Dus zou als je ziet heb ik ingesteld, als ik mijn scherm dicht doet dat hij op stand-by gaat. Maar dit werkt niet ik doe mijn scherm dicht en hij blijft gewoon aan staan.
Wat moet ik eventueel nog instellen voor toch in stand-by te gaan als ik mijn scherm dicht doet.
11 november 2008 21:56
kaboomski
Heb je je computer opnieuw opgestart om de wijzigingen "op te slaan"? Hoeft normaal gesproken niet. Is het schakelaartje niet kapot?
12 november 2008 08:11
gjvd
Heeft het hier misschien mee te maken, zie onderstaande afbeelding?
Dat als je 'Systeem op stand-by:' bij accustroom op Nooit hebt staan, deze regel de andere overruled?
Dat mag niet overrulen. Ik heb het ook zo ingesteld staan maar bij mij gaat hij wel gewoon uit.
Misschien is jouw contactpuntje waar aan hij merkt dat hij dichtgeklapt word niet goed meer. Bij acers is het gewoon een klein uitstekseltje onderaan het scherm wat in een knopje drukt, heb jij ook zoiets bij je packard bell?? Dat er wat stof of iets anders tussen zit?
12 november 2008 13:04
pciweb
euh, waar zit dat soms. ik heb momenteel wel mijn battery er uit genomen omdat hij op netstroom is maar met battery is het ook dus.
zal nog eens proberen met mijn battery
12 november 2008 13:07
bj farmore
Waar die energiebeheer schema is? onder configuratiescherm -> energiebeheer. En waar ik het over had weet ik niet of jij dat ook hebt.
12 november 2008 13:27
pciweb
maar ik heb energiebeheer, maar wat moet ik dan juist aanpassen. want ik snap u niet zou goed
12 november 2008 13:29
easyboarder
Het kan inderdaad je contact puntje zijn. Waar die zit? Dat is bij elke laptop anders. Sommige Toshiba's hebben volgens mij een knopje wat ingedrukt wordt bij het dichtklappen.. bij anderen zit deze sensor weer ingebouwd.. moeilijk te zeggen.
12 november 2008 13:37
pciweb
boven mijn aan-knop staat wel zou een staafje is dat dit soms.
maar als je op de print screen (inleinding tekst kijk) zie je onder te cirkel dat je ook kan instellen voor de knop. daar stond dat ingesteld vraag om actie. maar nu heb ik dit in stand-by gezet en werkt ook niet.
12 november 2008 13:53
easyboarder
Dat staafje ja, als je die indrukt moet hij b.v. ff op zwart gaan en weer normaal als je hem los laat. Anders een bug ofzo.. doet me denken aan een uitspraak:
¨The definition of Windows updates: Take old bugs out, put new ones in¨.
12 november 2008 14:03
pciweb
euh, je kan dat staafje zelf niet in drukken
12 november 2008 14:08
kaboomski
Je zou kunnen kijken als je het scherm dicht doet dat dan de achtergrondverlichting uit gaat. Dus als je je scherm heb dichtgeklapt, dan kijken of je scherm nog aan staat. Als het scherm dan nog aanstaat ben ik bang dat het schakelaartje kapot is.
12 november 2008 14:20
pciweb
als ik mijn scherm dicht doet blijft mijn scherm nog aan staan.
Maar hoe kan dat kapot zijn als het nog aan mijn scherm plakt. Kan het niks anders zijn?
12 november 2008 14:28
kaboomski
Kun je zoiets toevallig niet instellen in de bios?
12 november 2008 16:17
pciweb
geen idee, maar heb wel al gezien dat ik niks in mijn bios kan aanpassen.
op de website van packard bell heb ik bij de driver, heb ik een programma van packard bell zelf gezien. Ik ga dit eens installeren en zien. Misschien lukt het en misschien ook niet ik laat nog iets weten.
Ik heb dat programma gebruikt maar het werkt ook niet. Maar waarschijnlijk zit zou een sensor op een andere plek (dat ik niet weet en vindt) en misschien is die sensor kapot of stof in.
Hier mag een slot op, ik doe gewoon mijn scherm dicht, dit kan geen kwaad en kan ik direct terug werken.
12 november 2008 16:35
jasonpoll
Je kan dat staafje niet met je eigen kracht indrukken? Dan is dat het probleem. bij de (meeste) laptop hoor je deze zonder enige moeite in te drukken... Als het niet teveel moeite is, moet je miss de behuizing eraf halen, en kijken of er troep eromheen ligt(zoals stof enz.).
12 november 2008 19:38
pciweb
maar ik heb dat staafje nooit kunnen in drukken, want als ik hem de eerste dag had weet ik nog dat ik het altijd zat te drukken en dat ook niet lukte. Misschien zit de fout ergens anders maar ik weet niet waar.
12 november 2008 21:01
bj farmore
Dat staafje zou in een gleufje moeten vallen bij het dichtklappen waar in de knop verborgen zit, dit lijkt mij logischer iig.. Is dit niet het geval dan zal dit vast niet het goede staafje zijn of een ander doel hebben.
13 november 2008 00:45
pciweb
Ik denk dat als ik mijn scherm dicht klapt dat het staafje dan op de aan-knop drukt, en dat het dan in stand-by gaat.
Maar denk eigenlijk dat het ergens anders zit de fout, want als ik vroeger half dicht doen. Bedoel bijna dicht dat je het scherm nog kan zien. Wat het al zwart, en nu niet dus ik denk dat het staafje dat ik zie hier niks mee te maken heeft.
13 november 2008 07:11
windows2000
Nog even ??n ding:
Druk Ctrl + Shift + Esc in en klik bovenaan de tabs op Afsluiten en dan klik je op Stand-by.
23 november 2008 20:05
jasonpoll
Wat moet er dan gebeuren? Hij wil dat als hij het beeldscherm van zijn laptop dichtdoet, dat hij dan op de standby stand gaat. Je kan dan net zo goed bij start op standby zetten, stuk sneller
23 november 2008 20:17
pciweb
ja, wat Jasonpoll zegt is wel waar. Ik wil dat mijn laptop in stand-by gaat als ik mijn scherm dicht doe.