Misschien handig: hangt hij ook vast als je in veilige modus Vista op probeert te starten?? Of duurt het misschien net lang genoeg om een taak uit te voeren? in dat laatste geval zou je in de bootloader van Vista in kunnen stellen dat je XP eerst pakt en verder geen lijst met besturingssystemen laat zien. Dan heb je als Vista zijnde, de voorrang gegeven aan XP om te starten.
En, heb je in je BIOS je 120GB schijf helemaaluit het boot menu gegooit?
20 november 2008 09:23
mitashi
[quote=123580]
Dat laatste niet , hoe doe je dat?
Ik zit nu in vista! wat moet ik nu doen dan?
Opvallend: Ik heb net in de BIOS alle dingen verwijderd die bij boot prioritie stonden, behalve de SATA HDD. toen de IDE eruitgehaald en toengaf hij aan select proper boot device. toen ik de IDE er weer in deed met zelfde bootdevice instellingen, werkte het wel.
20 november 2008 13:01
easyboarder
als je in Vista zit ga je naar de eigenschappen van 'Deze Computer' en kies je voor het tabblad 'Geavanceerd'. Klik dat op de knop 'Instellingen' bij 'Opstart- en herstelinstellingen'. Dan zie je boven aan een roll-down menu waar je kunt instellen welk OS je als eerst gestart wil hebben (welke bovenaan in de lijst van je boot manager staat dus). Ook kun je aan of uit vinken of je de lijst met besturingssystemen ?berhaubt wilt weergeven. ben je niet helemaal zeker van je zaak? Laat dat vinkje dan nog even staan, zodat je altijd terug kunt keren naar Vista.
Veel succes, laat ff weten of het werkte!
20 november 2008 13:28
mitashi
Ok, doe maar een slotje erop. was er zat van. heb 3 dagen geprobeerd, nu staat Windows er opnieuw op.