Hallo mensen.
Ik zoek een programma die ik op een CD kan branden en zo kan booten als ik de PC opstart om vervolgens ALLE schijven en de partities erop te wissen (leegmaken) en daarna een OS erop te zetten.
De reden: Met mijn Windows XP SP3 integraded CD kan het niet
Dankjulliewel alvast.
Matthias
05 september 2008 22:52
erwin_w
Kan je niet vanaf de cd opstarten en heb je geen mogelijkheid om de schijven/partities te verwijderen/aan te passen o.i.d.?
Je kan eens een kijkje nemen op de site van Bootdisk.com, misschien dat ze daar wat voor je hebben.
En je kan ook eens kijken voor Hirens BootCD
05 september 2008 22:58
mattnl
[quote=120078]Inderdaad, in de Setup van WinXP zit ook zo'n functie, maar als je hem dan hebt geformateerd gaat hij DIRECT door naar het installeren van Windows, ik wil eerst alle partities leeghebben daarvoor.
Dus ik zoek een programma dat je kan kiezen ''ik wil alle partities leeg hebben'' .
05 september 2008 23:01
erwin_w
Heb je dan soms een unattended WindowsXP cd?, die worden meestal zo gemaakt dat je alleen kan formatteren en dan meteen geinstalleert wordt zonder verder omkijken.
Dan zal je wel wat aan die Hirens CD hebben, je kan de pc hiermee opstarten en dan heb je de beschikking over vele applicaties
05 september 2008 23:06
mattnl
[quote=120080]Ok?, dank je, ik ga het nu proberen! ;)
06 september 2008 09:45
easyboarder
Kun je hiervoor niet gewoon FDISK gebruiken??
06 september 2008 11:25
erwin_w
Tuurlijk kan je dat ook doen maar dan heb je toch een bootdisk nodig waar deze op staat, en deze kan weer van [url]www.bootdisk.com[/url] gehaald worden.
Keuzes genoeg dus
06 september 2008 11:59
kyentei
Download een windows vista cd. En 'volg' de stappen voor de installatie. Vervolgens, wanneer je de schijf moet kiezen waarop je vista geinstalleerd wilt hebben, klik je op 'geadvanceerd', daarna krijg je bij iedere schijf een gummetje (icoontje, onderaan), en volgens mij staat er ook wel 'formatteren' bij. Als je dat doet, gaat hij niet direct door met het installeren van windows vista. Dus dan zou je alle partities kunnen formatteren, 1 voor 1.
06 september 2008 14:04
mattnl
[quote=120100]Ja maar er komt WinXP op :P Dus dat gaat niet lukken.
06 september 2008 17:33
ikkus
Zoals ik al op MSN tegen je zei (voordat je dit topic opende).
Gebruik Active@ Killdisk, dit verwijderd alle pertities en formatteerd de hele harde schijf. Je kan het zowel als op diskette als op CD-ROM zetten, dan moet je simpelweg booten en de rest zie je vanzelf.
De Active@ Bootdisk komt ook nog met allemaal andere handige tooltjes mee zoals een NTFS reader enzo.
Ik snap niet waarvoor mijn oplossing niet goed is, want het doet exact wat je vraagt, en ik gebruik het programma al 4 jaar, zonder enkele problemen.