[quote]Trouwens, er zullen vast ook wel mensen van het wat lagere niveau(niet lullig bedoelt enzo...), mensen die dyslexie hebben, op TW zitten, en die hebben soms problemen met A.B.N te werken
[/quote]
Dyslexie hoeft helemaal geen excuus te zijn om woorden verkeert te spellen of op te schrijven zolang je maar de tijd neemt om je post rustig door te lezen (en misschien door iemand anders te laten controleren.)
Zelf heb ik dyslexie en gebruik ik in Firefox gewoon de Add-on "Nederlands woordenboek" wat van hun site te downloaden is.
Hoe je iets moet indelen, en hoe je juiste zins opbouw maakt, kan je leren door teksten te schrijven en die door iemand anders te laten controleren, zo kan je jezelf verbeteren en het heeft echt veel nut met school later of werk.
19 november 2008 22:05
erwin_w
En mocht je dyslexie hebben en/of moeite hebben met het opstellen van correcte berichten dan heeft het ook geen nut om het idee van de TS-er te gebruiken want dan blijft het alsnog onduidelijk wat men eventueel schrijft.
Dan kan je wel tien wizards gebruiken maar als je verhaal niet goed wordt verwoord dan schiet het nog niet op.
NB. De berichten die hier nu geplaatst worden zijn natuurlijk niet bedoelt om personen die eventueel aan dyslexie lijden in een zwart daglicht te plaatsen maar om alles helder verwoord te krijgen in topics.
19 november 2008 22:18
jasonpoll
@Erwin_w
Ik zeg er nog bij: Niet lullig bedoeld ofzo...
Ik vind(na deze berichten te hebben gelezen) dat het niet nodig is. Als ieder lid netjes de regels zou lezen, dan zouden we die wizard niet nodig hebben. Wat de mods zeggen is waar, mijn ongelijk is bewezen, hierbij verontschuldig ik me;)
19 november 2008 22:24
erwin_w
Het gaat er hier niet om wie er gelijk heeft of niet, daar draait dit topic niet om, het gaat er om wat men er van vind en dat is redelijk verwoord hier.
Je hoeft je daarom ook niet te verontschuldigen hoor
[quote]@Erwin_w
Ik zeg er nog bij: Niet lullig bedoeld ofzo...[/quote]
Die NB. opmerking was niet naar jou gericht maar ik had dit vermeld zodat mensen zich niet persoonlijk aangesproken of beledigd voelen want dat willen we zeker niet laten overkomen.
19 november 2008 22:27
chaosdutch
waar kan je dat nl woorden boek downloaden ben zelf ook dyslecties en vind het wel handig heb je een link erwin?
19 november 2008 22:34
kyentei
www.mozilla.com -> addons - > Woordenboek nederlands (intypen)
19 november 2008 22:34
chaosdutch
oke bedankt
19 november 2008 22:36
mattnl
Ja, dat is een goed idee ;) verheldert veel topics!