Antivirus 2009 = VIRUS
Topic gesloten
oktober 2008
-
boteHallo allemaal,
Ik heb op mijn laptop met Windows XP een virus gekregen.
Ik was bezig met iets en toen kreeg en een " Spam " Bericht.
Er stond dat ik Antivirus 2009 moest downloaden,
toen had ik maar op kruisje geklikt,
ondertussen ( zonder dat ik het door had ) was er een Virus opgekomen ( Antivirus 2009 )
Toen begon mijn Laptop helemaal vast te lopen en kon ik er niets meer mee doen.
Ik had hem opnieuw aangedaan alleen toen ik wou inloggen begon het weer vast te lopen,
na ongeveer 10 keer opnieuw proberen was het nog steeds niet gelukt .
Ik heb het al geprobeert via ; veilige modus met internet mogelijkheden, maar hoe ik het ook maar probeer hij loopt steeds vast....
Kan iemand mij hiermee helpen of wat ik moet doen?
Alvast Bedankt, Bote
19 oktober 2008 13:25 -
nickkScan eens met MalwareBytes Anti-Malware
Laat het logje zien naar de tijd, Volledige scan.
Download ook HijackthisInstalleer op je harde schijf, doe de optie Do a systemcheck en save a logfile en laat ook dat logje zien, desnoods in veilige modus. Let op MalwareBytes kan zo een paar uur lopen!!19 oktober 2008 13:45 -
bramjaspersDit heb ik ook gehad, dat ik dat programma moest downloaden, ook op kruisje geklikt.
Maar dan komt er uiteindelijk toch een virus binnen.
En ik kon het niet meer verwijderen, wat je zou kunnen doen is
- Ad-Aware downloaden
- AVG downloaden
- Spybot downloaden19 oktober 2008 13:54 -
Account verwijderdZoals Bote zegt loopt zijn pc vast direct na het inloggen, dus wat jullie zeggen zal niet veel gaan helpen ;)
Je kan het beste een portable scanner downloaden die je via je usb stick in je pc kan duwen, en hiermee eens de computer scannen voordat je windows is opgestart
Hiervan zijn er best veel via google te vinden19 oktober 2008 14:40 -
wesley123Je zult de standaard scanner die je hebt moeten gebruiken en die scan in dos laten draaien, dat is de enige manier19 oktober 2008 14:41
-
erwin_wJe hebt dus zeker niet gegoogled op dit virus want ik kreeg meteen een goed hit waarmee je dit virus kan verwijderen.
[url]http://www.2-spyware.com/remove-antivirus-2009.html[/url]
[url]http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=363934[/url]19 oktober 2008 14:43 -
kyenteiOf, als je enig verstand hebt van computers, boot in veilige modus en verwijder het virus handmatig (het opstarten van het virus zal wel in msconfig staan, en anders wel in het register)19 oktober 2008 15:22
-
wesley123[quote=121469]
Lezen blijft moeilijk.
Hij vertelt dat zijn pc vastloopt op het moment dat hij inlogt, dus kan hij dat moeilijk doen.
Het moet vast een nieuwere versie van het rpogramma zijn want ik had hetzelfde programma(of een zlefde soort) en bij mij gaf het alleen kneuzige meldingen en een pop up.
Ik had hem toen verwijdert in 1 dag met malwarebytes.
Het register kan je waarschijnlijk niet meer openen want dat past het virus aan, ook is het bureaublad en taakbeheer onmogelijk om te enteren zonder rare codes te gebruiken.
Je zult door middel van een sterk anti malware programma via dos dit moeten scannen.
Download dus bijvoorbeld malwarebytes en brand hem op een dvd, geef de exe een makkelijke naam zoals scan.exe, als je dan je pc opstart zorg dan dat je de dvd in je drive hebt zitten en typ dan in MS DOS; <Driveletter>:/scan.exe, nu zou hij het moeten doen, ik weet het niet zeker, maar misschien kan een expert je ermee helpen.19 oktober 2008 19:45 -
kyentei[quote=121489]
Lezen is idd lastig h?? VEILIGE MODUS19 oktober 2008 20:03 -
masterwillemsHeren, laten we ff ophouden met bitchen en wachten totdat de TSer gereageerd heeft.19 oktober 2008 20:06
-
wesley123[quote=121490]
ja idd, zo heeft hij al gezegt dat hij dat heeft geprobeert;
[quote]Ik heb het al geprobeert via ; veilige modus met internet mogelijkheden, maar hoe ik het ook maar probeer hij loopt steeds vast....
[/quote]
daar zie je het.
Het enige wat mogelijk is is als je 2 partities hebt gewoon de c schijf opnieuw installeren, het is een feit dat virussen alleen naar C: kijken en verder niet.
Wil je alles bewaren(behalve het virus) zoek op google of als iemand hier de info heeft hoe je via dos kunt scannen/bestanden verwijderen.
De maker van je virusscan heeft er ook vast wel info over hoe je dat eot doen.
iets gevonden, dit vertelt precies hoe je in dos opstart etc.
[url]http://support.bluemedicine.be/mybb/showthread.php?tid=74[/url]19 oktober 2008 20:08 -
mike.1306Dit virus komt mij bekend voor, bij mij zat het in het register en in een invoegtoepassing in IE7, maar als ik het zo lees kun je daar niet meer bij komen.... Ik heb windows er opnieuw op laten zetten;)19 oktober 2008 22:39
-
wesley123misschien helpt dit ook: http://www.tweakwindows.nl/forum/windows-security/7007/Beschadigingen-na-virus.html ik heb namelijk hetzelfde gehad en hier staat hoe je het register etc weer in komt20 oktober 2008 15:48
-
boteHallo allemaal ik heb alles geprobeert wat jullie hebben gezegt, maar het lukte niet...
Ik heb mijn laptop maar naar een professional gebracht die dagelijks met zulke problemen zit.
Ik denk dat hij alles er opnieuw opzet.. Jammer ..
Nog bedankt voor jullie hulp .. En volgende keer beter lezen :p
Groeten, Bote20 oktober 2008 20:12 -
wesley123Het was echt veel makkelijker te doen, als je gewoon ff op google had gezocht hoe je je pc in dos opstart zodat je via dat een scan kon doen had je dat zeker 50 euro bespaart, nou zit die gast zeker 5 uur achter je pc.20 oktober 2008 20:18
-
bramjaspersHad je beter gewoon Windows opnieuw kunnen installeren ;)20 oktober 2008 20:31
-
erwin_wHet heeft geen nut meer op dit topic open te laten.
Alle aangegeven oplossing die men wist is gegeven, de TS-er heeft er wat mee gedaan of niet maar de pc is nu bij een 'professional'.
Daarom een slot hierop.
[mod]Topic Lock[/mod]20 oktober 2008 22:32