.reg tweaks.
november 2008
-
mattnlHallo.
Ik vraag me af of er een verzameling .reg tweaks is die je systeem versnellen. Ik heb namelijk een oude laptop. en ik heb ze het liefst in .reg formaat (kantklaar)
bedankt.24 november 2008 21:50 -
masterwillemsHet register is alleen maar een plek waar alles staat "geregistreerd" het is een soort "kladblok" of "spiekbriefje" voor de computer die hij kan gebruiken om bv. paden van programma's te zien of plugins van programma's samen met het programma te verbinden zodat als het programma opstart, de plugin ook wordt opstart om het gewenste resultaat te geven.
Tuurlijk heb je ook register waardens die er voor zorgen dat een visueel effect word aangezet of word uitgezet, maar dat kan je ook doen in de normale Graphical User Interface.
Wat jij eerder bedoelt is denk ik de opstart programma's minimaliseren tot het noodzakelijke en services uitzetten.
Ik was al van plan om een tutorial te schrijven over hoe je het kan instellen maar die komt pas op zijn vroegst aankomende woensdag (Al is die tutorial wel voor Windows Vista en niet XP.)24 november 2008 22:39 -
easyboarderYo Mattnl
Kijk eens op mijn website
Ik heb hier een aantal register aanpassingen in een .reg bestandje staan. Er staat uitleg bij, dus je weet precies wat het bestandje met je pc gaat doen ;)
Onder het kopje "Windows Registry" kun je je Windows versie kiezen, waarna je ziet wat het allemaal met je pc doet, alvorens op de download knop te klikken.
Veel succes!
EDIT:
Mocht je niet helemaal tevreden zijn over de dingen die het .reg bestandje veranderd, stuur me dan even een PM, dan maak ik een aangepaste versie.
[color=RED]ZORG VOOR EEN REGISTER BACK-UP VOOR JE IN JE REGISTER GAAT WERKEN[/color]
Dit doe je door bij Uitvoeren (of bij vista in het start menu) "regedit" te typen, en dan te kiezen voor "Bestand - Exporteren".25 november 2008 09:03 -
unknownLet wel op wat je download! .reg bestanden kunnen je register direct aanpassen en dus je pc totaal verneuken, beter zet je de tweaks zelf in het register, dan heb je overzicht wat de tweak aan het register toevoegd/wijzigt.25 november 2008 16:39
-
easyboarder@ Sander
Op mijn site beschrijf ik wat de tweak doet, en daarbij waarschuw ik de gebruiker nog eens dat hij een back-up van zijn register moet maken. Duidelijker kan ik denk ik niet zijn, wel?25 november 2008 19:32 -
veldhuijzen[quote=123770]
Als ik een tip mag geven
zet er bij in de tweak welke register aanpassingen in het bestand gedaan zijn
Handig voor mensen die wat tweaks willen doen maar toch wat meer zelf toezicht willen houden met wat een tweak doet of wat hij nou eigenlijk aanpast hiermee
Dus zet in de tweak erbij welke register sleutels er aangepast worden en wat het precies doet25 november 2008 20:48 -
easyboarderMisschien een leuke tip, maar ik probeer het juist simpel te houden voor de gebruikerMaar nu; heeft Mattnl er iets aan gehad?!
25 november 2008 23:12