nadat ik mijn HDD heb geformatteerd, wou ik XP installeren.
De installatie liep vast, en ik moest opnieuw installeren, nu vraagt hij echter steeds om de I386 map, maar als ik de DVD erin doe, werkt het niet, ik kan ook niet meer helemaal opnieuw beginnen, als de DVD erin gaat, geeft hij niet aan : Druk op een toets om vanaf de CD/DVD op te starten.Is er niet een andere manier om te formatteren of het op te lossen?
21 november 2008 21:15
unltd
Illegaal gedownload?
21 november 2008 22:13
mitashi
Nee, nee. waarom denkt iedereen dat altijd direct.
21 november 2008 22:21
rowantjuh
Dat is dan niet de volledige CD, i386 map is een soort installatie map die normaal op je harde schijf staat (heb ik eerder over gelezen ergens) en gezien je je harde schijf hebt geformatteerd... zelf weet ik niet hoe op te lossen maar heb dit een tijd geleden op een ander forum gelezen. Succes nog!
21 november 2008 22:41
stephan90
[quote=123641]Omdat je niet de eerste zult zijn :P Windows XP staat trouwens op een CD, om misverstanden de wereld uit te helpen.
Als hij niet aangeeft "Druk op een toets om vanaf de CD/DVD op te starten" kijk dan eens in je BIOS of 1st boot device wel je CD-ROM is.
Dit staat vaak ingesteld op je HDD, waardoor hij windows al start voordat hij vraagt om een cd.
Als je je HDD dan formateert via de Windows CD en daarna installeert moet volgens mij alles goed gaan.
21 november 2008 23:11
unltd
[quote=123641]
Omdat je met een gekochte Windows XP CD bijna nooit problemen mee hebt, en anders bel je Microsoft toch ff, aangezien het een legale CD is..
22 november 2008 00:07
mitashi
ik heb de CD geslipstreamt met SP3. Dan past het niet meer op een CD.
DVD drive staat al op 1st boot device.
EDIT: als ik de DVD in de laptop doe, werkt het wel gewoon.
22 november 2008 10:38
stephan90
Misschien is dat net het probleem geweest, slipstreams heb je geen garantie op he.
Denk dat je het het beste even kan proberen met een originele Windows XP cd.
22 november 2008 12:01
mitashi
Ik heb de dvd op 6 manieren gebrand, en alle 6 werken op de laptop, behalve die ene kapotte die dus mijn windows installatie stop zette.
22 november 2008 12:11
bramjaspers
Als je nu eens die SP3 eraf haalt, misschien helpt dat.
En dan later SP3 via Windows Update installeren.