Hoi, ik heb zojuist een schijfdefragmentatie gedaan, daartussen was de computer ook aan het scannen met AVG.
Toen zei AVG dat de computer moest worden herstart, dus ik stopte die schijfdefragmentatie en ben gaan restarten.
Nu herstart de pc telkens na het bootscreen automatisch, ook in veilige modus en in starten met de laatst werkende mogelijkheden of hoe dat ook heet, haha.
Weet iemand hoe ik mijn pc weer kan opstarten, het liefst zonder een fragmentatie.
09 november 2008 12:43
leviathan
Hij vraagt dus of je terug wilt gaan naar het laatse herstelpunt omdat het blijkbaar toch niet zo'n goed idee was om te gaan defragementeren ?n scannen van je HDD tegelijkertijd. Dan worden bestanden namelijk verplaatst terwijl AVG ze bijvoorbeeld net aan het doorzoeken is, zo kan er best wat corruptie ontstaan.
Je kunt de pc gewoon zn gang laten gaan als ie een systeemherstel uit wilt voeren.
09 november 2008 13:25
danox!
[quote=122815]
Maar hij start via geen enkele optie, niet in veilige modus, niet in de laatste instellingen die nog werkten etc.
09 november 2008 13:40
pciweb
ik denk da er een bestand van windows verwijderd is door avg, en enige oplossing is formatteren :s
09 november 2008 13:47
erwin_w
Dat wordt wel vaak snel vermeld 'formatteren' terwijl dat niet altijd zo hoeft te zijn.
Je kan eventueel ook met de installatie-CD van XP een repair gaan doen zodat de beschadigde/missende bestanden hersteld worden.
Grote kans dat je WIndows het dan weer zal gaan doen.
09 november 2008 13:59
rax
Ik ben dit probleem ook al meerdere malen tegengekomen vandaag.
Daar heb ik dit kunnen oplossen door in de veilige modus op te starten en AVG te verwijderen.
Maar ik zie dat je ook niet meer in de veilige modus komt.
Anders met de Windows CD opstarten en daar een herstel installatie doen.
09 november 2008 16:56
danox!
Ik heb hem net geformatteerd, het is opgelost.
Dit was waarschijnlijk ook de enigste oplossing en formatteren had ik toch eigenlijk wel nodig, aangezien mijn computer traag werd.
09 november 2008 17:07
pciweb
hier de oorzaak van u probleem [url]http://www.zdnet.be/news.cfm?id=94366&mxp=101[/url]
10 november 2008 12:24
danox!
Ja, AVG had ook opeens een Trojan Horse gevonden wat volgensmij niet kan, omdat ik amper download.
Ik he nu ook voor NOD32 gekozen, inplaats van AVG.
En inderdaad was er geen probleem, tot ik de pc herstarten, want verder dan de bootscreen kwam die niet, dus AVG gebruikers pas op, herstart de pc niet voordat je die nieuwe update hebt gedownload.
AVG heeft intussen een nieuwe update ( versie 270.9.0/1778) uitgestuurd om te voorkomen dat het probleem zich verder verspreidt. Wie user32.dll al heeft verwijderd en in de opstartlus blijft, moet iets omslachtiger te werk gaan en het bestand handmatig terugzetten.
10 november 2008 12:31
wesley123
Zegt dit niet genoeg over AVG zijn kwaliteiten?
Bij mij gaf hij constant false positives, waardoor ik na 1 week er al niet meer naar keek en gewoon op ignore drukte, na 2 weken verwijderde ik hem omdat ik er gewoon ziek van werd, de juiste beslissing zo blijkt.