Hi, Mijn pc draait op windows xp prof.
Tijdens het gebruik bevriest de pc 20 a 30 sec. en gaat dan weer verder zonder problemen of foutmeldingen. Ook de activiteit van de processor verandert dan niet. Dit gebeurt op onregelmatige tijden en met elk programma dat op dat moment draait. Zeer irritant
Geen virus of spyware gevonden.
Hoe is dit te verhelpen?
Alvast bedankt
Cor
19 oktober 2008 14:24
stephan90
Zou het misschien handig zijn om je Hardware Profiel in te vullen, dan weten we over welke pc je het hebt,
en weten we ook of de onderdelen misschien iets temaken hebben met dit probleem.
Volgens mij ligt het eraan dat de pc teveel processen tegelijk uitvoert en daarom even "tot rust" moet komen,
vandaar die pauze van 20 ? 30 seconden. Hoeveel GB RAM heb je in je pc? Hoelang geleden is het toen je hem
voor het laatst gedefragmenteerd hebt, en hoelang staat deze installatie van windows er al op?
19 oktober 2008 14:30
kyentei
Ik heb dit zelf gehad met Msn Messenger (Rond msn 6.0 ergens ofzo) een herinstallatie (met register cleanup ertussen) heeft het toen voor mij opgelost. Ik weet niet of er gebruik gemaakt wordt van programma's die verder veel RAM of CPU gebruik eissen, en hoeveel van deze er tegelijk draaien. Maar daar zou ik eens naar kijken.
19 oktober 2008 15:02
mcg
Profiel in vullen lukt op de een of andere manier niet. maar het volgende; dit probleem is pas later ontstaan, dus niet van af nieuwbouw. heb 2GB geheugen. De PC doet het ook als hij alleen maar aan staat. defragmentatie elke maand gedaan. ongeveer 1,5 jaar geleden XP geinstalleerd
19 oktober 2008 15:17
erwin_w
Heb je van alle hardware al eens de laatste drivers geinstalleerd? Zou kunnen dat bepaalde hardware conflicten veroorzaakt.
[color=red]Mod-bericht: Toch wel even het advies om te proberen om je hardware-profiel in te vullen, er is bij de staff niets bekend dat dit niet zou kunnen lukken.[/color]
19 oktober 2008 15:21
mcg
He he het is gelukt, zo naar wens mod.?
En nu maar afwachten of er een oplossing komt.
alvast bedankt
Cor
[mod]Je hebt mijn dag weer helemaal goed gemaakt door je HP in te vullen.
Even zonder dollen, dit is voor velen een stuk makkelijker om iemand goed te kunnen helpen[/mod]
19 oktober 2008 18:36
louwrens
temperatuur in orde?
voeding nog wel stabiel?
19 oktober 2008 23:30
mcg
Bedankt voor je reactie
Temperatuur is OK.
Voeding is ook in orde (reeds veel eerder vervangen)
Ter controle heb ik een linux besturingssysteem naast windows geinstalleerd en die heeft het probleem niet.
20 oktober 2008 21:52
richard brons
[quote=121451]
Ik heb precies hetzelfde nu met mijn Laptop van een half jaar oud. En toen moest ik van HP bepaalde updates installeren en daarna in de bios de twee harde schijf testen doen. Uit die testen kwam het volgende resultaat: Replace Hard Disk.
HP zei toen ook al dat mijn harde schijf dus stuk is en ik een nieuwe krijg.
Misschien kan jij ook even je harde schijf testen.
21 oktober 2008 11:43
mcg
OK heb de harde getest maar het volume is onbeschadigd volgens xp
21 oktober 2008 20:13
richard brons
[quote=121569]
Heb jij toevallig ook een hdd test optie in je bios zitten, want daar heb ik 2 hdd test in staan, en bij test 2 gaf hij aan "Replace Hard Disk"
21 oktober 2008 22:04
mcg
Heb geen idee hoe en waar ik dat in de Bios zou moeten zoeken. maar zover ik weet zit dat niet standaard in de bios
22 oktober 2008 19:47
richard brons
[quote=121629]
Nee dat klopt, bij mij zit dat wel standaard in de bios, maar dat komt denk ik meer omdat ik HP heb. Er zijn ook programma's waarmee je je hdd kan testen. Hieronder een hdd programmatje.
PS: welk merk hdd heb je? want meestal kan je op de website van de fabrikant ook wel een hdd test programmatje downloaden.
23 oktober 2008 10:46
louwrens
Volgens zijn profiel Maxtor.
Dan heb je DIT nodig (SeaTools for DOS). Op cdtje fikken en ermee booten.
23 oktober 2008 11:42
lorre851
Ik had net het zelfde probleem met een computer, enkele jaren terug. (alleen freezde mijn pc en bleef hij dan freezed tot ik hem resette) HDtune zei toen ook niets.
Vraag eens bij een PC winkel in de buurt voor een HD cooler. Kost maar 5 euro. Na installatie van de koeler had ik het probleem niet meer.
23 oktober 2008 12:24
mcg
HD is OK volgens de testen.
wat de koeling betreft, die is OK, maar het verschijnsel doet zich soms al binnen vijf minuten voor. Temp HD max 46gr.