-
lorre851
Hallo TWrzz,
Eerst even de netwerksituatie in mijn huis:
1) Mijn modem gaat naar een Telenet Digibox en een Sitecom Router
2) Op deze Sitecom Router zijn 2 computers bedraad aangesloten en zijn er 2 laptops via WIFI in het netwerk aangesloten
3) Iedere computer zou in iedere computer moeten kunnen
Nu, dit heeft een hele tijd gewerkt. Tot vandaag:
1 van de 4 computers (een vaste computer, Windows XP PRO) heeft zich volledig afgesloten van het netwerk. Als ik via een andere computer in deze pc wil komen komt er deze foutmelding op:
[i]\\<computernaam> is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
Aanmeldingsfout: de gebruiker heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer.[/i]
En dat krijgt hij op iedere computer die in die pc wil binnenkomen. (zowel vista's als XP's)
Voor de rest kunnen alle andere computers elkaar nog wel zien en in elkaars bestanden bladeren. Ook de 'afgesloten' computer kan nog zonder problemen toegang krijgen tot alle andere pc's in het netwerk en tot het internet.
Ik heb het thuisnetwerk eens opnieuw proberen instellen met de 'wizard thuisnetwerken', maar dat heeft niets uitgehaald.
Ook de firewall en de virusscanner heb ik eens uitgezet, maar dat haalde ook niets uit.
Wie heeft er een oplossing?
01 oktober 2008 13:52
-
zone
Zet de router zelf eens uit (als dat niet werkt) Probeer dan je router eens te resetten en volledig opnieuw in te stellen.
01 oktober 2008 15:45
-
lorre851
Gedaan, werkte niet.
01 oktober 2008 16:53
-
stino
Kijk eens bij de instelling van de firewall van de computer waar je niet in kunt komen. het kan zijn dat je even moet aanvinken dat ander pc's in de gedeelte mappen van die pc kunnen komen
01 oktober 2008 22:46
-
lorre851
Lees mijn eerst bericht: "Ook de firewall en de virusscanner heb ik eens uitgezet, maar dat haalde ook niets uit."
PS: leer eens zonder fouten te typen (gedeelte mappen???)
[mod]Eerst naar je eigen fouten kijken 'Lees mijn eerst bericht' en dan pas andere beoordelen graag. De betreffende fout van Stino stelt niets voor en er komen wel ergere spelfouten voor.[/mod]
02 oktober 2008 12:17