Hee Tw-ers,
Ik ben van plan een Drawing Tablet te gaan kopen (reden lijkt me duidelijk:P) en ik twijfel over een paar dingen waar ik niet zeker van ben.
[Welke tablets]
Na een simpele zoekopdracht op onze vriend Google zag ik al meteen de Wacom Bamboo Tablet. Deze is voor een op zich redelijke prijs verkrijgbaar maar er zijn verschillende soorten, de Bamboo en de Bamboo Fun spreken mij het meest aan.
Maar ik vroeg me af wat nou echt precies het verschil is op grootte na, dat was me wel duidelijk. En of groter nou echt nodig is.
Ook vroeg ik me af of jullie mij een tablet aanraden (aangezien ze op een forum meer ervaring hebben dan de winkel).
[img]http://www.crunchgear.com/wp-content/uploads/wacom_bamboo.jpg[/img]
[Tablet ICM Photoshop CS4?]
Ook vroeg ik me af of Photoshop CS4 volledig werkt met de tablet (mits je de software+drivers ge?nstalleerd hebt). Hiermee bedoel ik voornamelijk de pressure-sensitive pad.
Ook vroeg ik me af hoe het eigenlijk werkt; Photoshop en een Tablet. Als iemand dat weet/filmpje kent op youtube zou ik het graag willen weten.
[Budget]
Ik heb een budget van 100,- euro, maar dat is echt een max. Dus lager is beter(A).
Alvast bedankt!
09 november 2008 20:10
masterwillems
Als beginner zou ik gaan voor idd een Wacom Bamboo, A5 of misschien A6 formaat (wat jezelf prettiger vind.)
De grote van het tablet is belangrijk, want hoe groter de tablet, hoe meer detail je in je tekeningen kan krijgen, ik zou alleen niet gelijk voor een A4 of A3 variant gaan want die zijn alweer aardig wat duurder en voor een beginner is dat zeer zeker niet interessant.
Wat Photoshop betreft, dat zal naadloos zonder enig problemen verlopen aangezien het eigenlijk een soort muis is maar met de drivers ook nog druk gevoelig is (hoe harder je drukt, hoe groter de penseel strepen.)
09 november 2008 20:53
shaqiel
Ik weet dat het niet helpt ofso hoor maar zou je niet beter spare voor een touchscreen ??
10 november 2008 13:30
masterwillems
[quote=122910]
Touchscreen is niet precies genoeg om tekeningen te maken.
10 november 2008 13:52
arjan_sa
Idd, touchscreen is niet precies genoeg:P. Daarom zijn er ook aparte markten voor Drawing Tablets en Tablet PC's;).
@Mw, helaas wordt de A5 versie iets te duur, dan moet ik gaan voor de Fun versie van Wacom Bamboo wat toch al aardig over de 100 euro gaat:P.
Toch bedankt!
10 november 2008 15:33
masterwillems
Is ook niks mis mee, WACOM is een goed merk (Y) maar hieruit kan ik afleiden dat dit is opgelost en dat het topic gesloten kan worden?
10 november 2008 15:40
arjan_sa
nou als er andere alternatieven zijn (ander merk bijv.) niet;)
10 november 2008 15:41
masterwillems
[quote=122916]
Of je moet Thrust willen, maar dan kan je net zo goed een muis blijven gebruiken :P.
[color=gray]Edited by BlackSorcerer: topiclockje er nog even afgelaten.[/color]
10 november 2008 15:43
blacksorcerer
De Aldi heeft vanaf 12 november a.s. een aanbieding voor een Wacom Volito 2 ? 27.99.
Op Tweakers kwam ik er dit over tegen: [quote]Ik moest ff zoeken om op de Wacom (verkoop-)site uit te vinden om welk type het hier gaat: de Volito2, die waarschijnlijk als NOS restpartij via de Aldi in de markt wordt gezet, want al googelend naar info en reviews kwam ik verschillende aanbieders tegen die deze nog wel op de site hadden staan, maar geen van hen had deze nog op voorraad.
De meeste reviews waren -met de budgetklasse in gedachte genomen- wel behoorlijk positief. De oude retailprijs lag tussen de 30 en 50 euro. Je koopt er een aardig USB besturingsapparaat mee, welke tussen juli 2005 en ruwweg eind 2007 in de winkels lag en dus wel een beetje 'out of date' is (maar Wacom biedt wel drivers aan die ook Vista-support beloven).[/quote]
Dus misschien een leuke instapper, ik ben er zelf over aan het denken om het te kopen woensdag, voor dat geld is dat goed te doen.
10 november 2008 16:19
arjan_sa
Ik overweeg toch meer om voor de Bamboo te gaan.
Komt oa. doordat de Bamboo er beter uit ziet, en wat software mee krijgt.
Maar ik kan niet echt uitvogelen wat het verschil is tussen de Bamboo en de Fun(small)...
Op de software die je bij de fun(small) krijgt:P.. Verder zijn ze echt identiek qua kwaliteit en wat ze doen.
Bij de een krijg je wel een muis maar ik heb genoeg muizen:).
Anyway, kga morgen de volito kopen. Als hij niet echt goed is zet ik het wel op tw en breng ik 'm terug:)