaf je geluidskaart dus). Maar dat is voor de meesten niet zo een probleem.
03 september 2008 13:14
masterwillems
[quote=119892]
De audio doet hij via de geluidskaart staat hierboven ;)
Maar zoals ik al zei, de goedkoopste oplossing (en dan blijft de kwaliteit gewaarborgd) is om een DVI naar HDMI kabel te kopen en te gebruiken.
De prijs verschilt per meter en moet je naar een audio/video doe het zelf winkel gaan om het aantal meter te kopen wat je nodig hebt en met de juiste aansluiting.
03 september 2008 13:28
easyboarder
Dat is inderdaad geen probleem, dat wist ik. Ik wil gewoon HDMI omdat het makkelijk aan te sluiten is. geen poespas zoals ik bij s-video had (alleen zwart/wit). ik denk dat ik dan een HDMI kabel ga halen, want zo;n kabel los is ook redelijk duur volgens mij.
Bedankt in elk geval
03 september 2008 13:34
keitaro
[quote=119886]
Ik heb thuis een DVi -> HDMI kabel. Zat zelfs BIJ mijn HD monitor.
24 inch Iiyama HDMI. DVI = gelijk aan HDMI alleen HDMI kan geluid eventueel versturen. Je hebt dus je HDMI kwaliteit via DVI alleen geen geluid dan. Kwaliteit is 100% zelfde.
03 september 2008 13:36
easyboarder
Ik kreeg die dus niet bij mn 24" samsung.. maar goed, met een beetje geluk zit er misschien wel een DVI poort op die TV dat wordt even nazoeken. Ik weet nu in elk geval dat het goed gaat komen
03 september 2008 13:38
masterwillems
[quote=119896]
Je hebt ook DVI naar HDMI kabels, dus dan kan je de DVI kant aansluiten op je 8800 en de HDMI kant aansluiten op de TV ;)
03 september 2008 13:47
keitaro
[quote=119897]
Ja die bedoelde ik dus. Zo'n kabel had ik er bij zitten. Werkt top!