Ik heb even op Google gezocht en vond het volgende (bij Microsoft) waarvan een gedeelte al gechecked is net door jou.
[quote]
Letters worden cijfers op een notebook
Een notebookcomputer moet draagbaar zijn en daarom is het toetsenbord compact uitgevoerd. Dat betekent dat sommige toetsen een dubbele functie hebben. Dubbele functies bent u ook al gewend van een gewoon toetsenbord: met Caps-Lock bijvoorbeeld schakelt u van kleine letters naar hoofdletters, met Shift kiest u de tekens die bovenaan de cijfertoetsen staan en met NumLock krijgt het blok numerieke toetsen aan de rechterzijde van uw toetsenbord een cursorbetekenis.
Hoewel een notebook geen apart numeriek toetsenblok heeft, zit er wel een toets NumLock op. Door die toets in te drukken krijgen de toetsen J, K en L de betekenis van de cijfers 1, 2 en 3. Hier vindt u de verklaring waarom u een cijfer 2 te zien krijgt, als u op de lettertoets K drukt: de NumLock-toets staat aan. Druk even op die toets en het probleem is verholpen. Dikwijls is de NumLock-toets ook een combinatietoets en moet u tegelijkertijd de Fn-toets indrukken: dus druk op Fn+NumLock om het numerieke deel van het toetsenbord in- en uit te schakelen.[/quote]
14 november 2008 22:19
nel46nl
heb het gedaan moest inderdaad fn ook indrukken ben je heel dankbaar dat je het voor me hebt opgelost ga nu mijn profiel bijwerken
hartelijk dank hiervoor
gr. nel
14 november 2008 22:26
erwin_w
Ben blij te lezen dat het gelukt is. Wel even een tip, gebruik de volgende keer ook eens Google want dit antwoord was snel gevonden. Kan je het dan nog niet vinden kan je hier altijd terecht
14 november 2008 22:28
nel46nl
ik ben al vanaf 3 uur vanmiddag aan het zoeken op google vandaar dat ik het hier had geplaats denk verkeerde vraag gesteld
14 november 2008 22:30
erwin_w
Ok? dan, na drie uur zoeken probeer je eens wat anders, logisch.
Dan de volgende keer dit even vermelden, scheelt namelijk weer gissen.
En ja, als je net niet de correcte zoekterm gebruikt is het lastig zoeken maar eens zal het lukken.
Maar wij zijn er dan ook nog om je (u) te helpen.
14 november 2008 22:33
nel46nl
zeg maar je hoor en gelukkig zijn jullie er inderdaad om te helpen ik ben niet een type dat gelijk gaat vragen zoek altijd eerst zelf alles af maar helaas dit was niet gelukt als jij me niet geholpen had