-
jibs
Ik heb een (voor mi)j moeilijke vraag, mijn moeder heeft een PC met windows XP er op, Dell, op zich een fijne computer, alleen is er sinds vorige week het probleem dat ze geen verbinding heb met internet en email, maar haar MSN en Skype doet het gewoon wel, heb alles al gedaan, modem (ADSL) geresed, systeem herstel gedaan. de PC is opgehaald, de reperateur dacht een virus, heeft het verwijderd, bij hem op de zaak deed alles het goed, weer aangesloten bij mijn moeder en.........weer precies het zelfde, hij snap er niets van en hij heeft de PC weer meegenomen, maar ik vraag mij af wat het dan kan zijn, kunnen jullie helpen????
10 november 2008 19:11
-
unltd
Als haar MSN het doet, dan heeft ze gewoon verbinding met het internet, misschien gewoon je browser?
10 november 2008 19:41
-
arjan_sa
Al andere browser geprobeerd?:P.
10 november 2008 19:42
-
erwin_w
Misschien handig om eerst even aan te geven om welke browser het gaat.
Bij IE, kijk even bij de LAN-instellingen of daar alleen 'Instellingen Automatisch detecteren' aangevinkt staat.
(Internet opties-> Verbindingen-> LAN-instellingen)
Bij FF, check of de proxy uitgeschakeld staat.
(Opties-> geavanceerd-> Netwerk-> Instellingen)
10 november 2008 19:51
-
jibs
Ze heeft IE, zodra de PC weer terug is zal ik even checken of de instellingen goed staan, bedankt alvast
10 november 2008 21:17
-
kyentei
En van welk email programma wordt gebruik gemaakt? Bij sommige zou je de proxy handmatig moeten invoeren. Echter, als msn wel verbinding maakt is het niet de proxy van internet explorer, aangezien msn deze direct vanaf internet explorer overneemt. Skype maakt gebruik van een eigen protocool, dus daarin zul je ook geen aanwijzingen vinden.
10 november 2008 23:46
-
madmax
heb je recent een nieuwe firewall geinstalleerd?
13 november 2008 08:30