Herinstallatie + Beeld
oktober 2008
-
wouterGoedemorgen beste Tweakers,
Ik heb 2 (domme) vragen voor jullie. Via google werd ik niet wijzer dus ik dacht misschien weten jullie het.
Ik ben van plan XP HE opnieuw te installeren, maar kun je dan weer gewoon dezelfde key gebruiken die je ook bij aankoop van de pc hebt gekregen, de orginele key dus?
En mijn 2e vraag is; ik zie in het topic 'show je bureaublad' vaak afbeeldingen die echt heel mooi scherp zijn. Dat beeld zou ik ook graag willen hebben op mijn pc. Ligt dat aan je monitor o.i.d.?
Alvast bedankt,
Wouter11 oktober 2008 10:19 -
masterwillems1. Als de CD-key van Windows XP Home is dan kan het wel (moet je even op de sticker kijken dan staat er helemaal bovenaan voor welke Windows hij geschikt is.)
2. Aangezien je jou HardwareProfiel niet hebt ingevuld weet ik niet wat voor een monitor je hebt (CRT of LCD/TFT en hoe groot hij is.)
Als je een scherpe afbeelding wilt zien moet hij in ieder geval de juiste verhouding hebben (voor 15" 4:3, voor 17" 5:4 en voor widescreen 16:10) zodat hij niet word vervormd/misvormd en het aantal pixels (bv 1024x768 of 1280x1024) moet hoog zijn.
Als je mooie scherpe foto's wilt hebben kan ik je InterFacelift aanbevelen, die hebben veel foto's en voor bijna alle resolutie's. (een hogere resolutie is in princiepe ook niet erg zolang de verhouding (bv 16:10) maar het zelfde blijft.11 oktober 2008 10:47 -
wouterDe sticker die op de pc kast zit is dus de orginele en ik kan dus de key weer gebruiken. Ik dacht misschien kan je die maar een keer gebruiken en is hij daarna niet meer geldig of iets in de richting.
Beeldscherm heb ik al een antwoord op gekregen, bedankt ook voor jouw uitleg.
Bedankt.11 oktober 2008 10:50