-
bramjaspers
Hallo,
Telkens als ik Windows XP opstart, krijg ik de melding: 'Kan boot.ini niet vinden Windows wordt opgestart uit C/Windows, wie zou mij kunnen helpen?
Alvast bedankt.
25 oktober 2008 11:47
-
vistaready
Hallo bramjaspers is het een legale of illegale windows xp versie.Als het een illigale windows versie is is de makkelijkste optie formateren.En er opniew windows opzetten.Maar het zou ook kunnen zijn dat je hardware verandert is en dat de computer dat daardoor aangeeft dat had ik namelijk ook.
Als het een legale versie is zou je contact op kunnen nemen met microft of de winkel waar je de computer gekocht heb.
Als het een hp computer is met legale windows xp neem je contact op met hp en die sturen je waarschijnlijk een windows xp boot cd op
OORZAAK VAN JE PROBLEEM Iligalle windows xp en mis je drivers of hardware vervangen en mist xp gegevens
De laatste oorzaak klinkt raar maar ik heb het zelf meegemaakt. Groetjes vistaready
25 oktober 2008 12:33
-
masterwillems
Laat ik de laatste oorzaak dan ff verduidelijken:
Als jij Windows registreert, dan kijkt hij naar welke moederbord en CPU je hebt en als je dan een andere CPU of moederbord installeert dan zegt hij dat het niet klopt.
Als je nieuwe hardware hebt geinstalleerd zoals moederbord of CPU, dan MOET je Windows altijd opnieuw installeren.
Wat je kan doen is je bootmanager herstellen, dat doe je met een xp boot cd en er staat op deze website als ik het me goed herinner een topic die dit meer uitlegt.
25 oktober 2008 12:41
-
2103
Als je het welkomsscherm hebt, moet je die veranderen in het andere inlogscherm. Doe het zo: Klik op Start, Configuratiescherm, gebruikersaccounts en daarna klik je op de manier waarop de gebruikers inloggen. Als het goed is is dan het probleem opgelost.
25 oktober 2008 13:35
-
kyentei
[quote=121738]
Lijkt me niet relevant =/
25 oktober 2008 13:43
-
leviathan
Kijk eens bij start-->uitvoeren-->msconfig in het General tabblad of "originele boot.ini gebruiken" aangevinkt staat. En kijk vervolgens mij het tabblad boot.ini of daar misschien iets mis is. Anders zou je hem op normal startup moeten zetten en zo even testen.
25 oktober 2008 23:00
-
bramjaspers
[quote=121759]
Alles staat gewoon netjes ingevuld.
26 oktober 2008 11:57