Kan geen skins meer selecteren na SP3
Topic gesloten
september 2008
-
maverickGisteren heb ik Service Pack 3 gedownload. Gelijk nadat de installatie was afgerond, zag ik dat mijn huidige thema, Concave D, niet goed meer werkte. Toen ik probeerde het opnieuw the installeren, kreeg ik een foutmelding. Sindsdien ben ik niet meer in staat om 3rd-party skins te gebruiken. Alleen nog maar de default skins.
Dit is wat ik gedaan heb na de SP3 installatie:
- Windows opnieuw gepatcht met UXThemePatcher 4.0
- De ConcaveD folder ge-extract naar c:/windows/resources/themes
- Desktopt rechter muisklik, eigenschappen, vormgeving
Wanneer ik nu onder 'vensters en knoppen' kijk (waar de skins zitten) zie ik de ConcaveD skin wel. Maar zodra ik hem selecteer, krijg ik na een seconde de melding dat 'de gegevens niet kunnen worden geladen omdat het bestand niet kan worden geladen'. Dan staat er ook nog 'Details:', maar niks erachter. Eigenlijk lijkt de hele foutmelding wel gebugt...
Ik heb andere skins gebrobeerd, steeds krijg ik dezelfde melding. Geen twijfel mogelijk, dit komt door SP3.
Is er iemand die een oplossing voor mij heeft? Of weet iemand of er een patch uitkomt die hiermee afrekent?
Alvast bedankt voor de hulp.
Mav.19 september 2008 10:32 -
masterwillemsVolgensmij werkt versie 4.0 niet met SP3 download DEZE versie eens en kijk of het dan werkt.
Heb je de thema bestanden nog wel op de computer staan?
Edit: als die niet werkt kan je DIT proberen.19 september 2008 10:41 -
erwin_wVolgens mij is het antwoord snel te vinden:
[quote]
This program will patch your uxtheme.dll file so you can use any 3rd party visual style on Windows XP/SP1/SP2 and Windows Server 2003/SP1. File protection dialogs should be cancelled and a reboot is required after using this patch.[/quote]
Deze versie 4.0 is dus niet geschikt om SP3 te patchen, je zal op zoek moeten gaan naar een SP3 patcher.
Edit: hier op TW:
[url]http://www.tweakwindows.nl/tools/grafisch/1387/UxThemePatch-11-Voor-Xp-SP3.html[/url]19 september 2008 10:44 -
maverickOk bedankt jongens, dat had ik moeten zien. Ik ga het eens proberen en laat jullie weten hoe het is gegaan, zodat anderen er ook baat bij hebben.
Mzzl.
EDIT:
Ok de beide patch programma's werken. Ik kan nu weer skins gebruiken. Bedankt voor de tip. MAAR:
De Concave skin werkt niet. Weet niet waarom. Als ik de map extract naar windows/resources/themes en vervolgens naar bureaublad/eigenschappen/vormgeving/vensters en knoppen ga, staat ie er niet in. Heb al een reboot geprobeerd, geen verschil.
Suggesties? Misschien kan iemand proberen deze skin the activeren, of mij een tip geven wat ik verkeer doe.
Alvast bedankt.20 september 2008 19:36 -
unltdDeze werkte altijd bij mij:
http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/SP3-UxTheme-Patcher.shtml21 september 2008 01:09 -
masterwillemsEen beetje laat Unltd je zag dat dat gedeelte al was opgelost.
Over de Concave skin Maverick, heb je ook al geprobeert om te dubbel klikken op de msstyle? zelf gebruikte ik nooit "bureaublad/eigenschappen/vormgeving/vensters en knoppen" als het om een custom style gaat.21 september 2008 09:58 -
maverickNiet te geloven dat ik zoiets simpels als dubbelklikken nog niet geprobeerd heb. Werkte perfect! lol. Hartstikke bedankt voor de hulp. ik hoop dat anderen hier ook baat bij hebben.
Fantastiche site trouwens boys! ;)21 september 2008 13:38 -
masterwillemsMooi dat het is opgelosten daarom gaat er ook een slotje op
[mod]Topic-Lock[/mod]21 september 2008 14:54