-
ikkus
[size=18]
Review - Windows 7 M3 pre-b?ta build 6801[/size]
Door Casper Mansveld
De installatie
De installatie van Windows 7 is qua werking exact hetzelfde. Het eerste wat mij opviel was dat je de licentie code niet tijdens de installatie kan invullen. De installatie verliep zeer snel, sneller dan die van Vista, en volgens mij zelfs sneller dan die van Windows XP. Microsoft heeft echter niet echt iets veranderd aan de installatie.
De eerste start
In tegenstelling tot Vista kreeg ik niet het MS-DOS-achtige scherm te zien met daarop de mededeling dat Windows voor de eerste keer wordt gestart. Er stonden verschillende mededelingen, een aan de scherpte van het beeld te zien kon ik daar uit opmaken dat mijn video-kaart drivers gereed waren. Na een tijdje kreeg ik de "setup" te zien waarin ik een gebruikersnaam en wachtwoord kies. Deze is gelijk aan die van Vista, op ??n ding na; dit is het moment waarop je de licentie code invoert. Nadat ik mijn Vista RC1 code had ingevoerd (deze werken met Windows 7) kon ik verder. Ik kreeg geen test te zien over mijn hardware. Tijdens deze setup moest ik wel alvast een draadloos netwerk bij mij in de buurt kiezen.
Drivers
Tot mijn grote verbazing hoefte ik geen drivers te installeren. Toen ik Windows opstarte had ik geluid, draadloos Internet, scherp beeld, Aero, SD kaart ondersteuning en webcam ondersteuning! Bij Windows Vista moest ik zeker een stuk of 10 drivers installeren (videokaart, geluidskaart, etc.), hetzelfde geld voor Windows XP. Maar voor Windows 7 hoefte ik niks te installeren, alle drivers stonden er al op. Natuurlijk zijn er ondersteunende tools beschikbaar (hardware setup, eigen wifi client, etc). Ik kon bij Windows Update kiezen om deze te installeren, of niet. Kortom: alles ging vanzelf.
De activatie
Zoals ik al eerder vermeld had: Windows Vista RC1 code's zijn compatible met Windows 7, en Microsoft's activatie-systeem laat dit ook gewoon toe. De activatie zelf is gelijk aan die van Windows Vista. Ik heb via telefoon geactiveerd, en dit werkte gewoon. Nadat ik de lange code had ingevoerd was mijn Windows 7 legaal.
Stabiel
Opvallend aan Windows 7 is dat het heel erg stabiel is. Ik heb nog geen echte fouten gehad, en Windows 7 is erg snel. Windows Vista compatible software is trouwens gewoon compatible met Windows 7. Dit alles is erg bijzonder omdat we hier over een b?ta spreken. De Windows Vista b?ta was helemaal niet stabiel namelijk.
SuperBar
??n van de nieuwe functies in Windows 7 is SuperBar, dit is een vernieuwde taskbar, met meer mogelijkheden en die veel prettiger werkt. Deze is niet standaard geactiveerd, en is alleen te gebruiken als je een hack toepast. Maar het is het allemaal waard. De nieuwe taskbaar ziet er bijzonder uit, en heeft een praktisch systeem voor het systeemvak. Systeemiconen worden standaard neer gezet in het systeemvak zelf (dus volledig zichtbaar). En iconen van bijvoorbeeld Windows Update, een virusscanner of Windows Live Messenger komen achter een pijltje te staan. Als je op dat pijltje klikt breid het systeemvak zich niet uit, maar opent er een apart venstertje, wat toegang tot de andere iconen bied. Je kan zelf instellen welken iconen er staan.
Ook het taakbalk-gedeelte is erg praktisch. Er staan standaard drie iconen (IE8, WMP, Windows verkenner), en als je op ??n van die iconen klikt verdwijnt hij en gaat hij over in een venster. Voor welke programma's dit geld kan je zelf instellen. Meerdere vensters van hetzelfde programma (Word, Excel, IE, MSN) worden op een slimme manier bij elkaar gezet, zodat je er met je muis overheen kan gaan en je een miniatuur overzicht krijgt (zoals in Windows Vista). Van daaruit kan je venster wegklikken. Verder heb je nog een klein pijltje rechts van ??n groep waarmee je bijv. veel gebruikte commando's kan uitvoeren.
Oudere software
Wat mij heel erg verbaasde was dat oude software volledig compatible is. En dan heb ik het hier niet alleen over Word, WLM en je favoriete simpele software. Maar over dingen als virusscanners. Kaspersky Internet Security 2009 is volledig compatible met Windows 7 en werkt perfect.
Bugs
Tot nu toe heb ik nog geen echte bugs kunnen ontdekken. Wel zit er een hele kleine glitch in de animatie van de startknop. Tot nu toe heb ik verder nog niks kunnen ontdekken.
Overige nieuwe functies
Aero shake en de stabieliteitsmeter zijn 2 van de nieuwe functies van Windows 7. Met Aero shake kun je door met een venster te "schudden" alle overige venster minimaliseren. Dit is handig als je p*rno kijkt en ondertussen in calculator bezig bent (wanneer je dat doet ben je wel erg vreemd:P); even shaken je je houd calculator over. Als je daarna nog een keer het venster laat schudden kan komen de vensters weer terug in hun vorige staat en volgorde. Een andere functie is de stabieliteitsmeter. Hiermee kan je op basis van computergegevens opmeten met een cijfer (1-10) hoe stabiel je computer is. Dit op basis van gegevens uit uren, dagen, weken, maanden en zelfs jaren.
[b]Dit was mijn review over Windows 7, hieronder staan nog enkele screenshots, om je een beeld te geven van hoe Windows 7 er uit ziet.
[size=14]
Einde[/size][/b]
[IMG]http://img206.imageshack.us/img206/8539/97484508fe3.th.jpg[/IMG]
[IMG]http://img206.imageshack.us/img206/5871/31531380rj0.th.jpg[/IMG]
[IMG]http://img206.imageshack.us/img206/8052/14823051kp5.th.jpg[/IMG]
[IMG]http://img206.imageshack.us/img206/128/16926140hl5.th.jpg[/IMG]
[IMG]http://img206.imageshack.us/img206/7061/67463184jx5.th.jpg[/IMG]
--------------------------------------------------
Ik heb dit gemaakt om mijn ervaring met Windows 7 aan jullie te delen. En de screenshots omdat iemand er om vroeg.
Vragen over Windows 7 beantwoord ik graag;)
06 november 2008 14:51
-
gjvd
Leuke review, thnx ;) Heb zelf de 6517?? beta geinstalled, maar volgens mij zijn ze met 6801 al een stuk verder, of ik heb niet goed gekeken dat kan ook
Tijd om ook is de laatste uitgelekte beta te installeren zodra ik `m in mn bezit heb.
06 november 2008 16:06
-
Account verwijderd
Mooie revieuw Ikkus ;)
Hmm.. fijn om te horen dat het goed gaat met de ontwikkeling van Windows 7.. ik neem aan dat jij er wel wat verstand van hebt, want je hebt al meerdere os'en getest enzo of wat lees ik altijd.. dus een goede betrouwbare mening is veel waard, want je hebt er hier ook die behandelen windows 7 al als een godin alleen hebben ze er nog nooit mee gewerkt.. ik noem geen namen (A)
Weet je ons ook iets te vertellen, over de prestaties in vergelijking met vista? Dus cpu gebruik, ram gebruik.. gaat dit ook de goede kant op zoals microsoft ons heeft beloofd?
Zelf heb ik het nog niet getest, maar denk dat ik dat vanaf beta 1 ga doen ofzo.. heb wel al even gewerkt op Windows 7 bij een vriend. :P
06 november 2008 16:17
-
msuper
Hoe kun je die andere taakbalk krijgen. Door welke hack?
06 november 2008 17:23
-
kyentei
[quote=122602]
Hack? Weet je wel wat een hack is kereltje? En bedoel je de taalbalk of taakbalk, want volgens mij is die taalbalk standaard anders in de taakbalk van windows se7en.
06 november 2008 17:31
-
vixsta
Je kunt eens proberen eigenschappen van de taakbalk te veranderen...
06 november 2008 17:40
-
ikkus
@Soemi - Windows 7 is qua prestaties gelijk aan Vista, maar start iets sneller op. CPU gebruik/verbruik is niet hoger dan Vista. Bij mij neemt Windows 7 ongeveer 750 MB in na het opstarten en IE8 open. Wat betreft opstarten/afsluiten gaat het idd de goede kant op, maar XP is toch sneller :P
@Msuper en Vixsta - Het is een verborgen functie uit Windows 7, die Microsoft eigenlijk alleen erin heeft gezet voor hn eigen domeinen (waarin hun medewerkers zitten). Maar met die hack kan je ook computers die niet in zo'n domein zitten die taakbalk toepassen.
06 november 2008 17:46
-
msuper
[quote=122603]
Hou je mond is met je kereltje!!
Ik bedoelde taakbalk.
06 november 2008 17:57
-
blacksorcerer
Nice topic Ikkus! (y)
[mod]2 personen hebben een PM in hun inbox. Nu graag op een normale manier verder.[/mod]
06 november 2008 18:26
-
msuper
Ikkus die link die je me had gestuurd begrijp ik niet helemaal maar toch bedankt!
06 november 2008 18:36
-
easyboarder
Welke geluidskaart heb je? (zie meerdere pc's in je profiel) bij mij lukte het niet om geluid aan de praat te krijgen (X-Fi Xtreme gamer).. Als ik drivers van Vista nam zei hij dat ik moest upgraden naar WinXP of hoger -_-' en XP werkte niet.
06 november 2008 18:45
-
ikkus
Probeer combiciteits-modus.
Ik gebruikte mijn Toshiba Laptop ervoor. Volgens mij is het een Realtek geluidskaart.
06 november 2008 18:51
-
mattnl
Mooie review Casper! Hoe zit dat met Aero ? En snelheid? Ik heb nu een legale Vista zou het verstandig zijn om deze te installeren? ik wil het wel namelijk na al dat positieve commentaar ;)
Ohja die Aero shake zal zeker helpen bij mij :P
06 november 2008 19:15
-
ikkus
Ik persoonlijk raad het installeren aan. Alleen je zult een RC1 (of RC2, of beta) key van Vista nodig hebben. Anders kan je niet activeren.
Ik denk echter, dat als je daarvoor een oplossing hebt dat het zeker het proberen waard is.
Een Windows Vista is niet compatible met Windows 7.
Onthoud wel dat zelfs als je hem activeert dat hij op 1 Augustus 2009 verloopt.
Meer info: [url]http://www.mydigitallife.info/2008/11/01/activate-windows-7-pre-beta-6801-with-vista-beta-or-rc-product-key-without-crack/[/url].
06 november 2008 19:50
-
bramjaspers
Kan ik Windows 7 ook activeren met mijn Vista OEM Key?
06 november 2008 20:00
-
ikkus
Nee, helaas niet.
06 november 2008 20:03
-
louwrens
[quote=122612]
Je moet dan bij Creative wezen... ff op hun forum kijken. staat genoeg:P
vooral probs met Vista en baggerdrivers. CL is wel een jaar bezig met een Vista driver en ze zijn nog niet goed... -_-.
OT: goeie post Ikkus *rate ff*
Hoop zelf de beta ook te kunnen testen, in de kerstvakantie denk ik
06 november 2008 21:20
-
shaqiel
Ik ben het met alles eens wat hier staat alleen als ik Windows Media Player of Windows Media Center open kreeg ik een blauw scherm waarna me pc opnieuw starte.(ik gebuikte build 6801).
06 november 2008 22:08
-
ikkus
Dat is vreemd, ik heb hier geen problemen met WMP of WMC.
Misschien ligt het aan 1 van je drivers?
06 november 2008 22:10
-
easyboarder
@Louwrens
Ik kan op creative.com niks vinden voor Windows 7 (ook logisch). De vista drivers werken niet en de XP ook niet. stuur ff een link met wat volgens jou wel werkt a.u.b.
07 november 2008 07:55
-
nickk
Nice Tut, Ikkus.
@Easyboarder, misschien Windows 7 even opnieuw installeren, want volgens mij Ikkus ook al heeft gedaan (als ik het me goed herrinner)
[i]Net uitgekomen:[quote]Microsoft wil Windows 7 eind volgend jaar af hebben, zodat het is ge?nstalleerd is op pc's die worden verkocht in het drukke feestdagenseizoen.
[/quote][quote]Hoewel het bedrijf via de offici?le kanalen nog altijd geen releasedatum naar buiten heeft gebracht, werd deze week tijdens een presentatie van Microsoft's Velocity-programma duidelijk dat het wel degelijk om 2009 gaat, schrijft CNet. [/quote][/i]
07 november 2008 11:07
-
easyboarder
Nouja, goed, dan komt het nog wel een keertjeik ga hem toch nog niet actief gebruiken. Ik ga nog ff lekker terug naar XP (Guitar Hero problemen met sync op Vista)
07 november 2008 15:46
-
shaqiel
XP drivers werken prima bij mij. (Zelfs me geluidskaart werkte en dat is vreemd want in Vista werkte die niet.)
07 november 2008 15:56
-
amahl
ik denk dat ik het hier wel mag vragen, is de beta engels of nl ?
07 november 2008 17:00
-
luccey
Engels, maar dat was ook op te zoeken. ;)
Voor de rest een prachtige review! Ik heb hem zelf geprobeerd te installeren maar dat lukte niet. Volgensmij omdat ik niet de goede dvd heb en de eerdere bestanden die erop stonden heb gedeleted. Dan maar wachten tot mijn moeder weer nieuwe dvd's koopt.
07 november 2008 17:09
-
shaqiel
Maar ik kan je nu al zeggen dat Windows 7 erg goed word veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllll beter dan Vista.
07 november 2008 19:52
-
bramjaspers
Het is nog maar een b?ta he ;)
07 november 2008 22:08
-
ikkus
[quote=122679]
Dat is waarschijnlijk, als ze doorgaan zoals ze nu bezig zijn.
Maar bij MicroSoft weet je het nooit :P
07 november 2008 22:55
-
mattnl
Dank je Casper!
Ik draai hem nu hier en ik ben er blij mee, ik moest nog wel de superbar enablen.
Is er ook een manier om AERO te forcen zodat hij het doet? Dat maakt de taakbalk mooier nu is ie grijs.
08 november 2008 11:25
-
kyentei
Zou er ook een manier zijn om het bootscreen uit windows seven te rippen, en deze dan op vista te gebruiken?
08 november 2008 11:32
-
pciweb
ik ben hem momenteel aan het downloaden, als hij klaar is ga ik het op mijn ouwe laptop installeren.
[offtopic]ik ga er ook een artikel over schrijven voor pciweb[/offtopic]
08 november 2008 11:57
-
mattnl
[quote=122702]Als je geduld hebt, dan is er vast wel een te rijke chinees die dat voor je doet ;)
08 november 2008 12:01
-
zone
@Ikkus Kan je ook de windows 7 gebruiken zonder een key in te voeren ?
08 november 2008 12:23
-
mattnl
[quote=122706]Bij mij werkte het gewoon, heb ook geen problemen met -niet legitiemheid- en activeren hoefde bij mij ook niet.
bij
deze
08 november 2008 12:26
-
zone
[quote=122707]Ok, ben hem nu aan het installeren.
08 november 2008 12:36
-
ikkus
Hij hoeft geen serial bij de installatie, maar dan verloopt hij na 30 dagen (geen activatie).
08 november 2008 12:54
-
mattnl
[quote=122714] Oh? wanneer kan je die invullen? Laat maar heb het al gevonden. Ik post zo wel hoe je het kan ''kraken'' de productcode en de activatie.
08 november 2008 13:15
-
zone
Verdorie, Mijn internet werkt niet !
EDIT: Drivers in compatibiliteitsmodus uitgevoerd, nu werkt het wel .
08 november 2008 13:21
-
mattnl
Hmm ik wacht nog wel even tot hij gekraakt is, ik heb namelijk geen beta key en ik hoop dat er binnen 30 dagen een goede crack voor is :S
08 november 2008 13:47
-
pciweb
heeft er iemand al een fout gevonden in de beta of niet
08 november 2008 13:48
-
zone
Hoe ik krijg ik die superbar enabled ?
08 november 2008 13:58
-
ikkus
Google gebruiken is heel erg moeilijk ;)
[url]http://www.withinwindows.com/2008/11/02/flashy-windows-7-bits-protected-by-elaborate-scheme-workaround/[/url]
08 november 2008 13:59
-
zone
[quote=122724]Zover was ik al , ik snap alleen niet hoe ik dat domein moet veranderen .
08 november 2008 14:24
-
shaqiel
[quote=122701]
Dat zou ik ook wel graag willen.
08 november 2008 14:26
-
zone
Nogmaals geprobeerd , nu lukt het !
08 november 2008 14:31
-
ikkus
[quote=122730]
Volgens mij kan dat niet. Aero vereist minimaal 128 MB geheugen en Pixel Shader 2.0, als je kaart daarover niet beschikt werkt het gewoon niet.
08 november 2008 15:00
-
mattnl
[quote=122737]Dus als ik zeg maar een 128Mb kaart koop met pixel shader 2.0 dan zou aero het automatisch (zonder tweaks) het doen?
Kun je er eentje aanraden? (over de aansluiting: een Nvidia Geforce Fx 5200 paste in mijn pc en dat werkte, dus het moet die aansluiting zijn) het liefst marktplaats.
08 november 2008 16:35
-
ikkus
Ik kan er geneen aanraden, ik weet niks van videokaarten.
Hij moet gewoon voldoen aan de eisen van Vista.
En ja, hij zou zonder tweaks moeten werken, hooguit aero ff zelf aanzetten.
08 november 2008 16:46
-
zone
Ik vind allesins dat WMP veel verbeterd , albumcovers zijn duidelijk te zien en het scrollen gaat bij mij heel vlot. Bij vista daar integen .
08 november 2008 16:48
-
kyentei
[quote=122742]
Maak je zin eens af? Bij vista daar in tegen ... ?
08 november 2008 16:52
-
vixsta
ik denk dat het het woord NIET was:P
08 november 2008 17:05
-
kyentei
[quote=122746]
Kunnen meerdere dingen zijn, niet dat het boeiend is, het irriteert me gewoon dat er niet op de juiste wijze gebruik wordt gemaakt van onze taal =p
08 november 2008 17:09
-
zone
[quote=122747]Niet !
08 november 2008 17:32
-
kyentei
[quote=122756]
Het scrollen, de albumcovers of het complete uiterlijk en werking van WMP? =/
08 november 2008 17:38
-
zone
[quote=122760]Alles.
08 november 2008 17:39
-
louwrens
WMP12 support nu ook meer codecs, in WMP11 zit er alleen mpeg2 en nog wat in, nu ook voor HD X264 en nog meer. Was op HWI TV ^^
08 november 2008 19:03
-
pciweb
mijn eerste bericht op tw via windows 7
Ik heb windows 7 op mijn ouwe laptop geinstalleerd en het werkt prima, ben echt blij dat ik de stap gemaakt heb. en ik ga waarschijnlijk de definitieve versie kopen.
ik zal straks hardware profiel van mijn ouwe laptop in tw invullen
08 november 2008 19:08
-
shaqiel
Ik had em verwijderd en vista voor in de plaats gezet maar kga tog maar weer Windows 7 erop zeten.
08 november 2008 19:17
-
pciweb
[quote=122771]
hoe kom het dat je verwijderd had
08 november 2008 19:30
-
ozenl
een vraagje: ik heb zelf ook windows 7 build 6801 alleen ik heb een andere taakbalk, mijn vraag is hoe kan je die taakbalk activeren?
08 november 2008 22:09
-
kyentei
read the entire thread and you'll find out.
08 november 2008 22:11
-
mattnl
[quote=122790] Dat kan je hier doen [url]http://www.windows-now.com/blogs/robert/enable-the-superbar-in-the-windows-7-prebeta.aspx[/url]
08 november 2008 22:19
-
pciweb
Windows 7 als besturingssysteem gebruik is dit eigenlijk wel veilig.
Ik zou op mijn goeie laptop 2 partitie maken, 1 voor windows XP en 1 voor Windows 7 maar is dit veilig?
09 november 2008 13:25
-
leviathan
Je hardware zal er niet door beschadigd raken, dus ik zie geen punt waarom het onveilig zou zijn.
09 november 2008 13:26
-
pciweb
ah ok?, als aan mijn hardware niks kan gebeuren ga ik het a zou doen met 2 partities werken.
Merci voor de snelle reactie
09 november 2008 13:28
-
amahl
[quote=122792] waarom heeft iedereen zo'n drukte met die taakbalk ik vind dat die er goedkoop uit ziet XD k hoop dat die nog aan gepast word
09 november 2008 15:44
-
pciweb
als ik w7 nog niet had vondt ik die taakbalk lelijk. maar nu ik w7 heb vindt ik eigenlijk die taakbalk best goed
09 november 2008 15:59
-
vixsta
Ik wil even een klein dingetje zeggen:
Ik heb Windows 7 bij mij op een aparte partitie gedraaid..
Installatie ging inderdaad redelijk flot daar klaag ik niet over.
Maar toen ik hem opstartte werd mijn Graka niet herkend en de drivers nietemin, ook het internet deed het niet, en raad is driver deed het ook niet.
Ik gebruikte de zelfde versie als Ikkus...
Niet dan Windows 7 direct slecht is, maar dat auto-herkennen werkt dus niet op alle pc's:)
09 november 2008 16:54
-
pciweb
ah, is het soms een ouwe pc. Want om mijn laptop die toch wel 5j oud is werkt hij perfect. Daar had ik direct geluid en bij mij andere laptop had ik geluid via windows update.
09 november 2008 17:15
-
vixsta
mijn pc is 2 maanden oud (zie HW profiel)
09 november 2008 17:18
-
pciweb
ah, dan is het wel raar dat het niet werkt
09 november 2008 17:20
-
ikkus
Dat is juist niet raar, hoe nieuwer de hardware, hoe minder kans er is dat Microsoft de driver ge?ntegreerd heeft met Windows 7.
09 november 2008 23:31
-
desinger
Heb Windows 7 ook ge?nstalleerd, alles werkte "out of the box" :p
Nog 119 dagen trial over
ps: Is dit eigenlijk toegelaten dat je screens enzo post van windows 7 ?
10 november 2008 03:16
-
mattnl
[quote=122897]Als je even wacht is er een crack om de activatie te stoppen ;)
10 november 2008 06:29
-
easyboarder
[quote=122894]
Zijn hardware is niet nieuw. Misschien wel nieuw uit de winkel, maar niet nieuw op de markt.
Je moet niet kijken naar de leeftijd van een pc bij zoiets. Soms werkt het wel en soms niet. Kan misschien iets te maken hebben met de hardware die Microsoft zelf gebruikt heeft om te programmeren/testen (?)
10 november 2008 10:29
-
pciweb
vraagje: gebruik iemand w7 constant. bedoel hier mee het dagelijkse taken in plaats van met xp of met vista nu met w7
10 november 2008 10:30
-
mattnl
[quote=122902]Ja ik, ik heb 1 partitie volledig leeg gemaakt en daar staat nu w7 op en ben er zeer blij mee ;)
10 november 2008 12:55
-
pciweb
maar ik ben gewoon aan het twijfel omdat het beta is, want w7 kan ik gewoon veel sneller werken. maar ja het is ook te veiligheid da ik aan het twijfelen ben voor ook op mijn vaste te installeren.
en mattnl zit jij altijd op W7 of op u ander besturingssysteem
10 november 2008 13:11
-
shaqiel
[quote=122776]
Geformateerd want WMP deed het niet goed en WMC (die gafen een BSOD)
[quote=122902]
Ik niet.
10 november 2008 13:19
-
desinger
Ik ben heel tevreden van windows7 ! Het draait zelf heel snel op mijn 2,5 jaar oude medion laptop MD96500... Aero enzoverder ( heb wel de driver moeten installeren idem voor het geluid). Verder werkte alles zonder drivers zoals wireless. Het is merkbaar dat Windows 7 behoorlijk lichter is en minder belastend voor het systeem.
Ze zijn de goede weg ingeslaan hopelijk blijft dit zo, doe zo verder Microsoft...
10 november 2008 18:06
-
ikkus
@pciweb
Ik gebruik Windows 7 als het primaire besturingssysteem op mijn laptop, en ik ben zeer tevreden over, ik heb nog steeds geen fouten gevonden. Mijn laptop gebruik ik al een tijdje wat minder, maar als ik er op zit dan ben ik zeker tevreden.
10 november 2008 19:00
-
mattnl
[quote=122908]ik zit altijd op W7 heb op het moment geen pc met een ander besturingssysteem.
10 november 2008 20:23
-
pciweb
Hoe kom het dat je geen ander besturingssysteem heb,
en werkt w7 goed, ik ga nu nog eens opnieuw installeren en ik zien wat ik doe. En hopelijk kom ik dat zwart scherm niet meer tegen
10 november 2008 20:45
-
zone
Ik heb zelf mijn volledige pc in windows 7 gezet .
Ik vind het persoonlijk een goed besturingssysteem , het is veel stabieler dan vista .
Ben toch aan het overwegen om vista er weer bij te nemen (of xp)
11 november 2008 13:25
-
bramjaspers
IK draai hem nu zelf naast Windows Vista (DualBoot).
Ben er tot nu toe zeer tevreden over, stabieler, en sneller als Vista al zeg ik zelf.
11 november 2008 13:35
-
xarow
HOe kan ik 2 OS'en draaien en kan ik XP met deze beta versie draaien??
11 november 2008 14:37
-
bramjaspers
Ja, je kan XP met die b?ta draaien ;)
Nou, hoe ik het heb gedaan, ik heb eerst een nieuwe partitie aangemaakt via Paragon Partition Manager, daarna Windows 7 b?ta cd erin gedaan, toen booten from cd via het bootmenu, en daarna Windows op die nieuwe partitie ge?nstalleerd.
Het enige wat ik vreemd vind, dat ik gewoon een Vista taakbalk heb, en ik zie dat Ikkus een andere taakbalk heeft, hoe krijg ik die?
11 november 2008 14:47
-
desinger
11 november 2008 18:51
-
jasonpoll
heel ff een vraagje tussendoor
wat gebeurt er als je geen partitie maakt, of als me laptop niet sterk genoeg is voor 7? crasht hij dan ofzo?
11 november 2008 18:56
-
shaqiel
Heeft iemand een BSOD gekregen??
11 november 2008 18:58
-
ikkus
Je verliest je oude Windows uiteraard.
Jouw laptop zal dit prima draaien kan ik wel zeggen (die uit je hardware-profiel).
EDIT: Shaqiel - Ik nog niet
11 november 2008 19:00
-
shaqiel
Wat is vista RC1 ??
En is er al een nieuwere build uit??
11 november 2008 19:02
-
jasonpoll
Het veiligste is dus gewoon een partitie te maken. Ik neem aan dat het mogelijk is windows 7 weer te verwijderen, als het me toch te irritant lijkt? zo ja, is dit erg ingewikkeld?:P
11 november 2008 19:04
-
bramjaspers
[quote=122978]
Dat is de b?ta van Windows Vista ;)
11 november 2008 19:16
-
pciweb
Ik heb Windows 7 op mijn oudste (Dell) ge?nstalleerd op mijn andere computers ga ik nog wachten tot hij uit is. Ik heb het al getest en ze kunnen het aan dus ik ga het zeker kopen.
11 november 2008 19:32
-
easyboarder
[quote=122978]
Inderdaad, RC1 (release client 1) is een beta van VISTA! Niet erg relevant voor dit topic... en ja er is een nieuwere build uit :P de officieel gelanceerde versie :p
11 november 2008 20:06
-
pciweb
[quote=122983]
wat bedoel je met de laatste zin
11 november 2008 21:19
-
kyentei
[quote=122986]
Niet de beta, maar de officiele release van windows vista ?
11 november 2008 21:38
-
pciweb
ah ok
11 november 2008 21:45
-
ikkus
De nieuwe tool voor de superbar is uit.
Blue label heet 'ie. (zoek naar "blue badge windows 7")
Deze unlockt meer dingen, en vereist geen handelingen behalve het bestand openen. De rest gaat vanzelf.
Deze methode werkt hier prima, en werkt ook voor wie zijn taskbar al heeft gepatched maar de andere functies ook wil.
12 november 2008 16:33
-
kyentei
'k vind het persoonlijk een beetje te vroeg om nu al over te stappen op zo'n pre beta. Geen enkel idee wat voor lekken er nu in zitten en maar weinig mensen zullen zich erom bekommeren om die te dichten. Ik hou het liever bij windows vista met een windows seven thema, voor nu althans.
12 november 2008 16:35
-
shaqiel
[quote=122987]
Ik bedoelde niet die van vista ik bedoelde die van W7.
Werkt me actievatie code van de "normale" Vista Ultimate ook?
12 november 2008 16:40
-
zone
[quote=123051]Nee
12 november 2008 18:37
-
igi
Mag ik vragen wat precies een RC1 of RC2 key van Vista is?
En, er wordt gezegd dat als je hem activeert hij op 1 augustus 2009 verloopt, zul je dan opnieuwe vista weer moeten installeren?
En, kun je als je nu vista hebt, hem upgraden naar de beta van windows 7 zonder al je bestanden kwijt te zijn?
17 november 2008 16:14
-
easyboarder
Vista RC1 en RC2 keys doen hetzelfde als de normale installatie keys die je gebruikt voor je huidige windows installaties. alleen zijn het apparte keys voor de RC1 en 2 releases. Nadat een test key verloopt kun je er helemaal niets meer mee, ook niet herinstalleren.
Upgraden naar Windows 7 gaat nog niet omdat hij nog niet uit is. Waar wij over praten is nog maar een BETA versie!! En nog niet goed voor dagelijks gebruik (ookal doen veel mensen dat hier toch)..
17 november 2008 16:21
-
bassforge
Hey, ik weet niet wat jij voor windows 7 hebt, maar mijn windows 7 ziet er zo uit:
[IMG]http://img119.imageshack.us/img119/9642/82741146ig8.jpg[/IMG]
[IMG]http://img119.imageshack.us/img119/2755/84971128bg3.jpg[/IMG]
[IMG]http://img119.imageshack.us/img119/7999/22064741ym9.jpg[/IMG][/URL]
[IMG]http://img394.imageshack.us/img394/2025/61712433yp9.jpg[/IMG][/URL]
Nog ff een screentje van windows media player, want die heeft een beste metermofose gehad ^^:
[IMG]http://img380.imageshack.us/img380/8590/18204449os4.jpg[/IMG][/URL]
Hiero nog ff een filmpje van de instalatie:
http://nl.youtube.com/watch?v=ccZCnezQ0FU ( niet mijn pc, niet mijn instalatie )
Ik ga nu een filmpje maken over wat er nieuw is
[mod]Nogmaals, een bericht beginnen met 'uhm gast' komt niet echt vriendelijk over bij andere, zou je deze willen aanpassen zodat je bericht weer wat vriendelijker overkomt, respect voor de andere.
PS. verwijder je weer een staff-bericht krijg je een OW toegezonden[/mod]
17 november 2008 16:36
-
nickk
Bassforge je hebt een oudere verise van Windows 7. Deze heeft nog de oude taakbalk. De nieuwste build de nieuwe.
17 november 2008 16:51
-
ikkus
@Bassforge
Pardon?
Ik wens niet met "uhm gast" aangesproken te worden, als je mijn topic daadwerkelijk had gelezen dan had je gemerkt dat dit een verborgen functie is van Windows 7, die beveiligd is. Die "vage" taakbalk heet SuperBar en is de taakbalk zoals wij hem kennen van PDC 2008.
Ook stel ik het niet op prijs dat jij mijn topic zo onoverzichtelijk maakt, maak A.U.B. gebruik van links of thumbs bij de screenshots. Ik zou dit erg op prijs stellen aangezien het voor mij (en anderen) nu echt heel onoverzichtelijk is als ik door het topic wil bladeren.
Ik raad het aan als je graag een filmpje wilt maken dat je een zo weinig mogelijk aangepaste installatie gebruikt, aangezien het anders het nut er af gaat op die manier, je dan laat tenslotte JOUW aangepaste Windows 7 installatie zien, en niet "de Windows 7".
Ook raad ik het aan de SuperBar in te stellen (zoek naar "blue badge Windows 7" omdat Windows 7 hier nu bekend om staat.
De "vage" media player is zeer waarschijnlijk gevold van de SuperBar aanpassing.
Let een beetje op je Nederlands, het is "vage" en niet "vaage", ik ben zelf 13 en kan fatsoenlijk Nederlands, in tegenstelling tot sommige ouderen hier.
Mijn Windows 7 installatie is zo goed als onaangepast (met de nieuwe SuperBar), dus men dient dan ook van mijn screenshots uit te gaan.
17 november 2008 19:38
-
kyentei
Helemaal met je eens Ikkus, ik vond dit ook een zeer ongepast bericht en snap al helemaal niet waarom meerdere screenshots gepost moeten worden voor iemand die blijkbaar alleen met piraterij om kan gaan. "Uhm gast, mijn taskbar is anders". Ja no shit, lees inderdaad het topic eens. =/
Het is een beetje zonde om na zo'n mooie openingspost en review zo'n ongeorganiseerde, met random tags gevulde, post te maken.
Ikkus, nogmaals mijn complimenten voor de mooie review, ik heb er zeker wat aan gehad bij het instellen van de superbar en het uitproberen van Windows Seven.
17 november 2008 22:20
-
vixsta
Inderdaad een hele mooie review, alleen jammer dat Windows 7 mijn hardware niet ondersteund:(
17 november 2008 22:23
-
erwin_w
@Vixsta, let wel dat dit nog steeds om een Beta gaat, in de offici?le release zou jou hardware best wel eens ondersteund kunnen gaan worden. Misschien een te vlotte conclusie.
Gewoon afwachten als die Beta-af is.
17 november 2008 22:38
-
bassforge
Oke, ik heb gewoon build 6801[quote=123405]
18 november 2008 00:09
-
pciweb
Ik wacht gewoon tot hij uit is en dan wacht ik nog een tijdje hoe te mensen het vinden. En vinden ze het goed, dan ga ik mij misschien overwegen voor ook ??n te kopen.
18 november 2008 07:07
-
ikkus
Leuk om te horen Bassforge, zeker na een excuses:
"omg, heb je niks beters te doen dan 24/7 achter je pc te zitten.
( las het in je Hobby's en interessen )
srry dat ik zggn moet, maar je ziet er heel erg nerd uit!"
En als reactie op je 3de PM over dat je oom bij Microsoft werkt en dat ik fout zit met mijn startbalk, heb ik hier het bewijs dat ik gelijk heb:
[img]http://www.withinwindows.com/img/win7scheme/flowchart.png[/img]
Die "hack" zorgt ervoor dat Windows die check niet uitvoert, M??R hij zit er wel degelijk in!
"En dan nog het feit dat jij niet zo wenst aangesproken te worden intreseert me werkelijk waar niks"
In je eerste PM was je vriendelijker :O
Opvallend is dat je wel tekeer tegen mij durft te gaan per PM, maar op het forum ben je zo netjes (schijnheilig).
En als je toch van gedachte veranderd en de nieuwe taskbar wilt hebben: [url]http://www.withinwindows.com/2008/11/09/blue-badge-tool-now-available-unlocks-all-known-protected-features/[/url]
EDIT: Ik vergat nog iets te zeggen. Zie je dat kleine balkje helemaal rechts van de taskbar? Als je daarop drukt ga je naar het bureaublad. Dit is vreemd omdat Quick Launch dat al heeft,. Echter, op de nieuwe taskbar sluit dit perfect aan, en is het daadwerkelijk praktisch.
18 november 2008 10:49
-
erwin_w
[color=red]Helaas zullen we er even tussen moeten springen, het is niet de bedoeling dat er hier een vete gehouden gaat worden, zowel niet in de topics als in een PM. Behandel elkaar met respect en lukt dat niet denk dan maar eens na over hoe je zelf behandelt wilt gaan worden en hoe je dan tegenover een ander doet.
@Ikkes, heb je voorbeelden van de PM's die je toegezonden hebt gekregen? Die zouden we graag willen zien. Ook al hebben we het over een PM dan nog is het de bedoeling om ook daarin elkaar met respect te behandelen en niet jezelf anders voordoen dan in b.v. topics of vice versa[/color]
18 november 2008 12:25
-
bassforge
[s]jij hebt egt geen leven sirieus, ik ben klaar met jou, typisch ict nerdjes ze zullen en moeten overal gelijk in krijgen. En dat schijnheilige, hier nou blij!
Je zult altijd een kluisenaartje blijven, GET A LIVE damn, ik peer hier op die nerd forum later!
Btw, op het forum kan je wel grote mond trekken als pm "houd je mond ik heb gewoon gelijk nerd". komt het beetje bekent voor?
Maar goed, vroeg of laat leert iemand je dat wel, ik neem aan je je op een school zit met normale kinderen, die een beetje zat worden van dat zoort betweters, of je doet natuurlijk vwo 2 taalig, eigelijk boeid het me niet, ik hoef geen reactie ( of nog een pm ) terug.
Dit forum ... ff kijke hoe zeggen nerdjes dat.... Zuigt*[/s]
later
[quote=123434]
[mod]Mooi hierbij heb je een OW gekregen wegens immoreel gedrag.[/mod]
18 november 2008 17:29
-
masterwillems
[mod]Laten we nu weer vrolijk verder gaan met serieuze posts, anders komt hier een slotje op en dat zou zonde zijn van het werk van Ikkus.[/mod]
18 november 2008 17:45
-
igi
Goed, dan ga ik nog even verder met een vraagje:
Als je vista niet 'upgrade' naar Windows 7, wat doe je dan w?l precies? Hoe zorg je er dan voor dat Windows 7 op je pc komt?
19 november 2008 13:38
-
ikkus
Je bedoeld de "custom" installatie.
Dat is een installatie als een volledig nieuw OS.
Je moet dan wel een andere partitie voor Windows 7 hebben, of geen ander OS op je harde schijf hebben.
19 november 2008 13:51
-
easyboarder
Inderdaad, bij b?ta's is het volgens mij nog nooit mogelijk geweest om te upgraden, puur omdat Microsoft nog niet klaar is met het OS. Het zal daarom ook een reden hebben dat MS die nieuwe taakbalk nog verbergt.
Als Windows 7 af is kun je vanuit Vista gewoon upgraden (ookal zou ik hier nooit voor kiezen). Vanuit XP zou dit niet mogelijk zijn.
19 november 2008 15:01
-
zone
Net iets ontdekt i.v.m. W7, als je xp installeert en de schijf niet formateert .WOrdt niet alles in een Windows.old map overgebracht maar blijft alles staan waar het stond. De users map wordt samengevoegd en je krijgt de accounts van in W7 te zien in xp(niet bij aanmelden maar in de mappen).
19 november 2008 22:14
-
easyboarder
Als alles in een Windows.old map zou komen, kun je ook nog aan die accounts toch? dus het is niets nieuws.. alleen misschien dat Windows 7 het niet in een Windows.old map zet. (misschien nog een fix waard?)
20 november 2008 09:32