windows server 2008
Topic gesloten
oktober 2008
-
pciwebMaar moet je windows server 2008 (of 2003) ook niet hebben voor bv hosting.
Ik bedoel hier meer dat ik mijn website (pciweb) op mijn laptop zet en dat ik dan geen hosting pakket meer moet betalen. (alleen mijn domein)21 oktober 2008 16:56 -
leviathanJe kunt met een 'gewone' windows versie ook prima een website draaien, maar de server-edities zijn er wel op afgestemd. Je kunt dus gerust zelf een webserver gaan draaien. Al hebben de meeste domeinnamen wel 2 NS-servers nodig om een domeinnaam naar jouw thuisadres te kunnen linken, terwijl je maar 1 NS-server per IP kan runnen omdat ze meestal naar twee verschillende NS-servers vragen.
Je zult dus aan iemand anders moeten vragen of die voor jou een tweede NS zou kunnen draaien (Je zou op die manier dus voor elkaar een backupserver kunnen draaien om dit mogelijk te maken, je draait dus in principe 2 NS-servers, een voor jezelf en een voor de ander).21 oktober 2008 20:22 -
pciwebmaar wat kan ik eigenlijk juist allemaal met windows server21 oktober 2008 20:30
-
leviathanDat is echt iets heel voor de hand liggends:
http://www.microsoft.com/windowsserver2003/default.mspx
[url]http://www.microsoft.com/windowsserver2008/en/us/default.aspx[/url]21 oktober 2008 20:32 -
pciwebwat is verschil tussen server 2008 en hyper-v21 oktober 2008 20:35
-
blacksorcerer[quote=121578] Dat staat toch allemaal gewoon beschreven op de Microsoft site...
Hyper-V is een virtualisatietechniek om besturingssystemen virtueel te draaien.
Misschien dat het voor een kleine site meer aan te raden is, gewoon eens even te kijken naar Apache (of XAMPP als je ook meteen o.a. PHP/MySQL wil gebruiken), want zodra je een stuk meer bezoekers krijgt, dan zal je dat ook niet kunnen trekken op een laptopje (waar dan al zo'n zwaar OS opdraait) met een normaal internetabbo...
En zou je daarvoor weer een zwaardere pc o.i.d. gaan gebruiken en een dikke internetabbo, dan ben je i.c.m. de stroom en abbo kosten wss nog meer kwijt als een degelijk hostingabbo. Vanaf 1euro/maand heb je waarschijnlijk al hosting die aan jouw wensen voldoet, en een betere uptime en veerkracht heeft dan je thuis voor elkaar zal krijgen. Zeker als ik lees dat je er ook 'gewone' software op wil installeren en gebruiken.
Proberen kan natuurlijk nooit kwaad, mits je tijd niet te kostbaar is ;)22 oktober 2008 03:15 -
pciwebMaar ik wil het nu proberen, want dan weet ik het voor later wat ik er aan heb. Voor pciweb (bedrijf)22 oktober 2008 06:46
-
masterwillems[quote=121589]
Als jij later een bedrijf gaat opstarten heb je 2 mogelijkheden:
1. De makkelijkste, je hebt je er zelf niet echt meer in verdiept en huurt een mannetje/bedrijf die alles netjes voor jou installeert en er voor zorgt dat het up and running is.
2. Aangezien je in de ICT branche blijft kom je vanzelf te weten hoe Windows in elkaar zit en waar je iets het beste voor kan gebruiken.
22 oktober 2008 07:38 -
pciwebHier mag een slot op,
merci voor de uitleg ik heb het getest. bij mij vriend en ik kan er momenteel niks met doen. Later eventueel wel maar da zijn zorgen voor later22 oktober 2008 14:12 -
masterwillemsdan gaat hier een slotje op wegens request van TSer
[mod]Topic-Lock[/mod]22 oktober 2008 14:18